پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۳۰۹۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۱:۰۴

یا مقلب القلوب والابصار، یا مدبر اللیل والنهار، یا محول الحول و الاحوال، حول حالنا الی احسن الحال

این قلب که به معنای دگرگون کردن است، مصدری است که اسمی شده است برای عضوی در بدن انسان ،البته نه به معنای آن قلب سنوبری که در طرف چپ سینه قرار دارد و کار تسویه و پمپاژ خون را انجام می‌دهد، بلکه منظور آنچه که کانون گرایش‌ها و عواطف انسانی وعشق و نفرت است و در فارسی به آن « دل» گفته می‌شود و نام آن را قلب گذاشته اند چون وارونه و دگرگون می‌شود یعنی در آن، عشق تبدیل به نفرت و نفرت تبدیل به عشق می‌شود؛ و اگر نهاد و قلب آدمی مالامال از عشق باشد، مهمترین عامل جاذبه است و اگر محل نفرت شد، مهمترین عامل گریز و تاریکی است و این عوامل و عواطف گوناگون ازمهمترین مسائل در زندگی ما هستند. پس یکی از کانون‌های انقلاب انسانی در قلب، و یکی از عوامل دگرگون ساز قلب، خداوند متعال است و یکی دیگر از عوامل مهم دگرگونی زندگی آدمی(والابصار) بصیرت اوست. دگرگونی دیدگاه‌ها و جهان بینی‌هاست که اگر دیدگاه عوض شد ما هم عوض می‌شویم، لذا در فراز اول این دعا می‌گوییم « ای کسی که دگرگون می‌کنی قلب‌ها را و ای کسی که دگرگون می‌کنی بصیرت‌ها را... » و در آخر می‌خواهیم همانطور که دنیا محل تحول است و سپری شدن سال و آغاز بهار این تحویل و تحولی است که در طبیعت صورت می‌گیرد و مردگی زمین تبدیل به حیات و سردی تبدیل و تحویل به اعتدال می‌شود و همراه با آن تحویل، تحولاتی در قلمرو زندگی آدمی رخ می‌دهد و بعضاً منشأ پیشرفت و کمال خواهد بود اما در این دعا که تحول را از خدا می‌خواهیم، منظور تحول در خود انسان است و این تحول در کانون تحول او صورت می‌گیرد که قلب آدمی و کانون عواطف اوست و عقل هم که از شعبات آن است کانون بینش‌هاست واگر این دو عوض شد، انسان هم عوض می‌شود. بنابراین این دعا انقلاب انسانی را مطرح می‌کند و انقلاب انسانی مهمترین هدف انبیاء و اولیاء الهی بوده است.

خدایا، پروردگارا ما را متحول به نیکوترین احوال که خیر و صلاح و باعث کمال و رضایت تو باشد بگردان.

خدایا، پروردگارا به ما توفیق ظرفیت افزائی، سعه صدر، تحمل دیگران و مدارا با مردم ومنتقدینمان عنایت فرما.

خدایا، پروردگارا سال نو را، سالی پراز برکت، رحمت، عافیت و میمون و مبارک توأم با پیروزی و بهروزی و اقتدار هرچه بیشتر برای اسلام ناب محمدی و مسلمین، خاصه شیعیان و ایرانیان مقرر فرما و دشمنان اسلام و مسلمین و ایران عزیز را مغلوب و مقهور، و شرشان را به خودشان برگردان.

ظهور موفور السرور، مصلح کل و منجی بشریت، بقیه‌ا... الاعظم حجت بن الحسن روحی و ارواح العالمین له الفدا را تعجیل و دعای خیرش را شامل حال امت اسلامی، ملت‌های مظلوم و ملت شریف ایران بگردان. آمین رب العالمین.

