پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۴۳۰۷
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۲
به منظور کاهش زباله های پلاستیکی در ایام محرم صورت گرفت:
در ایام محرم هر سال معضلی وجود دارد که واقعا شایسته ی این ایام مقدس نیست؛ و آن انبوه زباله ی تولید شده توسط مردم می باشد که بیشتر این زباله را ظروف یکبار مصرف تشکیل می دهد. بد تر اینکه پخش شدن این ظروف در سطح شهر علاوه بر زشت کردن سیمای شهر زحمتی را برای پاکبانان عزیز ایجاد می کند که واقعا بی رحمانه است.

به گزارش کازرون نما، محرم امسال دو سمن محیط زیستی "میراث پریشان" و "حامیان شهر سبز" دست به کار شدند تا با همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهر کازرون اقدامی فرهنگی انجام دهند تا از انبوه این زباله ها کاسته شود.

اجرای طرح فرهنگسازی توسط سمن های محیط زیستی در تاسوعا و عاشورا

ابتدا این دو تشکل تصمیم گرفتند تا با نصب تعدادی بنر در سطح شهر در این ایام، به عزاداران آلوده نکردن شهر را گوش زد کنند. محتوا و طراحی این بنر ها آن قدر جذاب و موثر بود که ظرف چند روز بازتاب گسترده ای در شبکه های اجتماعی داشت.

اجرای طرح فرهنگسازی توسط سمن های محیط زیستی در تاسوعا و عاشورا

برنامه ی دوم این سمن ها نیز پاکسازی محل عبور دسته ها و هیئت های عزاداری در روز های تاسوعا و عاشورا  بود. این اقدام انجمن میراث پریشان و گروه حامیان شهرسبز تاثیرات بسیار خوبی در اذهان مردم داشت؛ به گونه ای که بسیاری از عزاداران را به همکاری در این اقدام فرهنگی وادار کرد.

اجرای طرح فرهنگسازی توسط سمن های محیط زیستی در تاسوعا و عاشورا

گفتنی است که سمن های محیط زیستی کازرون قصد دارند که هرساله برنامه های این چنینی را ادامه دهند به امید اینکه روزی فرهنگ آلوده نکردن شهر در تمامی شهروندان نهادینه شود.

نویسنده: سرویس خبر
مطالب مرتبط :
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۶
اذان صبح
۰۵:۰۱:۰۲
طلوع افتاب
۰۶:۲۶:۰۳
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۴۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۶:۴۱
اذان مغرب
۱۹:۵۳:۲۳