پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۱۵۶۷۹
تعداد نظرات: ۱۲ نظر
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۲
خطیب جمعه کازرون خواستار شد:
خطیب جمعه کازرون از مسئولین استان فارس و بوشهر خواست تا به دلیل وارد آمدن خسارات جبران ناپذیر به منابع کازرون، کف شکنی چاه های جنوبی آب این شهر برای انتقال آب به بوشهر را متوقف کنند.

به گزارش کازرون نما به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه کازرون، نماز جمعه این هفته 29مرداد ماه 95 به امامت حجت الاسلام والمسلمین محمد خرسند امام جمعه این شهر برگزار شد.  مشروح خطبه دوم نماز جمعه بدین شرح است:

مجددا در این خطبه نیز خودم و شما برادران و خواهران عزیز را به رعایت تقوای الهی سفارش می نمایم. مناسبت های متعددی است در این هفته که به صورت گذرا به آنها اشاره می کنم.

۳۰مردادماه هفدهم ذی قعده بزرگداشت مرحوم علامه مجلسی(ره) صاحب کتاب بحارالانوار است. و همچنین سالگرد درگذشت موسس حوزه علمیه قم مرحوم آیت الله العظمی حائری میباشد به روان این دو عالم بزرگ شیعه که حق بزرگی بر گردن ما شیعیان دارند. درود می فرستیم.

 ۳۱مرداد ماه هجدهم ذی قعده سالروز آتش سوزی مسجدالاقصی به دست رژیم صهیونیستی است. در سال ۱۹۶۹میلادی که به همین جهت این روز را  در بین امت اسلامی روز جهانی مسجد نامگزاری کرده اند. این جنایات از رژیم صهیونیستی بعید نبوده و نیست. و در آینده هم احتمال وقوعش هست. اینها دشمن اسلام و مسلمین هستند. اما روز جهانی مسجد باید توجه به محوریت مسجد بویژه کارکرد فرهنگی مسجد شود. ما تربیتی را اسلامی میدانیم که بر اساس محوریت مسجد باشد. کار فرهنگی ای را قبول داریم که با محوریت مسجد صورت بگیرد. لذا در انقلاب اسلامی ما هم محور مسجد بوده است. بنابراین باید توجه بشود به جایگاه مساجد و کارکرد فرهنگی در مساجد و جذب جوانان به سمت مساجد و اینکه ائمه محترم جماعات برای جوانان برنامه داشته باشد. نشست داشته باشند. به سئوالات و شبهه های آنها پاسخ بدهند. و خیرین ما همانطور که برای ساخت ساختمان مسجد کمک میکنند. جهت جذب نمازگزار هم کمک کنند. برای ساخت مسجد خیرین خوب کمک می کنند. اما برا برنامه های فرهنگی مسجد کمک نمی کنند. خوب آبادانی مسجد و زیبایی مسجد لازم است. اما آبادانی اصلی مسجد به حضور نمازگزاران است. آن هم به حضور جوانان در مسجد است. همچنانکه به ساخت مسجد اهمیت میدهیم به کار فرهنگی آن نیز اهمیت دهیم. بخصوص خیرین عزیز توجه کنند.

مطلب بعد در این روزها مسائل بحرین را داریم درد و رنج شیعیان مظلوم بحرین را داریم. که کار آل خلیفه به جایی رسیده که اقامه نمازجمعه را ممنوع کرده اند. تعدادی از علمای بحرین را دستگیر کردند. عالم بزرگ بحرین را امروز محصور کردند. آیت الله شیخ عیسی قاسم را؛ از او سلب تابعیت کردند. این نقض حقوق بشر است اما متاسفانه سازمان های حقوق بشری همه سکوت کره اند. و همراهی میکنند. آمریکایی که اینهمه دم از حقوق بشر می زند دارد حمایت می کند از رژیم مستبدآل خلیفه ،قطعا ما این جنایات را به حساب آمریکا می گذاریم. رژیم آل خلیفه عددی نیست که بخواهد از این غلط کاری ها بکند. اینها با حمایت های آمریکا است. و باعث انزجار امت اسلامی و ملت مظلوم بحرین از حاکمان  آل خلیفه و آمریکا خواهد شد.

