پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۵۶۰۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۰
دکتر خاتم ساز خبر داد:
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کازرون با تشریح فعالیت‌های علمی – تحقیقاتی حوزه دانش‌بنیان واحد کازرون، از مشارکت این حوزه در مزارع کشاورزی شمال کشور و تهیه چای ارگانیک خبر داد.

به گزارش کازرون نما، دکتر سعید خاتم‌ساز در گفت ‌و گو با خبرنگار خبرگزاری آنا، با بیان اینکه حوزه دانش‌بنیان واحد کازرون با داشتن استادان و کارشناسان برجسته در بخش‌های دامپزشکی و کشاورزی توانسته با سرمایه‌گذاری و نظارت علمی و مدیریت تولید در بخشی از مزارع چای شمال کشور، محصولی مرغوب و با کیفیت تهیه و بسته‌بندی کند، اظهار کرد: این محصول بعد از بسته‌بندی با قیمت مناسب به کارکنان و استادان واحد کازرون عرضه شد.

وی با توجه به مشارکت و تجربه کاری حوزه دانش‌بنیان واحد کازرون در صنعت کشاورزی افزود: در آینده می‌توانیم چای مورد نیاز واحدهای همجوار را با کیفیت بالا و قیمت مناسب تهیه و تولید کنیم و امیدواریم با گسترش این همکاری و مشارکت بیشتر، بتوانیم محصولات کشاورزی شمال را در بازار جنوب عرضه کنیم.

عضو هیات علمی و عضو شورای اقتصاد دانش‌بنیان واحد کازرون که مجری طرح چای ارگانیک این حوزه است، نیز به خبرنگار آنا گفت: مرحله داشت این محصول بدون دخالت هیچ‌گونه کود شیمیایی طی شد و کاملا بدون فرآوری بر روی برگ سبز چای برداشت شده است و در مرحله برداشت این محصول، با دستگاه‌های پیشرفته (بدون دخالت دست) بسته‌بندی شده است.

رضا صادقیلیمنجوب افزود: علاوه بر کیفیت بالای محصول، به لحاظ قیمت، این چای نسبت به بازار، بسیار مناسب‌تر تهیه شده و با نازل‌ترین قیمیت به جامعه دانشگاهی واحد کازرون عرضه شده است، که با استقبال گسترده‌ای از همکاران و کارکنان واحد همراه بوده است.

وی اظهار کرد: با توجه به تاکیدهای مقام معظم رهبری مبنی بر مصرف تولیدات داخلی و حمایت از تولید کننده و تکیه بر توانمندی‌های داخل، واحد کازرون توانسته در یک سال تلاش و نظارت و مشارکت مالی و علمی در پروژه تولید چای ارگانیک، نه تنها درآمد قابل قبولی را استحصال کند، بلکه با تقویت فرهنگ مصرف فرآورده‌های ارگانیک و حمایت از تولید داخل همراه باشد.

عضو شورای اقتصاد دانش‌بنیان واحد کازرون گفت: این حوزه قصد دارد سطح مشارکت مالی و فنی خود را در تولید برنج ارگانیک و جایگزین کردن آن با انواع برنج‌های خارجی که سابقه قابل قبولی (یعنی چای و برنج) نیز ندارند به حدی توسعه دهد که جایگزین دو قلم کالای اساسی سبد کالایی خانواده‌های دانشگاه واحد کازرون و ان‌شاءالله سایر واحدهای دانشگاهی استان فارس کند، تا بتواند سموم و رنگ و اسانس‌های شیمیایی را از سفره زحمتکشان دانشگاه آزاد اسلامی کشور حذف کنیم.

صادقی لیمنجوب گفت: حوزه اقتصاد دانش‌بنیان واحد مبادرت به تولید فرآورده‌های ارگانیک و سبز کرده که در این بین، با پایلوت قرار دادن چندین هکتار از مزارع چای شمال در منطقه ییلاقات شهرستان رودسر، امیدواریم بتوانیم هم به تولید کننده و هم مصرف کننده کمک کرده باشیم.

نویسنده: اصغر جوکار
مطالب مرتبط :
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۰
0
0
واقعا مسخره است و خنده دار..
اولا آقای رییس دانشگاه آزاد، مواظب فیلم بازی کردن و ...
ضمنا شمال کشور صد ها تن از ای چای ها یک ریال مشتری نداره..
دانش بنیان به ای کارهای واقعا خنده دار نمی گن چه خولسته تو سایت بزنی...


واقعو جالب بود چای اورگانیک...
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۷
اذان صبح
۰۴:۵۹:۵۰
طلوع افتاب
۰۶:۲۵:۰۶
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۳۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۷:۱۸
اذان مغرب
۱۹:۵۴:۰۳