پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۴۰۴۴
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۱:۵۶
به‌خاطر عدم همکاری در مهار خودسوزی دریاچه پریشان:
رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست کازرون از عدم رغبت و کمک برخی تشکل‌ها و سمن‌های حامی محیط‌ زیست کازرون در مهار خودسوزی دریاچه پریشان انتقاد کرد.

به گزارش کازرون نما، علی‌اکبر صفایی امروز (چهارشنبه) در گفت‌وگو با خبرگزار فارس در مورد اقدامات انجام‌ گرفته در مهار خودسوزی دریاچه پریشان اظهار داشت: سی‌ام مردادماه امسال آتش‌سوزی زیرسطحی دریاچه پریشان، بحرانی را برای این شهر ایجاد کرد به‌ طوری‌ که به دستور فرماندار کازرون جلسه اضطراری ستاد بحران تشکیل شد تا راهکار مناسبی برای خاموش کردن این پدیده در این تالاب اندیشیده شود.

وی گفت: بر اساس نظریه کارشناسان اداره محیط‌ زیست عملیات انتقال آب به زیرسطح زمین به ابعاد بیش از 5 هزار مترمکعب در مرحله نخست آغاز شد و سپس عملیات خاک‌ورزی در سطحی معادل سه هکتار صورت گرفت.

رئیس اداره محیط‌ زیست کازرون تصریح کرد: برای ورود ماشین‌آلات سنگین به‌منظور عملیات خاک‌ورزی و کوبیدن محل خودسوزی تالاب به‌خاطر وضعیت ویژه منطقه، مجوزهای لازم را از اداره کل حفاظت محیط‌ زیست اخذ کردیم.

صفایی ادامه داد: روشی که برای اطفای حریق تالاب پریشان به‌کار بردیم بر اساس تجربیاتی است که در موارد مشابه آن در تالاب‌های دیگر ازجمله بختگان، اسلاملو و سلطان‌آباد به‌کار گرفته ‌شده بود.

وی، انتقال آب به زیرسطح زمین، اجرای طرح بلوک‌بندی، احداث جاده‌های آتش‌بر و جداکننده، احداث کمپینگ با اتخاذ تدابیر امنیتی سرعت و دقت، نظارت و حضور کارشناسان متخصص در زمینه حریق و زمین‌شناسی تالاب را از جمله اقدامات انجام‌گرفته در مهار آتش‌سوزی تالاب پریشان برشمرد.

رئیس اداره حفاظت محیط‌ زیست کازرون با بیا اینکه در حال حاضر با اقدامات انجام‌گرفته آتش‌سوزی تالاب پریشان به‌طور صد درصد مهار شده است متذکر شد: در عملیات مهار آتش‌سوزی بیش از 3 هزار نفرساعت نیروی انسانی مشغول اطفای حریق بوده‌اند که در این راستا 500 میلیون ریال هزینه دربر گرفته است.

صفایی از آمار اشتباه برخی رسانه‌ها مبنی بر اینکه نیزار منطقه تالاب را 300 هکتار اعلام کرده بودند انتقاد کرد و گفت: در تمام منطقه تالاب پریشان فقط 50 هکتار نیزار وجود دارد که 6 هکتار آن در طعمه حریق قرار گرفته بود و بر اساس گمانه‌زنی‌های کارشناسان فقط سه هکتار آن آتش زیرسطحی بوده است.

وی از روی‌گردانی و عدم حمایت برخی تشکل‌ها و سمن‌های حامی محیط‌ زیست کازرون در اطفای حریق تالاب پریشان انتقاد کرد و افزود: نه‌تنها آنان از کمک فکری در اطفای حریق تالاب دریغ کردند بلکه هر کدام دوربینی به دست داشتند تا آتش گسترش یابد و به انتشار اکاذیب بپردازند.

رئیس اداره محیط‌ زیست کازرون در پایان بیان داشت: به نظر من رویکردی را که برخی از این تشکل‌ها با محیط‌ زیست داشتند هیچ‌کس با دشمن خود نیز این‌گونه رفتاری را ندارد به‌ طوری‌ که در عملکردشان ثابت کردند همه‌جانبه برای ضربه زدن به محیط‌ زیست آماده هستند.

