پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۴۰۰۶
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۵

یکی از مسائلی که در جامعه ی اسلامی ما تبدیل به معضلی نسبتاً مهم شده است گسترش روز افزون بد حجابی است این معضل دلایل متعددی می تواند داشته باشد ، کم توجهی و نا آگاهی والدین ، ترویج بدحجابی از سوی شبکه های ماهواره ای ، مد گرایی افراطی ، بالا رفتن سن ازدواج ، ناآگاهی جوانان و نوجوانان از پیامد های بد حجابی و ... از این قبیل اند . اما یکی از عواملی که به صورت غیر مستقیم به تخریب حجاب می انجامد  نوع پوشش و تفکر هنرمندان و بالاخص  بازیگران سینما و تلویزیون است . متأسفانه از قدیم الایام این گونه تلقی شده است که یکی از ملزومات هنر ،کم توجهی به مسئله حیا و عقاید دینی است . گر چه این مسئله در مورد همه هنرمندان صدق نمی کند ، اما متأسفانه اکثریت قابل توجهی از این طیف در این مقوله می گنجند . برای اثبات این ادعا کافی است چند کلید واژه نظیر واژگان زیر را در اینترنت جست وجو کنید و سپس به قضاوت بنشینید.

 «حجاب بازیگران ایرانی» «همسران بازیگران ایرانی» «هنرمندان بدحجاب»، «تعداد ازدواج های هنرمندان» «طلاق های بازیگران»، «روابط بازیگران » و ...  از این قبیل واژه هاست . پس از مراجعه به این سایت ها یا وب گاه ها در می یابید که حتی بازیگرانی که در جلوی دوربین به جای مقدس ترین افراد و حتی پیامبران و قدیسه ها نقش ایفا می کنند ، در خارج از کادر جادویی سینما و تلویزیون چه نوع رفتار  و اعتقاد و پوششی دارند . این تضاد و دوگانگی رفتاری ، بیننده و مخاطب را با این سؤال مواجه می کند که این بازیگر یا هنرمند که در فلان سریال ارزشی با آن حجاب آرمانی مبلغ دین و حجاب خوب و مطلوب است پس چرا در نشست های خبری و جشنواره ها و ... به بدترین شکل بد حجابی که برایش مقدور است جلوه گری می کند؟ چرا این بازیگر زن ایرانی هنگام سفرهای خارجی کشف حجاب می کند و با شبکه هایی مصاحبه می کند که هیچ تقیدی به دین و ارزش های دینی ندارند؟ آیا این نوع رفتار مغایر احکام و شئون دین ما نیست؟ مخاطب پس از مواجهه ی با این گونه رفتار های دو گانه  به این نتیجه می رسد که حجاب فقط نوعی نقش بازی کردن است و آنچه از نظر ستاره ها و اسطوره های فرهنگی ارزش است بد حجابی و بی حجابی و ولنگاری و آزادی در روابط است . آیا می دانید برخی بازیگران شخصاً اقدام به پخش عکس های مبتذل خود می کنند تا جوّ تحریکی جامعه نسبت به آنها بالا رفته و در نتیجه طرفداران بیشتری را جذب خود کنند و گیشه فروش  فیلم هایشان پر فروش تر شود . آیا این کاری غیر از تن فروشی هنری است ؟ گاهی این سؤال ایجاد می شود که فلان بازیگری که در خلوت و تنهایی خودش از خود و کودک یک ماهه اش در وضعیتی بسیار  نا مناسب  عکس گرفته ، این عکس توسط چه شخص یا اشخاصی می تواند به فضاهای مجازی و شبکه های اجتماعی و ... رسوخ کرده باشد؟ چگونه این همه  عکس های خانوادگی بازیگران با لپ تاپ هایشان به سرقت می رود ؟ چرا و چگونه چند جوان بازیگر نامحرم با هم به سفرهای خارجی و تورهای مختلف تفریحی می روند و عکس و گزارش ها و کلیپ های نا هنجار این مسافرت ها را هم از طریق شبکه های مذکور به نمایش عمومی می گذارند و اذهان و عقاید پاک عمومی را نسبت به ارزش ها سست می کنند؟ آیا هیچ نهادی متولی رسیدگی و یا حد اقل تذکر دادن  به این افراد نیست ؟ آیا این نوع رفتارهای مستهجن برای بازیگران حلال و مجاز و برای سایرین ممنوع و حرام است ؟ آیا رسانه با حمایت خود از این گونه هنرمندان در تخریب حجاب گام بر نمی دارد ؟ آیا رسانه و مطبوعات این افراد را به عنوان الگوهای جوانان ما معرفی نمی کنند ؟ آیا رعایت حجاب و عفت جزو ضروریات دین ما نیست؟ آیا برخورد با مروّجین فساد و بدحجابی و بی عفتی وظیفه شرعی و قانونی نیست؟ و واقعاً علّت تساهل و تسامحات دستگاه های اجرائی ، نظارتی و قضایی در مقابل این پدیده شوم چیست؟ و این شیب حرکتی به کجا خواهد انجامید؟

نویسنده: حجت الاسلام حسن یاسین راد
برچسب ها: کازرون ، حجاب ، برهنگی ، هنر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۷
اذان صبح
۰۴:۵۹:۵۰
طلوع افتاب
۰۶:۲۵:۰۶
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۳۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۷:۱۸
اذان مغرب
۱۹:۵۴:۰۳