پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۳۱۰۰
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۱:۲۲

بر آن شديم تا در آخرين روزهای سال 93 ، گذري داشته باشيم بر احوالات سالي كه در آغازين لحظاتش، امام خامنه اي آن را سال ” اقتصاد و فرهنگ با عزم ملي و مديريت جهادي" خواندند.

سال 93 نيز همچون ساليان پيش از آن، داراي فراز و فرودهايي بود.

كساني در آن، دار فاني را وداع گفتند و كساني پا به دنياي فاني نهادند و البته كساني نيز بودند كه در اين صحنه گيتي، شربت عند ربهم يرزقون را سركشيدند و رقص خون كردند تا به حيات طبيه دست يابند. آري شايد بتوان گفت در اين ميان، استان فارس نيز از وجود چنين مرداني كم برخوردار نشد. هنوز بهار پايان نيافته بود، كه سرداري از ديار فارس كه روزگاري سلاح بر دوش داشت تا از ميهنش دفاع نمايد و روزگاري سردار فرهنگي و خادم خانواده هاي شهداي اين استان بود، بار ديگر لباس رزم پوشيد تا در كنار مدافعان حرم، جهادي ديگر كند كه باب شهادت به روي مردان خدا بسته نيست . اين شد كه با مجاهدان راه خدا همراه شد تا به مستضعفيني كه خانه هاشان توسط مزدوران صهيونيست تخريب گرديده بود، ياري برساند. اما دشمنان دين خدا، او را به ضرب كينه به شهادت رساندند و سر از تنش جدا كردند و چونان مولايش حسين، رأسش را شهر به شهر چرخاندند.

آري، سردار رشيد اسلام، عبدا... اسكندري، همان شهيد بزرگواري بود كه مي توان او را بزرگ مجاهد فارسي در سال 93 لقب داد.

هرچند در اين سال شهدايي ديگر در دفاع از حريم ولايت، جان خويش را تقديم آستان جانان نمودند. و در اين آخرين روزهاي سال 93 ، استان فارس، سرداري ديگر را در دفاع از حريم ولايت تقديم نمود.

از اين مسايل كه بگذريم، فارس در سال 93 شاهد تغييرات بسيار گسترده اي در عرصه مديريت كلان استاني، شهرستاني و حتي بخش ها بود . در اين ميان خب تغيير برخي از مديران، با حاشيه هاي بسيار همراه شد . كه شايد بتوان گفت بيشترين حاشيه ها در تغيير مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان فارس بود.

تغييري كه پس از چند ماه كش و قوس بالاخره صورت پذيرفت.

اما سال 93 را پس از سال شهادت تعدادي از مجاهدان راه خدا بودن، و سال تغييرات گسترده مديريتي دانستن، ميتوان سالي پر از حاشيه هاي فرهنگي و اقتصادي دانست.

البته بهتر است بگوييم كه حاشيه هاي فرهنگي اين سال از تمام حواشي مهم تر و سنگين تر بود.

سالي كه شايد نيمي از آن در سكوت هنري و فرهنگي و صدالبته حاشيه هاي زياد تغيير مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گذشت، اما از همان روزهاي ابتدايي تغيير مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي، حاشيه ها نيز به كليت برنامه هاي فرهنگي و هنري كشيده شد . از برگزاري گذر هنر و سپس گذر عاشورا تا باز شدن اين گذر براي تردد وسايل نقيله...

فرهنگ و هنري كه در هفته هاي پاياني با” سال 94 فارس پايتخت شعر و موسيقي كشور " خواندن مديركل ارشاد، دوباره سر و صداهايي زيادي به پا كرد.

اما در عرصه اقتصادي، بايد بگويم كه هرچند كارهاي بزرگي در اين عرصه صورت پذيرفت، اما برملا شدن فسادهاي اقتصادي و حواشي مربوط به آن بيشتر از بقيه اخبار اقتصادي مورد توجه مردم و رسانه ها قرار گرفت.

در اين سال، ميتوان سپاه فجر را پيش رو در عرصه جهاد اقتصادي لقب داد. سپاه فجر فارس، با ورود و حمايت همه جانبه از اشتغال زايي نشان داد كه مديريت جهادي را در عرصه اقتصادي بسيار خوب انجام داده است . سپاه و بسيج در اين سال با حمايت ها خاص خود از اشتغال زايي جوانان در ايجاد اشتغال و اشتغالزايي نقش بسيار مهمي را بازي كرد تا همچنان كه در طول دوران دفاع مقدس، در عرصه هاي نظامي خوش درخشيده است، در عرصه اقتصادي نيز با ايجاد اشتغالزايي مولد، بار ديگر پيشرو بودن خود را در اجراي منويات رهبري به نمايش بگذارد.