از همه مسئولین، خیرین، اعضا و تشکل‌های دینی، مذهبی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، ائمه محترم جمعه و جماعات و نمایندگان محترم درمجلس شورای اسلامی و شوراهای شهر و روستاها که در سال 93 جهت ارتقاء فرهنگی و معارف دینی، نظم و امنیت اجتماعی و نشاط و شادابی اجتماعی، آبادی و عمران، رعایت بهداشت اجتماعی و طراوت و سرسبزی طبیعت و محیط زیست و حفظ منابع طبیعی و انسانی و خلاصه کمال انسانی و اجتماعی تلاش‌های خالصانه و بی‌شائبه‌ای داشته‌اند کمال تقدیر و تشکر به عمل می‌آید و مزید توفیقات آن عزیزان از درگاه ایزد منان مسألت داریم.

در عین حال اتفاقاتی هم پیش آمده که جای تأسف می‌باشد و امید است که در سال آتی دیگر شاهد اتفاق بدی نباشیم و بتوانیم با توکل به خدا و تلاش مضاعف جبران مافات بنماییم.

از جمله از محیط‌های فرهنگی و مراکز آموزشی و علمی و دانشگاهی، اخباری در رابطه با ترویج موسیقی، مراسم جشن همراه با پایکوبی و رقص و موزیک همراه با تماشاچیان مختلط که جمعی همراهی می‌کردند و یا برگزاری اردوهای مختلط و بدتر از آن برخورد نامناسب با مخالفین و رقبای خود و به کار بردن الفاظ و ادبیاتی سخیف و توهین‌آمیز و دون شأن محیط‌های علمی و آموزشی نسبت به منتقدین که باعث تعمیق شکاف و افزون شدن کینه‌ها می شود رخ داده و از همه بدتر لغو برنامه سخنرانی آقای حسینی وزیر سابق ارشاد اسلامی در شیراز و به هم زدن جلسه خصوصی او و بدتر از آن برخورد با علی مطهری نماینده محترم مردم تهران در مجلس شورای اسلامی که بسیار باعث تأسف و تأثر شد، که هیچکدام در شأن و جایگاه دانشگاه و دانشگاهیان نبوده، که انشاء ا... هرچه زودتر مقصرین شناخته وبا برخورد قانونی با آنها ریشه اینگونه اعمال خشکانده شود. بدیهی است که اینگونه برخوردها از طرف هر طیف و جناح و تشکلی که باشد نمی‌تواند به مصلحت اجتماع و نظام و مملکت باشد و یقیناً دشمنان و منافقان و فرصت‌طلبان از آن سود می‌برند و پشت پرده اینگونه برنامه‌ها که باعث تشنج و دامن زدن به اختلافات بیشتر می‌شود عوامل مزدور، معاند و منافقند. اجرا کننده‌ها هم یا افراد کینه‌توز و فرصت‌طلب و یا دوستان نادان می باشند و آقایانی هم که به این سخنرانی‌ها دعوت می‌شوند بیشتر باید متوجه باشند که ابزار سوء استفاده کسانی که مقاصد شومی دنبال می‌کنند نگردند. میزبانان مخلص هم باید ببینند که می‌توانند فضای آرامی برای گفتمان و تضارب آراء و بحث و انتقاد سازنده فرهم نمایند، که اگر بتوانند در حد ضرورت بسیار خوب و گرنه نباید خودشان مزید بر اختلاف افکنی و تعمیق کینه و عداوت گردند، اگر مخلصند که انشاء ا... هستند.

در ضمن اعضای محترم انجمن‌های اسلامی متحد، معتدل و ... که همه الحمدا... معتقد و مخلص هستند در راه‌اندازی و برگزاری بعضی برنامه‌هایی که شائبه خلاف یا التقاط در آن هست بهتر است از کارشناسان دینی، نظرخواهی کنند و در بعضی موارد هم نظر مراجع تقلید را کسب نمایند تا دچار انحراف یا التقاط نشوند و آنچه که بر سر دانشجویان در گذشته آمده تکرارنگردد، مثل همان دانشجویانی که روز اول برای خدا و یاری اسلام پا در میدان فعالیت‌های فرهنگی و دینی و مبارزاتی گذاشتند و عاقبت آنها به نفاق و التقاط انجامید به عنوان نمونه همین مجاهدان خلق، و اعضای گروهک فرقان و ... و آن‌ها که تا احساس کجی و انحراف نمودند به روحانیت اصیل و آگاه روی آوردند نجات پیدا کردند.

