پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۳۳۵۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۸
وزير نيرو در كازرون:
حميد چيت چيان گفت: پروژه سد نرگسی در سال گذشته با اعتباری بیش از 180 میلیارد ریال از محل اوراق مشارکت به پیشرفت فیزیکی 38 درصد رسیده است و امید است با تامین منابع مالی در نظر گرفته شده و توافقات پیمانکار این پروژه با میزان انتقال سالانه 110 میلیون مترمکعب آب در سال 96 به بهره‌برداری برسد.

به گزارش دريافتي كازرون نما از رحيم زارع خبرنگار تسنيم در كازرون، حمید چیت چیان بعد از ظهر امروز در جمع مردم کازرون با اشاره به سوابق این شهرستان و گرامیداشت یاد و خاطره 1100 شهید این دیار اظهارداشت: با توجه به قرارگرفتن کشور ایران در منطقه خشک توجه به مسئله آب امری ضروری است و از محورهای اصلی برنامه‌های دولت تدبیر وامید است.

وزیر نیرو تصریح کرد: دولت بیش از 160 هزار میلیارد ریال در زمینه احداث سد و احصال آب سرمایه‌گذاری کرده است که این حجم سرمایه‌گذاری در کشور تاکنون بی سابقه بوده است.

وی با بیان اینکه بنابر ضرورت تامین آب مورد نیاز و همچنین توسعه اقتصادی کشور در حال حاضر 140 پروژه ساخت سد بزرگ با حجم ذخایر آبی بیش از 48 میلیارد متر مکعب در حال بهره‌برداری است افزود: بیش از 110 پروژه دیگر نیز مراحل احداث و مطالعات خود را طی می‌کنند.

وزیر نیرو با بیان اینکه رفع بحران آب با احداث سد و استفاده از راهکارهای زه‌کشی به تنهایی قابل حل نیست تصریح‌کرد: متاسفانه برداشت آب از منابع زیرزمینی در کشور به بیش از 96 میلیارد متر مکعب رسیده است که 80 درصد از منابع آب تجدید شونده را شامل می‌شود و این درحالی است که متوسط استاندارد برداشت آب در جهان 40 درصد آب‌های تجدید شونده است.

چیت چیان با تاکید بر عزم جدی و همگانی برای صرفه‌جویی در منابع اظهار‌داشت: با تغییر نگرش در روش‌های آبیاری کشاورزی، حفظ تولید و تعادل بخشی در مصرف آب می‌توان بهره‌برداری از منابع آب های زیر‌زمینی را به نصف میزان کنونی کاهش داد.

وی با اشاره به پروژه‌های در حال احداث شهرستان کازرون در حوزه وزارت نیرو گفت: پروژه سد نرگسی در سال گذشته با اعتباری بیش از 180 میلیارد ریال از محل اوراق مشارکت به پیشرفت فیزیکی 38 درصد رسیده است و امید است با تامین منابع مالی در نظر گرفته شده و توافقات پیمانکار این پروژه با میزان انتقال سالانه 110 میلیون مترمکعب آب در سال 96 به بهره‌برداری برسد.

وزیر نیرو افزود: در سال گذشته 35 شبکه آب روستایی در سطح شهرستان کازرون به بهره‌برداری رسیده است که با تامین منابع مالی امسال 30 روستای دیگر شهرستان از شبکه آبرسانی ایمن بهره‌مند می‌شوند.

وی از تامین منابع مالی پروژه فاضلاب شهری کازرون در سفر دولت به استان فارس خبرداد و گفت: شبکه فاضلاب شهر کازرون که شامل راه‌اندازی تصفیه خانه، اتمام پروژه فاضلاب و ترمیم شبکه آب شهری است در سال 95 به بهره‌برداری می‌رسد.

نویسنده: رحيم زارع
مطالب مرتبط :
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
دلسوخته
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۰
0
2
باسلام
منتظرسال 96 میمونیم.همانطور که قبلی ها قول دادن.اصلا ماپشیمونیم که گفتیم در یاچه پریشان ماس ماس،شیرازیهارو دعوت کنید تادریاچه روبکسل کنن ببرن نزدیک شیراز ،بعد اونا اگه بگن در یاجه پریشون ماس ماس جای دوری نمیره.مطمئن باشید اگه این دریاچه نزدیک شیرازیاتهرون بود ظرف مدت 2تاسه سال آبگیری میشد.خدا ... کنه باعث وبانی عقب افتادگی کازرون که همه هم میدونن کیه...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۳
0
1
لطفا اگر ممکنه از پروژه های در حال اجرای کازرون مانند سد نرگسی تونل بناف (محرم) جاده شیراز به کازرون و... گزارش و عکس تهیه فرمایید باور بفرمایید خیلی از کازرونی های مهاجر تنها بوسیله گزارشات مصور شما از احوالات شهرشان با خبر میشوند بنده نزدیک به بیست و پنج سال است در کازرون زندگی نمیکنم و تنها از طریق رسانه هایی مانند شما از وقایعه دیارمان مطلع میشوم و همانند من نیز کم نیستند باور کنید که ما هرروز ازسایت شما دیدن می کنیم به امید دریافت گزارشات پیشرفت کازرون لطفا به یاد داشته باشید که مهاجرین کازرون متاسفانه اندک نیستند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۷
اذان صبح
۰۴:۵۹:۵۰
طلوع افتاب
۰۶:۲۵:۰۶
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۳۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۷:۱۸
اذان مغرب
۱۹:۵۴:۰۳