پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۴۴۶۷
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۳
به همت جهادی یک سمن زیست محیطی:
اگر اخیرا از مسیر دشت برم گذر کرده باشید متوجه سطل زباله هایی می شوید که تصویر یک پارک ملی یا یک تفرجگاه ساماندهی شده را در ذهن شما تداعی می کند. یکی از معضلاتی که برای جنگلی ارزشمند همچون بلوط زارهای دشت برم تهدید کننده است، زباله هایی است که گردشگران وارد محیط می کنند که گذشته از زشت شدن منظره ی زیبای این منطقه، خطرات بی شماری را برای پوشش گیاهی، خاک و حیات وحش به همراه دارد.

به گزارش کازرون نما، پیمان خوبکار عضو هیات مدیره ی انجمن میراث پریشان، پیرامون پیشینه سمن شان و کلیت برنامه نصب سطل زباله گفت: انجمن میراث پریشان حدود دو سالی است که فعالیت خود را در حوزه ی محیط زیست آغاز کرده است و در این مدت برگزاری چندین همایش عمومی، دوره ی آموزشی و فعالیت های فرهنگی را در کارنامه ی خود دارد.

تعداد سی بشکه ی زباله در دشت برم نصب گردید

وی در خصوص نصب بشکه های زباله در دشت برم گفت: این برنامه را دوستان بنده در انجمن  پیشنهاد دادند و قرار شد که ابتدا کل مسیر را از بعد از تونل اول تا آخرین حدود راهداری کازرون انجام دهیم اما به دلیل کمبود منابع و نیرو، به اجرای این طرح در دشت برم از قبل از روستای کلانی تا بورنجان و از سمت غرب تا روستاهای گاوکشک و دیکانک بسنده کردیم.

تعداد سی بشکه ی زباله در دشت برم نصب گردید

وی در مورد منابع این طرح افزود: از آنجا که تحقق این طرح نیاز به بودجه ای قریب به 6 میلیون تومان داشت؛ و تأمین این هزینه برای یک تشکلی که هیچ منبع در آمدی ندارد بسیار دشوار بود، بنابراین ما برآن شدیم که منابع این طرح را به صورت نقدی و آهن آلات و مصالح از ادارات مرتبط و ارگان هایی که توان همکاری دارند تامین کنیم. ابتدا به اداره ی راه و شهر سازی رجوع کردیم که با استقبال بسیار گرم رییس محترم این اداره جناب آقای مهندس نکویی مواجه شدیم و ایشان قول تامین آهن آلات و مقداری از مصالح طرح را دادند. سپس به بخشداری کوهمره نودان رفتیم تا این طرح را با بخشدار محترم جناب آقای حقیقی در میان بگذاریم ایشان نیز قول مساعدت دادند و دهیاری ها را مکلف به همکاری در ساخت، نصب و تخلیه ی دوره ای نمودند. برای تأمین بشکه ها به آقای مهندس پیران مدیر عامل سازمان اتوبوس رانی رو زدیم و ایشان از ناحیه ی خودشان اعلام آمادگی کامل کردند ولی تحویل بشکه ها را منوط به موافقت فرمانداری و شهرداری که اعضای هیات مدیره ی سازمان هستند  دانست که خوشبختانه هم شهرداری و هم فرمانداری در این رابطه همکاری کردند. خرده خرج هایی هم توسط خیران عزیز جمع آوری شد.

تعداد سی بشکه ی زباله در دشت برم نصب گردید

عضو هیات مدیره ی انجمن میراث پریشان ادامه داد: جالب است بدانید که این اولین بار در کشور است که در یک جنگل که به صورت تفرجگاه سازماندهی شده نمی باشد، توسط یک نهاد مردم نهاد این چنین اقدامی صورت می گیرد. طرح اولیه از آن جا نشأت گرفت که ما می دیدیم که بسیاری از مردمی که برای تفریح به دشت برم می آیند، زباله های خودشان را جمع آوری می کنند و در کیسه ای می گذارند ولی آن را در کنار درخت قرار می دهند یا به درختان آویزان می کند که این وضعیت خیلی جالب نبود. ما این فرضیه را در نظر گرفتیم که اگر در این منطقه سطل زباله وجود داشته باشد، بسیاری از مردم تحریک و تهییج می شوند که حداقل زباله ی خود را جمع کنند و تا این سطل زباله ها با خود حمل کنند و به مرور زمان این رویه عادت خواهد شد که جای زباله در سطل زباله است نه در دشت؛ چه این سطل زباله چند صد متری شما باشد چه چند کیلومتری. الان با توجه به تراکم سطل زباله های نصب شده، تقریبا در هر پارکینگ و هر ورودی جنگل این سطل زباله ها قرار دارند که ظاهرا کفاف خواهد داد. امیدواریم که هرچه زود تر نتیجه ی این طرح را در ارتقاء فرهنگ زیست محیطی جامعه شاهد باشیم.

تعداد سی بشکه ی زباله در دشت برم نصب گردید

نویسنده: سرویس محیط زیست
مطالب مرتبط :
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
اهالی دشت برم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۱
0
1
درود بر انجمن میراث پریشان و تمامی دوستداران طبیعت و محیط زیست
ناشناس
|
Germany
|
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۱
0
1
خدا قوت عزیزان. کار بسیار خوبی صورت پذیرفته. امیدوارم مردم هم همکاری لازم رو انجام بدن
محیط زیست را دریابیم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۲
0
0
با سلام

آفرین بر شما دوستداران محیط زیست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۲
0
0
ی رنگ سبز م بزنید بش
کازرونی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۵
0
0
درود بر محیط زیستیا که مثل کوه ایستادن
درود بر انجمن میراث پریشان
ببخشید میشه بفرمایید چطوری میشه عضو این انجمن شد
غریبه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۸
0
0
خیلی کار زیبایی انجام دادید
خسته نباشید
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۴
اذان صبح
۰۵:۰۳:۲۶
طلوع افتاب
۰۶:۲۸:۰۰
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۰۶
غروب آفتاب
۱۹:۳۵:۲۶
اذان مغرب
۱۹:۵۲:۰۴