پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۳۲۵۵
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۷
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان فارس از برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در ۵۰۰ مسجد این استان خبرداد.
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان فارس از برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در ۵۰۰ مسجد این استان خبرداد.

 حجت الاسلام سید ولی الله محمودی نژاد گفت: مراسم عبادی اعتکاف همچون سال‌های گذشته با حضور خواهران و برادران متدین و شریف استان برگزار می‌شود.

وی در ادامه افزود: اهمیت اعتکاف از دیدگاه اسلام دارای نوعی خلوت و درونگرایی است برای ساختن انسان ها و جلوگیری از آفت فراموشی خدا و نیز برای یک مسلمان فرصتی است تا او به فراخوان توان و مشاغل اجتماعیش هرچند گاه برای مدتی از جامعه و مردم منقطع شود و به درون روی آورد.

حجت الاسلام محمودی نژاد اضافه کرد: در پرتو اعمالی چون اعتکاف  کم کم ارتباط روانی خاصی بین انسان و مسجد، قرآن، نماز، نماز شب و ادعیه به وجود می‌آید و طعم شیرین ایمان و انس با خداوند را می چشد.

وی تصریح کرد: این مراسم معنوی برای بیست و یکمین  سال است که به صورت سراسری در تمامی نقاط کشور برگزار می‌شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی فارس گفت: امسال برای برگزاری این مراسم افزایش ۳۰درصدی مکانی و مسجد را خواهیم داشت و ۵۰۰ مسجد در سراسر استان این مراسم پر فیض و معنوی برگزار می‌شود.

این مسئول ابراز داشت: با توجه به تعاملی که با دو هیئت مذهبی شاخص شیراز یعنی هیئت محمدی و بنی هاشمی داشته‌ایم امور اجرایی و تدارکاتی این مراسم به عهده این عزیزان است.

وی افزود: زمان برگزاری این مراسم معنوی ۱۳ تا ۱۵ رجب  سال جاری است و برنامه‌هایی که در این مدت در مساجد برگزار می‌شود شامل سخنرانی علما، جلسه پرسش و پاسخ به سوالات دینی، مراسم زیارت عاشورا، قرائت قرآن کریم و ادعیه، برگزاری دعای ام داوود، مرثیه سرایی و برپایی نماز جماعت است.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر شیراز در مساجد شهرستان‌های مختلف استان فارس از جمله آباده، اشکنان، جهرم، اقلید، مرودشت، فیروزآباد، فسا، نورآباد، لارستان، استهبان، کازرون، نی ریز، داراب، لامرد، سپیدان، گراش، بوانات، پاسارگاد، ارسنجان، خنج و زرقان این مراسم برگزار می‌شود.

حجت الاسلام محموی نژاد درپایان افزود: متقاضیان برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص چگونگی برگزاری  مراسم معنوی اعتکاف در حسینیه ها و مساجد می  توانند با تلفن های ۳۲۳۳۳۷۰۶- ۳۲۳۵۰۵۳۳ اداره کل تبلیغات اسلامی فارس با حسین کریمی مسول امور مساجد در شیراز تماس حاصل کنند. 

از طرف ستاد اعتکاف حمید رضا همتی به عنوان دبیر اجرایی اعتکاف در فارس و حسین کریمی نیز دبیر اجرایی اعتکاف شهرستان شیراز معرفی شدند.

برچسب ها: اعتکاف ، ماه رجب
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۷
اذان صبح
۰۴:۵۹:۵۰
طلوع افتاب
۰۶:۲۵:۰۶
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۳۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۷:۱۸
اذان مغرب
۱۹:۵۴:۰۳