پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۱۳۵۰۸
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۲
مجلس ترحیم همسر مرحوم مهندس رجبعلی طاهری (اولین نماینده مردم کازرون در مجلس شورای اسلامی) در تهران برگزار می شود
به گزارش کازرون نما مجلس ترحیم حاجیه خانم بانو سعادت ذوالفقاری، همسر فداکار و مبارز مرحوم مهندس رجبعلی طاهری (مبارز با اخلاص و دوست دیرین رهبر انقلاب)، و مراسم بزرگداشت مقام مادر در تهران به شرح زیر برگزار می‌شود:

زمان: دوشنبه 11 خردادماه از ساعت 18:30 الی 20:00

مکان: سعادت آباد- ضلع شمال غرب میدان کاج- مسجد جامع الرسول


لازم به ذکر است که مرحوم مهندس رجبعلی طاهری از مبارزین و انقلابیون کازرونی است که مبارزات انقلابی خود را از سال ۱۳۲۹ همزمان با اعدام انقلابی رزم‌آرا به دست فداییان اسلام با پخش تراکت «صنعت نفت باید در سراسر ایران ملی شود» آغاز کرد و در سال ۱۳۳۰ در قیام و تظاهرات ۳۰ تیر علیه دولت قوام‌السلطنه و در حمایت از مصدق نقش فعالی داشت. او در زمستان سال ۱۳۳۲ پس از کودتای ۲۸ مرداد به علت پخش تراکت علیه حکومت زاهدی بازداشت شد. وی همچنین در تاریخ ۳۰ تیر ۱۳۳۳ به علت چاپ و پخش اعلامیه علیه رژیم شاه و دولت زاهدی و قرارداد استعماری کنسرسیوم و پیمان ننگین بغداد و خیانت‌های حزب توده بازداشت و به مدت ۷۰ روز زندانی گردید.

وی پس از اخذ دیپلم ریاضی از دبیرستان شاپور شیراز در سال ۱۳۳۵ به دانشکده‌ی فنی دانشگاه تهران راه یافت و تحصیلات خود را در رشته مهندسی راه و ساختمان شروع کرد. وی در دوران دانشجویی فصل جدیدی از مبارزات سیاسی، مذهبی خود را همزمان با آیت الله طالقانی در مسجد هدایت آغاز نمود. او علاوه بر این با شخصیت‌هایی چون مهندس مهدی بازرگان (استاد درس ماشین‌های حرارتی در دانشکده‌ی فنی) آشنا شده و مبارزات خود را در قالب فعالیت در انجمن اسلامی دانشگاه تهران و نیز جبهه‌ی ملی تداوم بخشید.

وی نقش مهمی در تشکیل و توسعه‌ی انجمن‌های اسلامی دانشگاه‌ها (از جمله دانشگاه شیراز) و هیت‌های حسینی در تهران و شیراز داشت که از جمله می‌توان به همکاری مستمر وی با هیأت حسین مظلوم تهران (دیوانگان حسینی) از سال ۱۳۳۹ و هیأت اتحاد حسینی شیراز از سال ۱۳۴۴ اشاره کرد.

مهندس طاهری در سال ۱۳۴۰ موفق به اخذ مدرک فوق لیسانس مهندسی راه و ساختمان گردید و در سال ۱۳۴۱ به استخدام وزارت راه و ترابری درآمد.

مهندس طاهری پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز مسئولیت‌های مهمی را بر عهده گرفت. وی اولین فرمانده‌ی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در استان فارس و اولین نماینده‌ی مردم کازرون در مجلس شورای اسلامی بود. او در دوران نمایندگی خود به در سه کمیسیون‌ «طرح‌های انقلابی»، «مسکن و شهرسازی و راه و ترابری» و «صنایع، معادن و نفت» عضو بود.

نویسنده: سرویس خبر
مطالب مرتبط :
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۳۰
اذان صبح
۰۵:۰۹:۳۷
طلوع افتاب
۰۶:۳۳:۰۵
اذان ظهر
۱۳:۰۳:۰۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۲:۲۱
اذان مغرب
۱۹:۴۸:۵۰