پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۵۶۵۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۴
صدای مردم:
هر ساله قبل از شروع سال تحصیلی و ثبت نام مدارس، اکثر قریب به اتفاق اولیاء دانش آموزان با مشکلاتی مواجه هستند که سوالاتی را در ذهن ها به وجود می آورد که لازم است مدیر آموزش و پرورش شهرستان به طور صریح و واضح پاسخگو باشند.

به گزارش کازرون نما، یکی از شهروندان و کاربران سایت کازرون نما، سئوالاتی را از مدیر آموزش و پرورش شهرستان کازرون برای سایت ارسال نموده که در قالب صدای مردم جهت انعکاس به مسئولین این اداره، به شرح زیر منعکس می گردد:

 

ضمن تشکر از زحمات همه معلمان و مسئولین آموزش و پرورش، اهم مشکلات به طور خلاصه در ادامه خواهد آمد:


1- مشکل ثبت نام

بسیاری از مردم وقتی می خواهند فرزندشان را در مدرسه ای ثبت نام کنند، با این جمله مواجه می شوند که "منزل شما خارج از دامنه مدرسه ی ما می باشد و امکان ثبت نام وجود ندارد".
این مسئله وقتی تبدیل به مشکل می شود که در همان حال بعضا مردم مشاهده می کنند برخی از اولیا فقط به خاطر آنکه خودشان معلم هستند و به اصطلاح جزء فرهنگیان محسوب می گردند، به راحتی فرزند خود را ثبت نام می کنند؛ و یا دیده شده بعضی از مدارس با گرفتن شهریه بالاتر، اقدام به ثبت نام می کنند.
شفاف سازی مدیر آموزش و پرورش در مورد این مسئله می تواند خیلی از ذهنیت ها را اصلاح کند.


2- مشکل شهریه ها

با اینکه بر اساس قانون اساسی، برای آموزش دانش آموزان نباید پولی گرفته شود، اما متاسفانه سال هاست که مسئولین آموزش و پرورش با طرح کمبود منابع مالی اقدام به گرفتن وجه از مردم می کنند؛ و هر ساله مبلغی را به عنوان شهریه مصوب ابلاغ می کنند. اما چند مشکل در اینجا وجود دارد.

اولا: اطلاع رسانی دقیقی در مورد شهریه مصوب صورت نمی گیرد و اولیا نمی دانند که مدارس تا چه مقداری می توانند پول دریافت کنند.

ثانیا: تعدادی از مدارس که متاسفانه کم هم نیستند، بیش از مقدار مصوب از اولیاء وجه دریافت می کنند

ثالثا: کسانی که از لحاظ مالی قادر به پرداخت پول نیستند، به ناچار باید به اداره مراجعه کنند و با اظهار ناتوانی، از اداره نامه بگیرند و بعد اقدام به ثبت نام کنند. یعنی در واقع باید عزت نفس خود را فدای ثبت نام فرزندشان کنند

رابعا: در پایان سال هم گزارشی به اولیاء در مورد صرف هزینه ها نمی شود.

با توجه به این مسائل، لازم است مدیر آموزش و پرورش توضیح دهند که نسبت به موارد فوق چه اقداماتی انجام داده اند و چرا نسبت به تخلف بعضی از مدارس بازرسی انجام نگرفته و اگر بازرسی صورت گرفته چه برخوردی صورت گرفته است؟

 

3- مشکل آموزش دینی معلمان

با وجود معلمان متدین و شایسته ای که مشغول تربیت دانش آموزان هستند، اما متاسفانه دیده و شنیده می شود که برخی از معلمان از اطلاعات دینی کمی برخوردار هستند و گاه در کلاس درس، عقاید دینی دانش آموزان را نیز تضعیف می کنند.

به نظر می رسد حداقل کاری که می شود انجام داد، برگزاری دوره های متعدد دانش افزایی دینی برای معلمان و مربیان می باشد که لازم است مدیر آموزش و پرورش توضیح بفرمایند در این قسمت چه اقداماتی را انجام داده اند؟


4- مشکل معلمان ورزشی

متاسفانه در کنار مربیان مسئولیت پذیر و پرتلاش ورزش، شاهدیم که برخی از مربیان ورزشی مدارس نسبت به وظایف خود کوتاهی می کنند و حتی بعضی حاضر نیستند با لباس ورزشی وارد مدرسه شوند. گاهی مربی ورزش حتی به خود زحمت نرمش و آموزش ابتدایی به دانش آموزان را هم نمی دهد.