روز دوشنبه اول شهریورماه روز پزشک است. و ضمن تقدیر و تشکر از جامعه پزشکی کشورو استان و شهرستان بویژه پزشکان متعهدکه آن وجدان پزشکی خودشون را اجازه نداده اند که تحت الشعاع مسائل مادی قرار بگیرد که الحمدلله کم هم نیستند و انشاءالله در این کار موفق و موید باشند. در همین موضوع خطاب به مسئولین شهرستان و استان،دانشگاه علوم پزشکی شیراز دو تذکر در رابطه شهرستان و یک تذکر در رابطه با استان عرض کنم.

در رابطه با شهرستان یکی بحث کمبود و یا نبود پزشک متخصص رادیولوژی در شهرستان هست. بویژه در بحث سونوگرافی خانم ها،که به ما هم زیاد مراجعه می کنند. و واقعا زیبنده نیست که در جامعه اسلامی زن ها بخواهند مراجعه کنند به مرد. اون هم یک شهرستانی به این وسعت و جمعیت یک فکری بشود. ان شاءالله که این نیاز به حق متدینین و بانوان برطرف بشود.

 مطلب بعدی بحث ام آر آی کازرون هست. که با سرمایه گزاری بخش خصوصی  و کمک دانشگاه علوم پزشکی استان  چند سالی است در کازرون شروع به کار کرده است. کیفیت آن نیز مناسب هست. اما چون قرارداد آنها با دانشگاه بسته نشده یا تمدید نشده این بیمه ها هزینه ی این ام آر آی را قبول نمی کنند. و مردم از جیب خودشان باید هزینه را پرداخت کنند. بنده این موضوع را به رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گفتم. خوب این قرارداد را اصلاح کنید. یه قرار داد نوشتن و امضاء کردن که نباید چند سال طول بکشد. ضررش را مردم دارن میکنند. توجه کنند و برطرف گردانند.

مساله سوم که مربوط هست به استان وضعیت اورژانس و اتفاقات بیمارستان نمازی شیراز است. بیمارستان نمازی شیراز بیمارستان اصلی و مادر استان است. در سراسر استان و کشور به آنجا مراجعه می کنند. مدتی قبل بنده برای ملاقات به آنجا رفتم. دیدم در راه رو ها بیماران را خوابانده اند. و اکثرا هم رضایت ندارند. حجم بسیار بالاست. کفیت خدمت رسانی خوب نیست یک فکری بکنند. این مناسب نیست.  انشاءالله مسئولین دانشگاه علوم پزش شیراز یک توجه ویژه ای به بخش اورژانس  و اتفاقات بیمارستان نمازی داشته باشند.

روز ۳۱ مرداد روز صنعت دفاعی هم هست. امروز تقویت صنایع دفاعی  یک وظیفه مهمی است. بنا به فرموده مقام معظم رهبری اینکه شما میبینید قدرت های دنیا با صدای کلفت حرف میزنند زور میگند غلط میکنند بیشتر به استناد همان سلاح هایی است که دارند. ان وقت ما بیاییم در مقابل آنها دست خودمان را خالی بکنیم. بعضی ها در کشور میگویند امروز دنیای سلاح نیست دنیای ادبیات است. نخیر اقا امروز دنیای سلاح است. امروز دنیا قانون جنگل است. هرکه زور دارد زور می گوید.  ما زور نمی گوییم اما باید قوی باشیم تا زیر بار زور نرویم.

از روز سه شنبه آغاز هفته دولت را داریم. که ضمن عرض تبریک به دولت مردان مطالب لازم را انشاءالله  در هفته آینده ارائه خواهم نمود.

