پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۲۹۳۲
تعداد نظرات: ۱۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۰
فرماندار کازرون:
به گزارش کازرون نما، حمیدرضا گرامی در جلسه کارگروه تالاب پریشان در سخنانی اظهار داشت: اقشار مختلف مردم در همایش پیاده‌روی 11 بهمن‌ماه امسال در تالاب پریشان نسبت به احداث جاده بین‌مزارع حاشیه تالاب معترض بودند و آن را عامل مسدود شدن آب چشمه‌های این تالاب بیان کردند.


فرماندار کازرون گفت: احداث جاده در حاشیه تالاب پریشان کارشناسی نبوده است.

به گزارش کازرون نما، حمیدرضا گرامی در جلسه کارگروه تالاب پریشان که به‌منظور بررسی انسداد چشمه‌های این تالاب با حضور رؤسای ادارات حفاظت محیط‌زیست، منابع طبیعی، جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی، امور منابع آب شهرستان کازرون و تنی چند از تشکل‌های مردم‌نهاد در محل تالاب پریشان تشکیل شد در سخنانی اظهار داشت: اقشار مختلف مردم در همایش پیاده‌روی 11 بهمن‌ماه امسال در تالاب پریشان نسبت به احداث جاده بین‌مزارع حاشیه تالاب معترض بودند و آن را عامل مسدود شدن آب چشمه‌های این تالاب بیان کردند.

وی اعتراض مردم و تشکل‌های مردم‌نهاد حفاظت از محیط‌زیست را به‌حق دانست و گفت: چنانچه احداث این جاده بر اساس علمی، کارشناسی شده و مهندسی تعریف و انجام می‌گرفت بسیاری از مشکلات پیش روی این تالاب را امروزه کمتر داشتیم.

فرماندار کازرون به اهمیت جایگاه بین‌المللی و اکوسیستمی دریاچه پریشان  اشاره کرد و افزود: شرایط اقلیمی، خشک‌سالی‌های پی‌درپی و برداشت‌های آب در قالب چاه‌های غیرمجاز منجر به خشکیدگی این دریاچه شد.

گرامی ادامه داد: در سال گذشته با کمک شورای تأمین شهرستان کازرون و توانمندی‌های مسئولان استان فارس و جوامع محلی کارگروهی در منطقه تالاب  پریشان صورت گرفت که نتیجه آن صدور سند مالکیت تالاب و ایجاد خاک‌ریز در محدوده تالاب و پلمب شدن 210 چاه غیرمجاز شد.

وی متذکر شد: عمده نگاه‌ها به تالاب پریشان در سال‌های گذشته مقطعی و بدون چشم‌انداز به آینده بوده و همین امر به حیات تالاب ضربه زده است.

فرماندار کازرون گفت: آتش‌سوزی سال‌های گذشته در تالاب پریشان که به‌واسطه خوراک دام صورت گرفته بود، آسیب جبران‌ناپذیری به مسائل زیست‌محیطی و آبزیان این تالاب وارد کرده است.

گرامی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بحث انتقال آب از سد نرگسی جره بالاده به دریاچه پریشان به‌منظور احیای این دریاچه مورد پی‌گیری نماینده مردم کازرون در مجلس شورای اسلامی قرارگرفته که در این راستا سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور اعلام آمادگی کرده است.

وی در پایان از رئیس حفاظت محیط‌زیست این شهرستان خواست با تشکیل کارگروه تخصصی و به‌صورت میدانی موارد مسدود شدن چشمه‌های تالاب پریشان را بررسی کارشناسانه و نتیجه را در اسرع وقت به فرمانداری اعلام کنند.

