پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۵۰۳۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۲
با حضور نخبگان و مسئولین شهرستان کازرون:
چهارمین همایش سالانه نخبگان شهرستان کازرون، بعداز ظهر جمعه 6 فروردین، در تالار نخبگان و جهان دیدگان شهرستان کازرون با حضور جمعی از نخبگان و چهره های علمی و دانشگاهی شهرستان کازرون و نیز حسین رضازاده نماینده منتخب مردم در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، حمیدرضا گرامی فرماندار و اعضای شورای شهر کازرون برگزار گردید.

به گزارش مجتبی پیران خبرنگار کازرون نما، در این برنامه پس از تلاوت قرآن، نواختن سرود جمهوری اسلامی، اجرای موسیقی و معارفه پیشکسوتان و مسئولین حاضر در برنامه، ابتدا گرامی فرماندار شهرستان کازرون پس از عرض تبریک آغاز سال نو و تاکید بر نامگذاری سال به اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، و تقدیر از بانی جلسه، شاخص های شهرستان کازرون را از موارد خاص و جزو نعمت های خدادادی و توان بالقوه شهرستان دانست، و آسیب شناسی عدم بهره برداری از آنها را از مهم ترین اولویت های همه گروه ها و ارگانها دانست.

فرماندار شهرستان کازرون خاطر نشان کرد: با وجود بارندگی های صورت گرفته اخیر، شهرستان امروزه نه تنها با معضل کم آبی برای صنایع کشاورزی و دامی، بلکه در مرحله بحرانی تر، با چالش آب شرب روبرو بوده که استفاده و برداشت بی رویه و بهره برداری غلط و بدون برنامه ریزی از عوامل آن می باشد. وی در ادامه به واسطه عدم رشد شاخصه ها، بیکاری را چالش بعدی شهرستان و چالش سوم را بحث رکود حاصل از نقدینگی و داد و ستد در حوزه های مختلف ارزیابی و گرایش به مسائل مورد رنجش و آزار بنیان خانواده را نتیجه این دو مورد دانست.

چهارمین همایش سالانه کانون نخبگان و جهان دیدگان برگزار شد

سپس دکتر مهرورز (دکترای داروسازی) به عنوان یکی از سخنرانان برنامه، ضمن عرض تبریک سال نو و تشکر ویژه از پیوستن حضار به کانون نخبگان، در مرحله اول تحقق وحدت همه دلسوختگان شهرستان را هدف مقدس این سلسله همایش ها اعلام کرد؛ که این مهم بتوان با افراد نخبه در همه زمینه های علمی، فرهنگی، ورزشی و خارج از گرایشات سیاسی و تنگ نظرانه به وقوع بپیوندد.

در ادامه امیرسرتیپ دکتر هاشم شهیدی، دارای مدرک دکترای مدیریت راهبردی از دانشگاه عالی دفاع و مولف کتب و مقالات در زمینه دفاع مقدس، مدیریت راهبردی و اداری با 35 سال تجربه در مشاغل آموزشی و مدیریتی، فرماندهی تا رده لشکری، معاونت منابع انسانی نیروی زمینی ارتش و مشاور رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، برای سخنرانی در مراسم دعوت گردید. وی پس از عرض خیر مقدم و تشکر از حاج محمد دوانی – بانی خیر کانون نخبگان و جهاندیدگان – چهارمین سال تاسیس کانون نخبگان شهرستان را تبریک گفت. و در ادامه آمارگیری سالانه فعالیت و نتایج آنها را از موارد ضروری در نظم و پیشبرد اهداف کانون دانست. ایشان خاطر نشان کرد: در گذشته برای تعریف قدرت یک جامعه بحث ژئوپولوتیک – به معنای تاثیر یک منطقه جغرافیایی در مسائل سیاسی – را مطرح می کردند، اما امروزه دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که مهمترین عامل ایجاد کننده قدرت، تاثیر افراد کارآمد و دارای ایدئولوژی در جامعه می باشد.

سرتیپ شهیدی رشد جامعه را در مرحله اول وجود مدیران دارای تفکر راهبردی و به دور از آفت روزمرگی دانست، و افزود: حجم روزمرگی کار مدیران، آنها را از تفکر کارآمد دور می کند. وی عامل دوم رشد را شناسایی و جمع آوری نخبگان منطقه با توجه به آنکه که بسیاری از آنها در دیگر شهرها و کشورها در حال درخشش و فعالیت می باشند دانست؛ و در آخر عامل سوم را ایجاد فرهنگ اداری و اجرایی مناسب برشمرد و خاطر نشان کرد: امروزه با مشکل شدید فرهنگ سازمانی و عدم راندمان زحمات و هرز رفتن زمان کارهای اجرایی در سازمان ها به دلیل عدم برنامه ریزی مواجه می باشیم . 

