پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۵۲۰۲
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۸
در شب ششم دهه فرهنگ:
ششمین شب از ویژه برنامه های دهه فرهنگ و هنر کازرون، به شعر خوانی و موسیقی محلی کازرون اختصاص یافته بود.

به گزارش رحیم زارع خبرنگار کازرون نما، در این  مراسم که با حضور دکتر محمد صادقی نماینده مردم کازرون در مجلس شورای اسلامی، فرماندار کازرون و هیئت همراه برگزار شد، جواد صادقی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با ابراز خرسندی از حضور  در جمع مردم خونگرم کازرون اظهار داشت: توجه به شعر و موسیقی محلی نقش مهمی در ترویج فرهنگ هر دیار برعهده دارد .

وی افزود: کازرون همواره ادیبان و شاعران ارزشمندی را به عرصه ادبیات و فرهنگ معرفی کرده است که می توان شاعر حماسه سرای این دیار نصرالله مردانی  و افراد بزرگی همچون علامه دوانی، شیخ ابواسحاق کازرونی و رضا رهگذر را از این دست نام برد.

صادقی برگزاری برنامه های فرهنگی را پلی برای برقراری ارتباط میان نسل کنونی با گذشتگان عنوان کرد و اظهار داشت: توجه به فرهنگ فولکلور همواره موجب تقویت و اصالت فرهنگی هر دیار می گردد. وی ابراز امیدواری کرد که با رعایت شئونات اسلامی، جایگاه موسیقی سنتی و محلی نیز محترم شمرده شود.

دکتر شاهین محمد صادقی نماینده مردنم کازرون در مجلس شورای اسلامی نیز با تشکر از برگزار کنندگان این اقدام فرهنگی اظهار داشت: چنین اقدام فرهنگی بزرگی قطعا در شناساندن فرهنگ غنی کازرون تاثیر گذار و سودمند خواهد بود. وی همچنین پوشش رسانه ای این دهه فرهنگ را از صدا وسیما خواستار شد.

در ادامه این برنامه، شاعران برجسته کازرون اشعار محلی خود را خوانده و آقایان اصلاح پذیر و حسینی روش موسیقی محلی کازرون را برای حاضرین اجرا کردند.

نویسنده: رحیم زارع
مطالب مرتبط :
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۶
اذان صبح
۰۵:۰۱:۰۲
طلوع افتاب
۰۶:۲۶:۰۳
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۴۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۶:۴۱
اذان مغرب
۱۹:۵۳:۲۳