درپایان نظر و نگاه مقام معظم رهبری در رابطه با موارد فوق الذکر جهت توجه هرچه بیشتر مرور میکنیم

1- مقام معظم رهبری در دیدار با مردم آذربایجان فرمودند : «مخالف هستم کسانی راه بیفتند، افراد را ضد ولایت فقیه، بی‌بصیرت معرفی کنند و علیه او صحبت کنند. من با اقدامی که در قم صورت گرفت مخالفم، من با اقدامی که در حرم امام (ره) صورت گرفت مخالفم. بارها به مسئولین جهت جلوگیری از این وقایع تذکر داده‌ام. اگر این افراد واقعاً حزب اللهی هستند و مؤمنند این کار را نکنند.

2- مقام معظم رهبری: « الآن در دانشگاه‌های کشور موسیقی ترویج می‌شود. ترویج موسیقی کاری بر خلاف مذاق اسلام. درست است که هر نوع موسیقی حرام نیست، اما معنای ترویج موسیقی این نیست که با دقت بگردند موسیقی غیر حرام را پیدا کنند، آن را تعلیم دهند و ترویج کنند.

( بیانات رهبری در دیدار با رئیس و اعضای شورای انقلاب فرهنگی 22/4/73)

3- این اسلامی شدن دانشگاه‌ها ست؟ یا اردوی مختلط! من خیلی تعجب کردم. اردوی مختلط دانشجویی ! خوب نفس اردوی مختلط بد است... این آقایانی که حالا دست‌اندرکار اردوی مختلط هستند همان کسانی هستند که سال 63-64 در کلاس‌ها دیوار کشیدند، بنده به دستور امام رفتم در نماز جمعه گفتم این کار بد است، خوب من نمی‌فهمم چطور این‌ها عوض می‌شوند، 180 درجه راهشان را عوض می‌کنند.

امام به من گفتند : « این چه کاری است؟! ما رفتیم در نماز جمعه تهران گفتیم این کار، کار مناسبی نیست ممکن است درخارج کاملاً عادی و هیچ‌گونه حساسیتی وجود نداشته باشد. یعنی زن و مرد، همان طور که مردها با مردها و زن‌ها با زن‌ها تماس دارند، یک زن و مرد هم با هم تماس دارند. اما در کشور ما و در محیط اسلامی مطلقاً این‌طور نیست و هر مقدار هم در کشورهای اسلامی به این جهت نزدیک شدیم به خاطر رنگ¬پذیری از آن فرهنگ بیگانه است.

والعاقبته للمتقین

نویسنده: علي اسدزاده
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۹
0
0
از نظر رهبری حتی تک خوانی زنان نیز اشکال شرعی ندارد

به این دو استفتا توجه کنید:

س: اگر در موردى صداى زن مصداق غنا نباشد گوش دادن آن چه حكمى دارد؟

ج) در حرمت غنا فرقى بين اين که مغنّى زن باشد يا مرد نيست و شنيدن صداى زن اگر غنا نباشد، حرمت شرعى ندارد مگر آن که به قصد ريبه يا موجب ترتّب مفسده باشد ولى شنيدن خوانندگى زن که غالباً مشتمل بر مفسده است جايز نيست.

--------

س: گوش دادن به آواز زنان در صورتى كه از لحاظ شعر و موسيقى لهو و لغو نباشد چه حكمى دارد؟

ج) اگر آواز زنان بگونه‌اى باشد كه مهيج شهوت گردد و يا گوش دادن به آن موجب ترتب مفاسد باشد جايز نيست گوش كند.

-------------

تنها شرط حرمت غنایی نبودن است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۶
اذان صبح
۰۵:۰۱:۰۲
طلوع افتاب
۰۶:۲۶:۰۳
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۴۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۶:۴۱
اذان مغرب
۱۹:۵۳:۲۳