 آخرین بحث من بحث آب هست در سطح شهرستان خوب امروز ما معضل آب داریم در کل کشور و در استان و بویژه در شهرستان ما که وضعیت شهرستان ما از برخی شهرهای دیگه بهتر هست. اما در هر حال بنده عزیزان را دعوت میکنم به مصرف بهینه آب،مصارف مازاد را کم کنید.امروزه مصرف آب شرب برای آبیاری کردن و شستن ماشین  واقعا حرمت شرعی دارد. اما موضوعی که مدتی هست موجب ناراحتی شده است. بحث کف شکنی از چاه های آبی است که در جنوب شهر کازرون هست برای انتقال آب به استان بوشهر ،خوب نزدیک به سی و اندی سال است که مردم کازرون بدون هیچ شرطی مقدار زیادی از آب شرب استان بوشهر را دارند تامین میکنند. خوب هیچ اشکال هم ندارد. اما مسئولین هر دو استان بویژه متولیان امور آب و وزارت نیرو توجه داشته باشند کاری نکنند که اعتماد مردم از آنان سلب بشود. خوب نیاز بوشهر را باید از چند سال قبل با نصب دستگاه آب شیرین کن از آب دریا تامین می کردید. آقایان می گویند ما فقط امسال مشکل داریم. خوب برای مشکل یک ساله نباید به منابع آب یک منطقه و شهر ضرر و زیان وارد بشود. لذا کف شکنی چاه آن هم چاه هایی که خودش ۲۰۰ متر عمق دارد. این لطماتش شاید جبران ناپذیر باشد. آن هم  در فصل تابستان لذا این کار را تعطیل کنید. مسئولین شهرستان هم وظیفه دارند جلوی این کار را بگیرند. مردم هم حق دارند اعتراض کنند. اما اعتراض مسالمت آمیز و بنده هم از حق این مردم دفاع می کنم. اما مشکل آب بوشهر هم ما باید کمک کنیم. خوب یک راهش این هست از آب جاری ببرند. نه از منابع زیرزمینی آب، توافقی بوده که قرار شده پولی به کشاورزان شالی کار در بخش مرکزی و روستاهای شاپور بدهند. و ظاهرا اعلام آماده گی هم کرده اند. که به هر کشاورزی ۱۰ میلیون تومان و برخی تا ۱۲ میلیون تومان پرداخت بکنند. خوب اینجا هم مسئولین شهرستان مسئولیت بخش شوراهای روستاها کمک کنند. حرص آنها را نگیره که حالا که میخواهند بدهند ما چند برابر بگیریم. شما پول کشتی که میکرده اید را سازمان آب به شما بدهد و شما دیگر کشت برنج نکنید. یا آن کشت را رها کنید. تا این مصرف رودخانه را منتقل کنند به بوشهر برای مصرف آب شرب مردم اونجا، از مردم شهرستان کازرون بخش مرکزی بخصوص شاپور تقاضا دارم همکاری کنند. کارشکنی نکنند. اما این نباید بهانه بشود برای کف شکنی ، کف شکنی نباید بشود. مردم قطعا مخالف هستند. اما برای تامین آب شرب اونجا باید همکاری لازم بشود. تا انشاءالله سالهای آینده مشکل آب استان بوشهر هم برطرف بشود

نویسنده: سرویس سیاسی
مطالب مرتبط :
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۱
0
0
سلام بیش از پنجاه سال است آب استان بوشهر از کازرون تامین میشود و همین مسئله باعث کاهش شدید منابع آبهای زیر زمینی کازرون شده و یکی از عوامل اصلی خشک شدن دریاچه پریشان میباشد و جالب است که مسولین امر اصلا به روی خودشان نمی آورند چنانچه فکر عاجلی صورت نپذیرد کازرون بزودی با فاجعه بی آبی روبرو خواهد گردید دوستان هم اکنون سه خط لوله سی شش اینج برابر ثقریبا یک متر قطر (در مجموع سه لوله هر کدام با قطر یک متر ) بصورت شبانه روزی آب منطقه کازرون را به بوشهر منتقل مینمایند با یک حساب ساده یعنی هر ثانیه سه مترمکعب آب و هر شبانه روز 260.000 و هرماه حدودا هشت میلیون مترمکعب آب از کازرون به بوشهر منتقل میشود . با کم بارشی چند سال اخیر و خروج چنین حجمی از آب نتیجه آن خشک شدن دریاچه پریشان خشک شدن قنوات خشک شدن چاه های اطراف و خشک شدن چشمه ها و رودخانه ها ی شهرستان کازرون شده است . یک وقت تکنولژی نبود شیرین کردن آب دشوار بود لیکن الان چنین مسئله ایی موضوعیت ندارد و در حال حاضر طرحهای زیادی در کشوردارد اجرا میشود .
هم اکنون آب خلیج فارس را شیرین و سپس به مرکز ایران مانند کرمان زابل و.... منتقل مینمایند بوشهر هم بایستی در یک زمان محدود ماکزیمم یکساله مشکل آب آن حل نمایند بنابر این مسولین شهرستان و استان بایستی این موضوع را مد نظر قرار داده و مشکل کازرون و بوشهر را از راه صحیح حل نمایند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۵:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۲
کازرونی ها عزیز هم قید گاز بوشهر را بزنند و از استان ما رفع زحمت کنند
ناشناس
|
-
|
۱۹:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۱
0
1
مشکل بهداشت و درمان شهرستان کازرون با تاسیس علوم پزشکی مستقل و مختص کازرون حل خواهد شد.