سپس حاج محمد دوانی موسس و مسئول کانون نخبگان و جهاندیدگان، پس از عرض خیر مقدم و تبریک سال نو و تشکر از حضور و پشتیبانی افراد حاضر، ابراز امیدواری کرد که بتوان بوسیله این جلسات، از نبوغ بالقوه افراد دلسوز در پیشرفت شهرستان در سال جاری استفاده کرد. وی افتتاح ساختمان مرکز تحقیقات و توسعه شهرستان را که در جنب تالار نخبگان کازرون – محل برگزاری برنامه – می باشد را برای بعد از جلسه اعلام نمود؛ و در پایان از حضور مسئولین تشکر نمود و انتخاب حاج حسین رضازاده را به عنوان نماینده جدید شهرستان نیز تبریک گفت و بر حضور همشهریان صاحب نام در کنار یکدیگر در جمعی متمرکز در جهت پیشرفت شهرستان تاکید نمود .

چهارمین همایش سالانه کانون نخبگان و جهان دیدگان برگزار شد

در ادامه برنامه حسین رضازاده نماینده منتخب مردم کازرون در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، بر وجود نخبگان اما عدم استفاده و بالفعل کردن و نگه داشتن آنها اشاره کرد و آنها را همانند بالهایی دانست که در صورت عدم استفاده، فقط به صورت تزئینی جلوه می کنند. وی همکاری و پشتیبانی خود را از همه جهات با کانون نخبگان اعلام نمود .

چهارمین همایش سالانه کانون نخبگان و جهان دیدگان برگزار شد

پس از آن مهندس امین مهرورز نماینده شورای اسلامی شهرستان کازرون در شورای عالی کشوری، عدم رونق اقتصادی را یکی از اصلی ترین مشکلات امروز کازرون دانست و خاطر نشان کرد: توسعه پایدار تنها در صورت همدلی، صبر و حوصله و پشتکار تمام مسئولین و افراد جامعه صورت می پذیرد؛ که نمونه شاخص های بارز آن همین اقدام حاج محمد دوانی و تاسیس تالار نخبگان می باشد. وی مساله مذکور را تنها در قالب یک فرهنگ توسعه ای قابل اجرا دانست و از پیشرفت آن بوسیله افراد دلسوز و نخبه از جمله حاضرین ابراز امیدواری نمود .  

سخنران بعدی جلسه دکتر کرامت اله زیاری عضو هیئت علمی و استاد تمام دانشگاه تهران در رشته جغرافیا و برنامه ریزی شهری و عضو کمیته تدوین برنامه ششم توسعه کشور، پس از عرض تبریک سال نو، مسائل آماری و تخصصی مربوط به شهرستان کازرون که شامل مباحث جغرافیایی، فرهنگی، مسکن و ساختمان، محیط زیستی و توریستی، به همراه برخی پیشنهادات راهبردی به صورت تخصصی و خلاصه بیان نمود که ادامه و تفصیل آن به نشست تخصصی روز بعد در همان مکان موکول گردید.

چهارمین همایش سالانه کانون نخبگان و جهان دیدگان برگزار شد

در پایان این همایش، پس از اهداء جوایز توسط مسئولین و پیشکسوتان به نخبگان علمی، فرهنگ و، ورزشی، با حضور میهمانان و مسئولین، ساختمان مرکز تحقیقات و توسعه شهرستان کازرون افتتاح گردید. 

چهارمین همایش سالانه کانون نخبگان و جهان دیدگان برگزار شد

نویسنده: مجتبی پیران
مطالب مرتبط :
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
همشهری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۹
0
0
باسلام
امیدوارم که طبق آنچه رهبری عزیز فرمودند سال سرشار از اقدام و عمل برای شهرستان باشد و از پس سخنان زیبا تبلور خواسته ها و گفته ها در کوتاه مدت میسر گردد.
ضمن تشکر از مدیر محترم سایت متذکرا اعلام میدارم، که موسس و مسئول کانون نخبگان و جهاندیدگان، جناب آقای حاج محمد دوانی می باشند که به اشتباه حاج محمد علی دوانی در متن خبر درج شده بود
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۱
اذان صبح
۰۵:۰۷:۰۷
طلوع افتاب
۰۶:۳۱:۰۰
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۴۰
غروب آفتاب
۱۹:۳۳:۳۵
اذان مغرب
۱۹:۵۰:۰۷