پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۵۸۸۶
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۰
با هدف بیان و پیگیری مشکلات شهرستان:
هفته گذشته در راستای پیگیری مشکلات فرهنگی و زیست محیطی و نیز موضوع احداث کارخانه سیمان در دشتک دوان، جلسه ای با حضور فرماندار شهرستان کازرون و جمعی از اعضای تشکل های مردمی کازرون برگزار گردید.

به گزارش کازرون نما، در ابتدای این جلسه، اعضای تشکل های مردمی، به رسم ادب، انتصاب سیدکمال علوی را به عنوان فرماندار شهرستان کازرون تبریک گفته و برای ایشان ارزوی موفقیت نمودند.

در ادامه، حاضران در جلسه، مشکلات و معضلات فرهنگی شهر را گوشزد نموده و خواستار اقدامات لازم برای بهبود و ارتقاء فرهنگ شدند.

جلسه گروه های مردمی با فرماندار کازرون تشکیل شد

سپس، مهمترین دغدغه این روزهای شهرستان کازرون، یعنی موضوع احداث کارخانه سیمان افشان فارس در دشتک دوان با فرماندار در میان گذاشته شد و فعالان اجتماعی و زیست محیطی کازرون، با تاکید بر اینکه تنها راه  پویایی اقتصاد شهرستان صنعتی شدن و حرکت به سمت توسعه پایدار است، خواستار جایابی مناسب برای احداث کارخانه سیمان  شدند و گفتند: مکان فعلی کارخانه که در فاصله ای غیر مجاز از شهر است، به دلایل متعدد مورد مخالفت های منطقی دوستان واقع شده و بیم آن می رود که با احداث این صنعت، فاجعه های زیست محیطی خطرناکی گریبان مردم کازرون را گرفته و گام ها به سمت مرگ تدریجی با اهنگی سریعتر برداشته شود.

 تغییر حریم و کاربری زمین مقابل بیمارستان ولی عصر(عج) کازرون و تشابه با پرونده های دیگر، از جمله پرونده مسکن کارکنان دولت که در همان نزدیکی قرار دارد و مورد مخالفت قانونی شورا و شهرداری قرار گرفته از دیگر موارد مطروحه در جلسه بود.

همچنین حذف تپه های شمال کازرون  و تبدیل به زمین مسکونی و حذف ۲۰ هکتار فضای سبز پیش بینی شده در آن نیز طی این جلسه به اطلاع فرماندار رسانده و در خصوص مضرات آن گفتگو شد.

جلسه گروه های مردمی با فرماندار کازرون تشکیل شد

سید کمال علوی فرماندار کازرون که با صبر و حوصله مطالب حاضران را شنیده و گاها یادداشت برداری می نمود، در پایان ضمن تشکر از دوستان و احترام به دغدغه های به حق ایشان، گفت: با فرض اینکه همه مشکلات احداث کارخانه در دشت دوان حل شده باشد، به هیچ عنوان آبی برای تخصیص دادن به کارخانه در این محل وجود ندارد و همین مقدار آب باقیمانده هم برای شرب مردم است.

ایشان همچنین از اراده سیستم برای راه اندازی  تصفیه خانه با خروجی ۲۰۰ لیتر بر ثانیه در کازرون خبر داد و خاطر نشان کرد: امیدواریم با احداث آن، آب مورد نیاز نیروگاه و بخش کشاورزی شهرستان تامین شود و اندک آب های فسیلی و سالم برای شرب مورد استفاده قرار گیرد. وی همچنین انتخاب محل مناسب در نزدیکی سد نرگسی را راه کاری برای توسعه پایدار و احداث کارخانه سیمان عنوان نمود.

فرماندار کازرون در مورد تغییر کاربری زمین مقابل بیمارستان ولی عصر(عج) کازرون و عدم رعایت حریم و فاصله مناسب با چاه های آب شرب این شهر نیز  قول پی گیری و برخورد با تخلفات  احتمالی را داد.

نویسنده: سرویس خبر
مطالب مرتبط :
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۷
اذان صبح
۰۴:۵۹:۵۰
طلوع افتاب
۰۶:۲۵:۰۶
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۳۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۷:۱۸
اذان مغرب
۱۹:۵۴:۰۳