تاسیس علوم پزشکی ، سهمیه برای افزایش دادن تعدا پزشکان رو بیشتر و اجازه نمیده هر پزشکی ، هر چقدر که دلش خواست تو بیمارستان کازرون بمونه و بعد بره شیراز یا جایی دیگه..
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۳
0
0
از در و دیوار خیانت کازرون به بیابانی تبدیل شده که تامین کننده اب بوشهر باشه که عزیز بوشهری با خیال راحت استخر خانگیش رابا اب شرب پر کند و لذت ببرد و اب اضافیش رو هم به برادر عزیز بحرینی به فروش برساند و پولی هم کسب کند مسئولان و مردم کازرون کجایید چه خواب سنگینی رفتید که به فنا رفتن شهر سبز کازرون و تبدیل شدنش به بیابانی بیش نمبینید تا کی قراره از این شهر استفاده بشه به کام دیگران دیگر چیزی ازش نمانده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۶
والله ما هر جای بوشهر،برازجان،گناوه و عسلویه نگاه میکنیم مردم کازرون و خشت در حال کار و زندگی هستند همین فردا گمرک بوشهر و گناوه به کازرونی ها بار نده چند خانواده در کازرون و اطراف از نان خوردن خواهند افتاد!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۳
0
0
بابا مسلمون همشهری هم استانی یکی بداد آب کازرون برسه پنچاه سال آب کازرون به بوشهر رفته بس نیست بایستی آب این منطقه کاملا خشک شود تا تازه بخواهند فکری کنند امام جمعه محترم نماینده محترم فرماندار محترم و همه دست اندر کاران کازرون بفریاد برسید فردا دیر است بخدا اگر همین الان بفکر آب بوشهر نباشند فردا هم کازرون و هم بوشهر مشکل خواهند داشت آقای بحرانی عزیز شما رو بخدا مسولین را آگاه فرمایید
م ک
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۳
0
1
ضمن عرض سلام خدمت تمام دوستان بایدبه اطلاع دوستان برسانم طبق قانون ومنشورتعریف شده وهمچنین یک قانون نانوشته ولی بسیار مهم بنام انسانیت ونوع دوستی اولویت آب 1- انسان 2 -دام 3- باغداری 4- زراعت است ودرتمام دنیا هم یک قانون واحداست ووظیفه دولت هم تامین آب آشامیدنی تمام مردم کشوراست وبرایش هم فرقی ندارد ازکدام نقطه کشورتامینش کند.درثانی بوشهرهم خیلی ازمایحتاج کازرون راتامین میکند .من یک سوال دارم آیا مسولین بوشهرهم میتوانند بگویندمردم کازرون حق ندارند ازخدمات گمرک بوشهراستفاده کنند ویا حق ندارند ازمشتقات نفتی وخدمات دریایی و..... این استان استفاده کنند ؟بیشک جواب منفیست .لازم است یادآورشوم بسیاری ازکازرونیهای عزیزدرحال حاضرمقیم بوشهرمیباشندوازسوی این بندربه سودهای کلان رسیده اند ودرآخریاداورمیشوم که سردرسازمان ملل شعرزیبای شاعرایران وفارس سعدی بزرگ ثبت شده **** بنی آدم اعضای یکدیگرند که درآفرینش زیک گوهرند
چوعضوی بدردآورد روزگار دگرعضوها رانماند قرار
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۶
0
0
برادر یا خواهر عزیز م ک ظاهرا شما درست متوجه نشده اید !!! عزیز آب منطقه کاررون دارد تمام میشود !!! امروز نه فردا آیا باید بلکل آب تمام شود تا فکر چاره کرد!!!!! عزیزی در ابتدای نظرات گفته اند پنجاه سال آب از کازرون به بوشهر رفته . و در گذشته شیرین کردن آب سخت بوده ولی آلان بسیار ساده و ارزان قیمت آّب دریا شیرین میشود و قابل شرب میشود .