اینکه چه اقدام و برخوردی برای رفع این مشکل شده است، مسئله ای است که مدیر آموزش و پرورش باید پاسخگوی آن باشند


5- مشکل طرح شکایت

متاسفانه بسیاری از اولیاء وقتی با مشکلی در مدرسه مواجه می شوند، یا از ترس برخورد بعدی مسئولین آموزشگاه به اداره مراجعه نمی کنند و یا اگر هم مراجعه می کنند، بعضا با پاسخ هایی روبرو می شوند که ذکر چند نمونه از آن خالی از لطف نیست:


- ما با کمبود نیرو مواجه هستیم و کاری نمی توانیم بکنیم

- ما باید شان مدیر، معلم و... را حفظ کنیم، لذا توقع برخورد شدید را نداشته باشید

- ما که در مدرسه حضور نداشته ایم تا بتوانیم قضاوت کنیم که حق با شماست یا نه

- ما با موارد بدتری مواجه هستیم

- سخت نگیرید، این مسائل طبیعی است

البته مسئولین قسمت بازرسی اداره زحمات بسیاری در رسیدگی به شکایات اولیاء می کشند، اما این مشکل نیز وجود دارد که توضیح مدیر آموزش و پرورش می تواند رفع ابهام کند


6- مشکل مدارس هیات امنایی

چند سالی است با پدیده ای به نام مدارس هیات امنایی مواجه هستیم. با اینکه این طرح می توانست خوبی های را در پی داشته باشد، اما متاسفانه شاهد هستیم برخلاف اهداف این طرح، تنها ثمره ای آن، گرفتن پول بیشتر از اولیا دانش آموزان است.

با اینکه بر اساس قانون، هیات امنای این مدارس باید متشکل از: مدیر مدرسه، یکی از معاونین آموزشی مدرسه، یکی از کارکنان آموزشی و پرورشی مدرسه، رییس انجمن اولیا و مربیان مدرسه، یک نفر از اولیای دانش‌آموزن، دو نفر از صاحب‌نظران و کارشناسان آموزشی یا فرهنگی ترجیحاً از استادان حوزه یا دانشگاه یا ...، یک نفر از خیرین و یا معتمدان محل، یک نفر از اعضای شورایاری محله یا موسسات و مراکز فرهنگی، ورزشی و مذهبی محل (مانند مسجد)، یک نفر از مدیران یا اعضای هیات مدیره مراکز و موسسات تولیدی و خدمات باشد؛ و از لحاظ قانونی حق دریافت شهریه به طور اجبار را ندارند و حتی کمک های داوطلبانه را باید در غیر موعد ثبت نام بگیرند، اما متاسفانه شاهد هستیم این موارد رعایت نمی شود. نه اعضای هیات امنا آنهایی هستند که باید باشند و نه رعایت قانون در گرفتن شهریه

لذا توضیح مدیر آموزش و پرورش می تواند کمک خوبی در تنویر افکار عمومی داشته باشد

نویسنده: ناشناس
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
فرهنگی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۶
0
0
همشهری عزیز

سلام

ما که فرهنگی بودیم نتونستیم فرزندمان رو جایی که دوست داشتیم ثبت نام کنیم.
در صورتی که خیلی از همشهریان عزیز با تنظیم قولنامه صوری و استفاده از روشهای سفارشی و کمک مردمی به مدرسه توانستند فرزندانشون رو ثبت نام کنند.
ظاهرا مدیر محترم دوست نداشت که فرزند همکارانش رو سواد دار کنه
اینه برادر من
درونش خودمون سوزونده
بیرونش مردم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
0
0
شهر کازرون رکورددار جلسات و شوراها و کمیته ها و همایش ها و نمی دونم چی چی ها است
پوپولیست احمدی نژادی در قامت اعتدال چه کارها که نمی کند!؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۷
اذان صبح
۰۴:۵۹:۵۰
طلوع افتاب
۰۶:۲۵:۰۶
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۳۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۷:۱۸
اذان مغرب
۱۹:۵۴:۰۳