مطالب مرتبط :
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۲
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۸
0
3
آقای دهقان ناصرآبادی پاسخ بدهد
شهروند
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۸
3
0
باسلام محضرفرماندار نظامی شهرستان وقتی قرار است تالاب خشک باشد چرا راه سازی نباشد اگرمردم ازمزایای تالاب بی بهره اند باید ازمزایای جاده بهره مند باشند .به نظر مسولین محترم در تشخیص علت خشک شدن تالاب اشتباه میکنند وقتی چندین سال متوالی باران نباریده کوهای پشت تالاب برف زمستانی نداشته اند تالاب که خشک میشود هیچ حتی سد نرگسی هم پرآب نخواهد شد .به خیالتان سد نرگسی چگونه باید پرآب شود غیراز این که باید کوهها وقله های بالادستی سد باران وبرف کافی طی چندین سال ببارد تاسد نرگسی پرآب شود .چرا باعلم به اینکه رود حانه نرگسی هم درآینده نزدیک با ادامه وضعیت فعلی جوی منطقه خشک میشود سرمایه مملکن را هدر میدهید .چرا کارها راکارسناسی نشده وپیش بینی نشده پیش میبرید اتلاف سرمایه مملکت حق آیندگان هم هست بیهده به هدر ندهید.
همشهری
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۸
1
2
جناب گرامی فرماندار محترم
قابل توجه شما عزیز که مهمان شهر ما هستید و از گذشته این دریاچه و مسائل آن کمتر اطلاع دارید . کشیده شدن جاده در سال 87 و در زمان نمایندگی آقای د- ن و زمان تصدی گری آقای م خ بر محیط زیست صورت گرفت بنابراین خشکیدن تالاب ربطی به مدیریت آقای مهندس خ نداشته و البته شاید کشیده شدن این بحث به فضای رسانه ای امروز برای محکوم کردن آقای د ن نامزد انتخابات سال بعد و رقیب انتخاباتی آقای ش م ص باشد. که البته مردم چندان دلخوشی از هر دو ندارند.
حامد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۹
2
0
سلام فرماندارمحترم
اولا خدمتتان عرض كنم كه تمام مجوزات احداث جاده از سازمان زيربط گرفته شده بود ولي بخاطرمسايل كاري اين امر اتفاق نيفتاد اخه كدام كارشناس هست كه بگه درياچه بخاطر احداث يك جاده خشك شده واقعا واسه نظرتان وديدگاهتان متاسفم شما نماينده دولت هستيد نه نماينده محمدصادقي
يكم با تفكر صحبت كنيد
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
جناب آقاي حامد مدافع دهقان ناصرآبادي!
بر فرض كه مجوز با لابي گري دهقان ناصرآبادي گرفته شده آيا درياچه حريم ندارد؟ آيا احداث جاده باعث تشديد تخريب و نجاوز بيشتر و ايجاد تفريگاه و باغ شهري نمي شه.
بنده هيچ تعلق خاطري به نماينده مغرور فعلي ندارم اگرچه به ايشان راي دادم و پشسمان هستم اما از مردم فريبي بعضي ها كه به گوسفند ميگن بدو و به گرگ ميگن بگيرش هم متنفرم//
پس نه محمد صادقي و نه دهقان ديگه نمي تونند ادعاي دلسوزي براي درياچه و مردم كازرون داشته باشند. لطفا جنابعالي هم كمتر عذر بدتر از گناه بيآور//
شهروند
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
0
0
فرماندارعزیز دریاچه بخاطرخشکسالیهای متوالی چند سال اخیروحفرچاههی غیرمجاز ومجاز خشک شده نه به خاطر جاده .یااطلاعات اشتباهی وغلط به شما داده اند یاآشناییتان از منطقه کم است ویا اینکه متوجه وضعیت جوی وبارشی سالهای گذشته نبوده اید .
کازرون را دوست دارم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۱
0
1
با سلام خدمت دوستان گلم