خوب حال بازهم بیاییم اون حدودا صد حلقه چاهی که در اطراف کازرون و حومه برای انتقال آب به بوشهر زده اند و سالها آب این شهرستان را به بوشهر منتقل نموده اند و باعث کاهش شدید سفره آب منطقه شده و اگر چند مدت دیگر ادامه یابد بلکل آّب منطقه خشک میشود و بوشهر و کازرون را هر دو با مصیبت مواجه مینماید!!!! دوباره بر ای تامین آب بقول امام جمعه محترم کازرون کف شکنی کنیم و عمق چاه را از دویست متر کنونی به سیصد متر یا بیشتر حفاری کنیم ؟؟؟؟؟!!!! چکار بایستی کرد؟؟؟ آیا دست روی دست گذاشت و تماشا نمود؟؟؟؟؟؟ یا بشینیم و تفکر کنیم و از کارشناسان و اهل فن برا ی رهایی از این تنگنا کمک بگیریم ؟؟؟؟ چه کسی است که ارتباط تنگا تنگ کازرون و بوشهر را نداند ؟؟؟؟ قرابت بوشهر با کازرون کمتر از کازرون با شیراز که مرکز استان است نیست و اکثر کازرونیها با بوشهریها قرابت خانوادگی دارند وچه بسا کازرونیهای مقیم بوشهر شاید بعد از کازرونیهای مقیم شیراز بیشترین چمعیت باشند بنابر این بر همه کازرونیها مسلم است که بوشهر عزیز است و برای همین است که پنجاه سال آب این شهر به بوشهر رفته و هیچ اعتراضی نشده چرا؟؟؟؟ چون آب بوده الان دیگر آب نیست و باید همگی چه بوشهری چه برازجانی و چه کازرونی دولت مردان را هشدار دهند که به خود بیایند و تا قبل از فاچعه بفکر راه حل باشند
پیروز باشید
زهرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
0
1
ما کازرون هستیم باید شعر خودمان را آباد کنیم بوشهر اینقدر پول داره چرا برای خودش اب شیرین گن نصب نمی کنه در ضمن آقا که شما گفتید کازرنها اونجا کار میکنن اونجا که ثروت شون بهشون ندارند مگه کمرگ بوشهر برای ما چکار کنه بهتره اول فکر کنی بد حرف بزنی باید متوقف بشه اگه خودشون اب داشتن به کسی نمیدادن بوشهری ها...
امید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
0
0
تنها راه حل آب بوشهر فقط ساخت و نصب دستگاه های آب شیرین کن هست
چون بحران آب هر ساله جدی تر میشه و روزی می رسه که دیگه نه آبی برای کازرون باقی میمونه و نه برای بوشهر .
خود بوشهری ها باید جلوی این اتفاق را بگیرند
چون دیر و زود داره ولی سوخت و سوز نداره.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
1
0
به درک که شهرشون آب نداره. به ما چه؟؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
0
0
استفاده از دستگاه آب شیرین کن در تمامی کشورهای حاشیه خلیج فارس امری عادی شده و آنان با این روش بر خشکی طبیعی منطقه شان فایق آمده اند . چرا بوشهر و شهرهای بندری ایران نتوانند؟؟ مردم باید بخواهند و فشار آورند تا محقق شود
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۳۱
اذان صبح
۰۵:۰۸:۲۲
طلوع افتاب
۰۶:۳۲:۰۲
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۵۳
غروب آفتاب
۱۹:۳۲:۵۸
اذان مغرب
۱۹:۴۹:۲۹