پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۳۹۵۲
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۰
فرماندار کازرون و چند مسوول این شهرستان پنجشنبه ازسد در دست احداث نرگسی در بخش جره و بالاده کازرون دیدن و پیشرفت این سد را بررسی کردند.

به گزارش کازرون‌نما، در این بازدید اعلام شد که سد نرگسی بالای 40 در صد پیشرفت فیزیکی داشته است.
حمید رضا گرامی فرماندار کازرون در حاشیه این بازدید به خبرنگاران گفت: با توجه به موقعیت منطقه و خشکسالی در منطقه ساخت این سد برای جلوگیری از سیلاب‌ها تاثیر مهمی برای شهرستان کازرون و فراشبند و درصدی هم برای شهر شیراز خواهد داشت.
وی گفت: با اتمام این سد سالیانه 10میلیون متر مکعب آب به تالاب پریشان انتقال خواهد یافت.
گرامی گفت: مبلغ 50 میلیارد تومان برای انتقال آب ازسد نرگسی بطول 28 کیلومتر به دریاچه پریشان اختصاص یافت که طی دوماه آینده عملیات آن شروع خواهد شد.
فرماندار کازرون گفت: علاوه بر انتقال آب به تالاب پریشان 12 هزار هکتار از اراضی کشاورزی منطقه آبیاری خواهد شد و براساس طرح زمان بندی این پروژه تا سال 96 به بهره برداری خواهد رسید.
عملیات ساخت این سد تیرماه 1389 آغاز شد.
فرخ نیک روز مدیر کارگاه پروژه سد نرگسی گفت: تا کنون 200 هزار متر مکعب خاک ریزی انجام شده و تونل های انحراف آب ساخته شده است.
وی گفت: اعتباراتی که تاکنون هزینه شده است حدود 50 میلیارد تومان است که برای اتمام این سد به یکصد میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز داریم .
وی افزود طرح انتقال آب از این سد به تالاب پریشان صورت گرفته است که تا قبل از اتمام سد و با آماده شدن مخازن فرازمند این سد و آبگیری مخازن می توانیم انتقال آب به تالاب پریشان را شاهد باشیم.
هدف از ساخت این سد کنترل و مهار سیلاب، تأمین آب کشاورزی اراضی پایین دست، تأمین آب شرب و صنعت منطقه بالاده و فراشبند و آب مورد نیاز پتروشیمی بالاده و بخش صنعتی زاگرس جنوبی، تأمین آب زیست محیطی و تولید انرژی برقابی است.

نویسنده: سرویس خبر
منبع: ایرنا
مطالب مرتبط :
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ali
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۸
0
2
از سد نرگسی تا کوهمره سرخی فقط 7 کیلومتر مسافت است تا بخش محروم جره-بالاده به جاده اسفالته کوهمره سرخی وصل شود و از کوهمره سرخی تا پلیس راه شیراز 77 کیلومتر است .فاصله سد نرگسی تا شیراز 84 کیلومتر می باشد و فقط 7 کیلومتر جاده لازم است تا دشت پهناور جره-بالاده از بن بست نجات یابد. علت چیست که با این طرح مخالفت می شود و مردم شریف کازرون را تحریک می کنند تا طومار 21 هزار امضایی تهیه شود و باعث تفرقه در شهرستان شود؟ شورای شهر کازرون از سال 1388 تا کنون تمام سعی و تلاش خود را بر متوقف کردن این طرح ملی یعنی بزرگ راه شیراز- بوشهر که از بخش جره-بالاده می گذرد نموده است. اب سد نرگسی برای دریاچه پریشان خوب است ولی جاده برای بخش جره-بالاده خیانت به شهرستان است ؟ اقای فرماندار سرت را بالا کن و خدا را در نظر داشته باش. بخش جره-بالاده نابود شده است و جنابعالی مسئول کل بخش هستید و فقط بخش مرکزی را لحاظ نکنید. خون شهدای بخش جره-بالاده روز قیامت سر پل صراط جلوی مسئولین را خواهند گرفت. اساس انقلاب خمینی کبیر حمایت از محرومین و مظلومان است نه از پست های سیاسی نماینده و اعضاء شورای شهر.
عباس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
0
0
سلام
ضمن تشکر از تهیه گزارش پیشرفت سد نرگسی لطفا چنانچه مقدور است عکسی یا عکسهایی از پروژه مذکور منتشر نمایید ممنون میشوم چنانچه این عکسها به روز باشند . یا اگر سایتی وجود دارد که به روز اخبار این سد منعکس نماید معرفی نمایید.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۴
0
0
با سلام،
امیدوارم پروژه سد نرگسی هرچه زودتر تمام شه تا امید مردم کازرون به احیای دریاچه پريشان زنده بشه.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۳۱
اذان صبح
۰۵:۰۸:۲۲
طلوع افتاب
۰۶:۳۲:۰۲
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۵۳
غروب آفتاب
۱۹:۳۲:۵۸
اذان مغرب
۱۹:۴۹:۲۹