پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۴۴۳۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۲
در اردوگاه 110 شهید کازرون صورت گرفت:
مرکز توسعه و تحقیقات آبزیان و طیور در اردوگاه 1100 شهید ناحیه مقاومت بسیج کازرون و زیر نظر مرکز رشد خلاقیت و فناوری شهید پیرویان با حضور فرماندار، فرمانده سپاه و جمعی از مسئولین و اساتید دانشگاه افتتاح شد.

به گزارش کازرون نما به نقل از تنویر، فرماندار کازرون در افتتاحیه این مرکز با اشاره به توانمندی جوانان و ظرفیت عظیم بسیج برای ایجاد تحولات انقلاب گونه اظهارداشت: پیوند ظرفیت علمی دانشگاه ها و روحیه جهادی بسیج قادر است بن‌بست ها را بشکند.

حمیدرضا گرامی انجام چنین طرح هایی را نمونه بارز حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی دانست و تاکید کرد: هرکجا بسیج وارد شده است شاهد موفقیت های چشمگیر و بنیادین بوده ایم.

افتتاح مرکز توسعه و تحقیقات آبزیان و طیور در اردوگاه 1100 شهید

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کازرون هم در حاشیه افتتاح مرکز توسعه و تحقیقات آبزیان و طیور، از پرورش ماهی قزل آلا با مشارکت تعدادی از دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی دانشگاه ‌های کازرون خبر داد و اظهارداشت: پرورش ماهي قزل آلا با 500 میلیون ریال تسهیلات از محل اعتبارات اقتصاد مقاومتی آغاز شد و در حال حاضر خوشبختانه ماهی آمور و کپور نیز در کنار ماهی قزل آلا پرورش داده می شود.

افتتاح مرکز توسعه و تحقیقات آبزیان و طیور در اردوگاه 1100 شهید

سرهنگ پاسدار غلامرضا شرفی در ادامه افزود: یکی از مشکلات نیاز به تمیز کردن مداوم استخر پرورش ماهی قزل آلا بود و اکنون علاوه بر مزایای پرورش ماهی آمور(کپور علف خوار) که دارای ارزش شیلاتی است و پرورش ماهی کپور که همه چیز خوار است دیگر جای نگرانی برای پاک سازی استخر پرورش ماهی از وجود گیاهان آبی و... وجود ندارد.

افتتاح مرکز توسعه و تحقیقات آبزیان و طیور در اردوگاه 1100 شهید

شرفی با اشاره به شرایط مناسب منطقه امامزاده سید حسین برای پرورش ماهی عنوان داشت: در مرحله اول این طرح، 30 هزار قطعه بچه ماهی قزل آلا در حوضچه ای به وسعت یک هزار متر مربع رها سازی شد که ظرفیت افزایش تا 100 هزار ماهی وجود دارد و با توجه به دبی بالای آب در منطقه، این طرح قابل گسترش به همه باغات روستای امامزاده سید حسین و معرفی این منطقه به عنوان قطب پرورش ماهی در سراسر کشور است.

وی موفقیت آمیز بودن این طرح ها را به علت اعتماد به جوانان نخبه دانست و گفت: برداشت از حوضچه پرورش ماهی آغاز شده و پیش بینی می شود در این دوره 15 تن ماهی قزل آلا از آن برداشت شود که علاوه بر تامین ماهی شهرستان کازرون، به سایر نقاط  کشور از جمله اصفهان و یاسوج هم فرستاده می شود.

افتتاح مرکز توسعه و تحقیقات آبزیان و طیور در اردوگاه 1100 شهید

این مقام مسئول با اشاره به خریداری شدن 20 عدد شتر مرغ سه ماهه با هزینه 10 میلیون تومان و آغاز پرورش شترمرغ در مرکز پرورش دام و طیور بیان داشت: این شترمرغ ها هر ماه واکسیناسیون می شوند تا از بیماری های مشترک دام و طیور در امان باشند و خوشبختانه تاکنون هیچ گونه بیماری مشاهده نشده و تلفات نداشته ایم.

