پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۵۷۱۶
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۲:۰۳
مدیر امور منابع آب کازرون خبر داد:
مدیر امور منابع آب شهرستان کازرون گفت: در حال حاضر ۳۵ درصد آب شرب مورد نیاز استان بوشهر از منابع آب کازرون تامین می‌شود.

به گزارش کازرون نما، صمد سعید در گفت ‌وگو با تسنیم، درباره نحوه انتقال آب از این شهرستان به استان بوشهر اظهار داشت: در حال حاضر 35 درصد آب شرب مورد نیاز استان بوشهر از منابع آب کازرون تامین می‌شود و 65 درصد باقی مانده از خط انتقال سد کوثر و شیرین کردن 25 هزار مترمکعب آب در شبانه‌روز تامین می‌شود.

مدیر امور منابع آب کازرون گفت: میزان انتقال آب به استان بوشهر تا سال 87 به مقدار 60 لیتر در ثانیه بود که به دلیل کاهش میزان آب درماه‌های گرم سال 22 چاه آهکی در جنوب کازرون برای انتقال آب به بوشهر حفر شده که در حال حاضر تنها 13 حلقه چاه آهکی قابل بهره‌بردای است و 6 حلقه از چاه‌ها به دلیل فرسودگی، تنگی دهانه چاه و تخریب از مدار بهره‌برداری خارج شده است.

وی با اشاره به اینکه از سال‌ها پیش نزدیک به 50 روستا و بیش از 300 هکتار از اراضی و باغات از حقابه چشمه ساسان برخوردار می‌شدند، افزود: در سال 93 همزمان با شدت بحران آب در شهرستان با کشاورزانی که در مسیر رودخانه اقدام به شلتوک‌کاری و زراعت محصولات با نیاز آبی بالا می‌کردند، برخورد قاطع شد و کشاورزان متعهد شدند تا از کشت مجدد خودداری کنند.

۳۵ درصد آب شرب استان بوشهر از منابع کازرون تامین می‌شود

سعید با بیان این که در 10 سال گذشته بارندگی‌ها از میزان 490 میلی‌متر به 320 میلی‌متر کاهش یافته است، اظهار داشت: سطح آب‌های زیرزمینی در شهرستان کازرون به شدت کاهش یافته به طوری که دشت قائمیه نسبت به پانزده سال گذشته 20متر و دشت بلبلک -درونک 16 متر کاهش آب‌های زیرزمینی داشته است. 

مدیر منابع آب کازرون گفت: استفاده از کنتورهای هوشمند و حجمی در دستور کار قرار گرفته و تاکنون 90 کنتور حجمی خریداری و از ابتدای امسال 5 عدد کنتور هوشمند بر روی چاه‌ها نصب شده است.

سعید به خلاء حضور سازمان‌های مردم نهاد در زمینه صرفه‌جویی آب در شهرستان کازرون اشاره کرد و افزود: حفاظت از منابع آب نیازمند مشارکت همگانی است و در این زمینه سازمان‌های مردم نهاد می‌توانند موثر واقع شوند.

نویسنده: سرویس خبر
مطالب مرتبط :
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
شما و حاميانتان مسئول بحران آب كازرون هستيد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۳
1
3
سوء مديريت ... طي يكدهه مديريت سفارشي و ناكارآمد، باعث تشديد حفر چاه هاي غير مجاز و بحران شديد آب شده است.
پاسخ ها
حق الناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
زنجيره مديريت ضعيف و روزمره كه زيان آن متوجه نسل حال و آينده استان فارس
مي شود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۳
0
3
با سلام و ادب خدمت آقای سعید و با عرض پوزش خدمتت ایشان باید به اطلاع برسانم آمار انتقال آب از کازرون به بوشهر به میزان 60 لیتر آب در ثانیه کاملا غلط است و این آمار هیچ وقت مجموع آبها انتقالی کازرون به بوشهر شامل چاه های حفر شده در تمامی دشت کازرون : تاسیسات بوشیگان و چشمه ساسان نخواهد بود.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۳
2
2
با سلام فکر کنم آقای سعید میزان انتقال یک حلقه چاه را در نظر گرفته و 60 لیتر در ثانیه را اعلام نموده وگرنه با یک حساب ساده سر انگشتی میتوان میزان انتقال آب از کازرون به بوشهر که توسط سه خط لوله با قطر هر کدام یک متر محاسبه نمود ایشان میدانند سرعت آب در لوله حدودا یک متر و دو دهم (1.2 )میباشد و سطح مقطع هر لوله تقریبا هشت دهم متر مربع (0.8 ) وبا توجه به سه خط لوله سطح مقطع معادل خواهد بود دو متر وسی وپنچ متر مربع( 2.35 ) با حاصل ضرب سرعت آب در سطح مقطع لوله ها میزان دبی آب بدست می آید که برابر میشود دومتر و هشتاد صدم متر مکعب (1.2*2.35= 2.82 )یعنی دو هزار وهشتصد وبیست شش لیتر در ثانیه (2826 ) نه شصت لیتر (60 )در ثانیه!!!!!!!
لطفا در اطلاع رسانی دقت فرمایید
با سپاس
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
1
2
مافياي خانواده ... همچنان در كازرون حكمفرمايي مي كند
کازرون
|
United States
|
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۰
0
0
مگه دارین با کور تلیت میخورین!!!!
به بچه 4 ساله هم بگین 60 لیتر در ثانیه خنده ش میگیره!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۴
اذان صبح
۰۵:۰۳:۲۶
طلوع افتاب
۰۶:۲۸:۰۰
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۰۶
غروب آفتاب
۱۹:۳۵:۲۶
اذان مغرب
۱۹:۵۲:۰۴