عزیزانم همانطور که می دونید کلا فضا سازی در محیط بک طبیعی باعث فرسودگی تدریجی آن محیط می شود حال آن محیط می خواد آبی باشد یا خشک
تعرض به حریم دریاچه پریشان بسیار مشخص و گویاست ولی چرا با کلمات بازی کنیم
در این شهر دریاچه همت و غیرت و شعور دارد کم کم خشک می شود هرچه هم مردم تلاش کنند باز به تصمیم مسولین برمی گردد
بیایید با هم متحد در راستای هر چه بهتر شدن شرایط کازرون کمک کنیم و نگذاریم هیچ شخص به خودش اجازه دهد که صدمه به محیط زیستی و اجتماعی بزند
به عنوان یک شهروند از دغدغه های شما ممنونم ولی هیچگاه برای خاطر مسولی که فقط برا خود به راس کار آمده نه خدمت به خلق خودزنی نکنید
عذر می خوام اگه وقتتون گرفته شد
بدرود
علیرضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
0
0
سلام بر فرماندار نظامی کازرون
لطفا شما مرحمت نمایید به جای انتقاد ار عملکرد گشته حرفی از برنامه خودتان در خصوص احیاء دریاچه بزنید.
شما دریاچه را پر آب کنید ما هم قول میدیم جاده رو جمع کنیم
خدا آبادی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۲
0
0
کارشناسی نشده یعنی چی ! برادر من حالا دیگه گوش مردم از حرفای پرطمطراق پرشده /بنده هم هروقت تو صحبتام مطلب ندارم از همین واژه "کارشناسی" استفاده می کنم /ضمنا جنابعالی از کلمه های "ساماندهی" و "راهکار"هم می تونید استفاده کنید/کلا چیز خوبیه!
خدا آبادی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۲
0
0
خب برادر من جاده از حاشیه دریاچه اومد که دوستان فعلی شما کارشکنی کردند /بردنش کله کوه /کل طبیعت شمال روستای پریشون نابودشده هیچ هرچی بودجه هم توش میریزن بی فایدن /برید ببینید از نزدیک /مردم به کی باس پناه ببرن ؟ جنابعالی که فرموندار محترم این شهری، مگه تشریف نیوردین دهپاگا؟خدا وکیلی ای جادّن که مردم دارن؟چرا یه فکری نمکنین؟
باقری نسب
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۳
0
0
سلام
سلام به همه کسانیکه کاستی های سرزمین مادریشان برایشان دغدغه خاطر است هم به جناب فرماندار وهم به همه کسانیکه در نقد یا دفاع ازبیانات ایشان برخواسته اندعرض مینمایم بجای گریه بر قبری که دراو مرده نیست زنده هارا دریابید .بجای اب دریاچه فکر نان ساحل نشینان باشید .دراینجا اگر چشمه ها خشکیده اما چشم ها پر اب است .درغصه مهاجرت پرندگان فارغید از مهاجرت قشر مولد جامعه .به اندازه سوختن لاک پشتها درباب خودسوزی ها قلم بزنید.ما سالها گندم خورده ایم وازبهشت کازرون بیرونیم اما این رفتاری که نسبت بهم دارید شایسته شما نیست .واز جناب فرماندار خواهشی دارم
گوش و زبا ن نعمتهای گرانبهایی هستند .از کارشناس بشنویم مستندات را جویا شویم وانجا که صاحب نظر نیستیم دم فروبندیم
فاموری
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۶
0
0
باسلام جاده به یاری امام زمان باز میشه دریاچه هم پر آب میشه صادقی هم رای نمی یاره هر چه میخای کار شکنی کن فرماندار ولی یادت باشه تو فرماندار مردم فامور هم هستی که توزندان هستن درآمدشون کشاورزیاست و باید به خاطر راه بد پول عرق زن و بچشو را دلال بخوره
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۱
اذان صبح
۰۵:۰۷:۰۷
طلوع افتاب
۰۶:۳۱:۰۰
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۴۰
غروب آفتاب
۱۹:۳۳:۳۵
اذان مغرب
۱۹:۵۰:۰۷