افتتاح مرکز توسعه و تحقیقات آبزیان و طیور در اردوگاه 1100 شهید

شرفی قابل استفاده بودن اجزای مختلف شترمرغ را یکی از مزایای آن برشمرد و خاطرنشان کرد: شترمرغ دورریز ندارد و علاوه بر گوشت، تخم و پر آن که مورد استفاده است پوست آن برای چرم و قرنیه شتر مرغ هم برای پیوند قرنیه قابل بهره برداری است.  

مدیر مرکز رشد خلاقیت و فناوری شهید دکتر علی‌اکبر پیرویان نیز در گفت و گو با خبرنگاران، از راه اندازی مرکز توسعه و تحقیقات طیور و آبزیان زیر نظر مرکز رشد کازرون خبرداد و اظهارداشت: مرکز توسعه و تحقیقات در اردوگاه 1100 شهید قرار دارد و به منظور اجرای طرح های پایلوت است که در صورت موفقیت آمیز بودن طرح ها، وارد مرحله توسعه خواهیم شد.

افتتاح مرکز توسعه و تحقیقات آبزیان و طیور در اردوگاه 1100 شهید

مهندس یاسین دیوانی انجام موفقیت آمیز طرح پرورش ماهی های قزل آلا، آمور و کپور مولد را باعث ایجاد انگیزه جهت افتتاح مرکز توسعه و تحقیقات دانست و خاطرنشان کرد: کمبود چنین مراکزی در سطح شهرستان به آشکارا احساس می شد و هدف ما این است که با گسترش طرح ها علاوه بر ایجاد سرمایه مادی و معنوی در شهرستان و ایجاد اشتغال پایدار، با تفسیر واژه «ما می توانیم» توانمندی جوانان را به رخ کسانی بکشیم که دائم از نومیدی و نبود ظرفیت‌ها سخن می‌گویند.

دیوانی به برداشت 10 تا 15 کیلوگرمی ماهی‌های سردآبی و 3 تا 8 کیلوگرمی ماهی‌های گرم‌آبی در هر مترمربع اشاره کرد و بیان داشت: حدود 15 تن ماهی در پایان دوره ماهی برداشت خواهیم کرد و پس از اتمام دوره پرورش ماهی قزل آلا قصد داریم پرورش ماهی خاویار 8 ساله از نوع اوزون برون را آغاز کنیم.

وی در ادامه افزود: در صورتی که سازمان شیلات همکاری لازم را داشته باشد پرورش قزل آلا را هم حفظ می کنیم و در حوضچه دیگری پرورش خاویار صورت می گیرد اما در غیر اینصورت ماهی خاویار جایگزین قزل آلا در مرکز توسعه و تحقیقات آبزیان و طیور خواهد شد ولی در هرصورت پرورش ماهی آمور مولد ادامه می یابد و این مرکز به عنوان مرکز تکثیر و توزیع این ماهی معرفی می شود.

دیوانی از خریداری دو جفت آهو از دوگونه خاص در آینده خبرداد و اظهارداشت: پرورش آهو نیز از جمله برنامه های آینده این مرکز است که درصورت عملیاتی شدن نتایج کار به مرور زمان به اطلاع مردم عزیز شهرستان خواهد رسید

افتتاح مرکز توسعه و تحقیقات آبزیان و طیور در اردوگاه 1100 شهید

دکتر عباسپور عضو شورای مرکز رشد شهید پیرویان هم در این باره بیان داشت: طرح های پایلوت زمانی اثر بخش است که با همکاری مسئولین گسترش یابد و از مرحله تحقیقاتی خارج و به سودآوری برسد که رسیدن به این نقطه حمایت همه جانبه مسئولین شهرستان را می طلبد.

عباسپور در پایان از همکاری ویژه سپاه کازرون برای اجرایی شدن طرح ها و ایده های نو تشکر و قدردانی کرد.

منبع: تنویر
مطالب مرتبط :
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
جوياي كار ف و
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۷
0
0
چه رويي داره اين آقاي ... واقعا كه سنگ پاي قزوين هم كم مياره
چندين بار به اين آقا مراجعه كرديم براي اجراي طرح حهاي شيلات و آبزيان فقط با چرب زباني و وعده سرخرمن ما را جواب كرد و ما نااميدتر از گذشته از اداره خارج شديم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۷
اذان صبح
۰۴:۵۹:۵۰
طلوع افتاب
۰۶:۲۵:۰۶
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۳۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۷:۱۸
اذان مغرب
۱۹:۵۴:۰۳