نویسنده: سرویس خبر
مطالب مرتبط :
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
مجید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۶
1
1
اگه جای این بابا بودم تا زوده میرفتم از این شهر.جالبه رییس اداره محیط زیست در مقابل حامیان محیط زیست قرارمیگیره اونم بخاطر خوشایند فرماندار!
آقای صفایی اگر شما در قضیه برگزاری همایش روزمحیط بان همراه حامیان محیط زیست بودید و فقط بخاطر خوشایند فرماندار برعلیه حامیان واقعی محیط زیست جبهه نمی گرفتید بعد میدیدید که لازم نبود برای خاموش کردن آتش سوزی دریاچه از این روشهای مسخره استفاده کنید.مگه قبلا هم همین اتفاق برای دریاچه نیفتاده بود؟مهندس خداپرست به تنهایی تو کمتر از یه هفته خاموشش کرد.حالا با تمام ادارات و با بیل و لودر و ...افتادن به جون دریاچه هنوزم داره می سوزه
نه امیدی نیست به این شهر با این مسولاش.همش ...
مهدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
0
0
دلم میخواد این سوالات رو از این دو مسولین بپرسم ببینم که چه جوابی خواهند داد ،، جواب قانع کننده یا ...
-------------------
خب از آقای صفایی بپرسید :
چرا در روز جشن که محیط بانان همه دعوت بودنند آنها را به اجبار و خارج از ساعت کاری به مآموریت فرستاد و هیچ کمک مادی و غیر مادی به این دو تشکل نکرده و همواره همانند دشمن آنها میباشند .
-
از آقای فرماندار (جناب گرامی ) هم بپرسید :
دلیل لغو جشن ضامن آهو که یک مسول بزرگ و معروف محیط زیستی دعوت بود و به کازرون آمد چی بود ؟
دلیل برکناری مهندس خداپرست با کلی سابقه و اینکه با تشکل ها همکاری میکرد چی بود؟
آیا درسته شما به خاطر اینکه اسمتون درلیست سخنرانان نبود جشن را لغو کردید ؟
چرا جشن ضامن آهو را دقیقا 6 ساعت قبل از شروعش با بهانه های .... لغو کردید و بعد از اینکه فهمیدید دکور و ... جمع شدند نیم ساعت قبل از برگزاری که مهندس درویش هم با دلخوری از شما و جناب صفایی در راه برگشت به تهران بود زنگ زدید و گفتید برید جشن و برگزار کنید ؟
......
......
......
جـــــوابــــ هــــــمــــه ســـــوالاتــــ :
زیرا میخواستن آبروی دو تشکل بزرگ و فعال محیط زیستی شهرستان در بین مردم از بین ببرند و بینش مردم رو نسبت به این گروه ها تغیر بدهند که الان میبینم بینش خبرنگاران هم تغییر کرده ...
...........................................................

اسلام و علیک یا علی ابن موسی الرضا (ع)
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۱
0
0
سلام من نه صفاییم نه گرامی یه شهروند کازرونیم خیلی هم شهرم را دوست دارم وهمچنین کشورم را خداوکبلی بیام به جای این همه انرژی که برای دعوا رفتن وامدن ها می گذارید برای زیبای وابادانی بگذاریم
مگه ابروی یه تشکل به یک جشن بوده
خداوندا به گشورمان برکت و مردممان دانای عطا کن
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
0
0
با سلام,متاسفانه جنگل های بلوط در ارتفاعات بخش شمالی چنارشاهیجان از طرف برخی از اهالی روستا ها جهت کاشت درخت انجیر بصورت فعمدی دچار حریق شده اند و هم اکنون از ۲۴ ساعت قبل دچار حریق شده و تا کنون نیز ادامه دارد,وهبچ گونه اقدامی جهت اطفاء حریق صورت نگرفته است.لطفا به داد طبیعت برسید.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۴
قابل توجه رئيس مادام العمر و پرچم بدست منابع طبيعي كازرون
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۱۰
اذان صبح
۰۵:۳۵:۳۴
طلوع افتاب
۰۶:۵۵:۴۵
اذان ظهر
۱۳:۰۸:۲۸
غروب آفتاب
۱۹:۲۰:۲۶
اذان مغرب
۱۹:۳۶:۲۸