اما سال 93 ، فارس پس از سه مورد ياد شده، در يك چيز ديگر هم دائم بر تيتر يك يا دو رسانه ها مي نشست. آري، آن هم چيزي نبود جز ايجاد حواشي بسيار در عرصه سياست داخلي. شايد در اين ميان دو مورد از ديگران بيش از بقيه سر و صدا كرد . يكي سخنان حجت الاسلام هادي غفاري در روز دانشجو و ديگري سفر دكتر علي مطهري در همين هفته اخير به شيراز كه با حاشيه هاي زيادي همراه بودند و هنوز تمام نشده اند . البته فارس و به خصوص شيراز هميشه يكي از شهرهاي مهم سياسي و داراي حواشي سياسي و فرهنگي كشور بوده است.

از فارس كه بگذريم، در اخبار كشوري دائم به اين مسئله برخورد ميكنيم كه دولت با تمام وجود، به دنبال آن بود تا شاخ غول تورم و تحريم را بشكند . از فعاليت هايي كه در زمينه هاي مختلف اشتغالي و پولي انجام داد تا عرصه رسانه اي، همه به دنبال آن بودند تا كاري كنند . ما كه نميدانيم اما خود دولتيها در پايان ماه يازدهم اعلام كردند كه بالاخره موفق شدند شاخ اين غول را بشكنند و در نهايت تورم در بهمن ماه صفر شد.

البته از آن جايي كه دولت محترم بيشتر مقيد به آن بودند كه تورم با برداشته شدن تحريمها رابطه مستقيمي دارد، در طول سال 93 تمام زور خود را در بازوي ديپلماسي خارجي نهاد و زور بازوي ديپلماسي خارجي را بر روي مذاكرات هسته اي گذاشت تا بتواند تحريمها را بشكند. اما تاكنون، تنها ماحصل مذاکرات همان توافق ژنو سال گذشته است و لاغير. البته در حالي كه دولت پاي ميز مذاكرات رفع تمام تحريم ها را با توافق هسته اي مسجل ميديد، بارها و بارها مسئولان امريكايي و اروپايي اعلام كردند كه تمام تحريمها با توافق هسته اي از ميان برداشته نخواهند شد. و دوباره پرونده هاي حقوق بشر و ...را در سازمان ملل براي ملت ما باز خواهند گشود.

از جمله فعاليتهاي فرهنگي كه در سال 93 به شكل هماهنگ صورت گرفت، مساله بخشش بود. به طوري كه فقط در يك ماه اخير آن هم در كازرون خودمان، سه قاتل توسط خانواده مقتول بخشيده شدند . اما بايد مواظب بود كه دستگاه قضا نبايد اجازه دهد كه قاتلان و محكومان با بخشيده شدن توسط خانواده هاي شاكيان، به سادگي به جامعه برگردند، چرا كه اين امر خاطيان را در اجراي خلافشان جريی تر خواهد نمود.

در عرصه ورزشي نيز البته سال، سال واليبال بود.

و اما در پايان اشاره اي هم به جنگ دشمنان دين در داخل با اصل امر به معروف و نهي از منكر و سوءاستفاده از داستان اسيدپاشي در اصفهان داشته باشيم. جنگي كه درست در زماني كليد خورد كه طرح حمايت از آمران به معروف و ناهيان از منكر، كه با شهادت طلبه شهيد علي خليلي جامعه را به شوك فرو برده و نياز جامعه بود، در مجلس طرح شد. بي شك ميتوان گفت كه عاملان اين اسيدپاشي مزدوران صهيونيستي بودند كه قصد داشتند تا اسلام را درون مرزهاي

ما ناكام گذارند؛ زيرا در آن سوي مرزها، نيروهاي مسلمان و پيرو ولايت فقيه، در جبهه هاي مختلف مزدورانشان را زمينگير كرده بودند . از انتخابات رياست جمهوري افغانستان تا نخست وزيري عراق. و همين امر هم شايد باعث شد تا پاي داعش در نیمه خرداد امسال به خاك عراق باز شود. اما اين بار خون هاي شهدا به مدد آمدند تا فتنه هاي اين صهيونيست هاي مسلمان نما را به هر سختي كه هست شكست دهند.

از هر چه بگذريم از راهپيمايي ميليوني اربعين و شكوه و عظمت بي بديلی آن نمي توان گذشت كه داستان آن را مجال اين مقال نيست.

نویسنده: محمدمهدي اسدزاده
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۱۰
اذان صبح
۰۵:۳۵:۳۴
طلوع افتاب
۰۶:۵۵:۴۵
اذان ظهر
۱۳:۰۸:۲۸
غروب آفتاب
۱۹:۲۰:۲۶
اذان مغرب
۱۹:۳۶:۲۸