پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۲۷۳۳
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۲
مدير كل ارشاد فارس در آيين رونمايي از كتاب انقلاب اسلامي در لارستان:
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی فارس، در همایش انقلاب اسلامی که با حضور مسئولان لارستان برگزار شد از کتاب «انقلاب اسلامی» رونمایی شد.

در آخرین روز کاری هفته، و در آستانه سی و ششمین سالگرد پیروزی بزرگترین انقلاب قرن، همایش «انقلاب اسلامی در لارستان» با حضور دو مهمان لارستانی اما ویژه در تالار وحدت لار برگزار شد. همایشی که بانی آن، بنیاد لارشناسی بود و در آن مسئولان برخی ادارات، از جمله مسئولان دانشگاه علمی کاربردی و فرهنگ و ارشاد اسلامی، که در برپایی برنامه همکاری داشتند، حجت الاسلام سید حسن آیت اللهی، روحانیون، معتمدان محلی و اصحاب رسانه حضور داشت. دکتر جمشید جعفرپور نماینده مردم لارستان، خنج و گراش در مجلس، و دکتر بهزاد مریدی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس مهمانان اصلی و سخنرانان ویژه همایش انقلاب اسلامی در لارستان بودند..

در این همایش، نماینده مردم لارستان، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی با گرامیداشت دهه مبارک فجر و یاد حضرت امام (ره)، گفت: امام خمینی (ره) با دم مسیحایی خود مردم را از خواب غفلت بیدار کرد و آنان نیز ایشان را از جان‌ و دل یاری کردند.

جمشید جعفرپور بابیان اینکه هیچ‌کس متصور نبود که انقلاب اسلامی به این سرعت به رشد، ترقی و همه‌گیری برسد، افزود: تمام سیاستمداران دنیا از این اتفاق بزرگ متحیر مانده‌اند و آن را حرکتی بی‌نظیر می‌دانند.

وی با اشاره به اینکه، بسیاری از عناصر داخلی و خارجی سعی داشتند تا با موازی‌کاری، این حرکت و صلابت حضرت امام (ره) را زیر سؤال ببرند، تصریح کرد: با هوشیاری امام (ره) و بیداری مردم غیور ایران، حکومت ریشه‌دار اسلامی شکل گرفت.

این نماینده مجلس بابیان اینکه، انقلاب اسلامی ایران با طی راهی بسیار دشوار و در عین‌حال معنوی، مسیری پرفراز و نشیب را پشت‌سر نهاده است، خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم مجموعه‌ای پویا و الگو را در سطح جهان ارائه دهیم، باید به یک وحدت رویه و همدلی دست یابیم.

نماینده مردم لارستان با تأکید بر اینکه ازخودگذشتگی و وحدت، باعث جلوگیری از تفرق و ذلت می‌شود، گفت: یکدلی، نیروهای پای‌کار و فداکار را حفظ می‌کند و باعث پیشرفت و آبادانی می‌‌شود.

وی با اشاره به اینکه، آحاد جامعه باید با حفظ محوریت اسلام و ولایت به دنبال تداوم اهداف و ارزش‌های انقلاب باشند، تصریح کرد: همگی ما در قبال درخواست‌ها و قضاوت‌های آیندگان مسئولیم.

مدیرکل ارشاد فارس: انقلاب اسلامی ایران تحلیلگران جهان را متحیر ساخت

دکتر بهزاد مریدی روزگذشته در همایش انقلاب اسلامی در لارستان گفت: انقلاب اسلامی ایران تحلیلگران جهان را متحیر ساخت .

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس نیز، با طرح این سؤال که آیا غرب ایران و اسلام را می‌شناسد، گفت: بروز انقلاب اسلامی ایران، آن‌چنان تحلیل‌گران و جامعه‌شناسان را متحیر ساخت که آن‌ها را متوجه ایدئولوژی اسلامی که مهم‌ترین تفاوت انقلاب ایران با سایر انقلاب‌ها است، کرد.

بهزاد مریدی با بیان اینکه، غربی‌ها به این دلیل به عظمت انقلاب ایران پی نبرده‌اند که هنوز اسلام را نشناخته‌اند، تصریح کرد: به همین دلیل است که آن‌ها به بزرگ‌ترین خلقت بشری، یعنی حضرت محمد (ص)، هتک حرمت می‌کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی ایران، انقلابی ریشه‌دار است، افزود: آن‌چنان‌ ریشه اسلام قدرتمند است، که انقلاب ما برای همیشه خواهد ماند.

حجه الاسلام سیدمجتبی نوربخش، امام جمعه لارستان با بیان اینکه 4 گروه در لارستان در زمینه انقلاب اسلامی، نقش داشتند، گفت: موثرترین نقش انقلاب در لارستان، متعلق به حضرت آیت ا ... سیدعبدالعلی آیت اللهی(ره)، بود که ایشان پشت و پناه روحانیون و مردم بود .

وی یکی دیگر از عناصر فعال در انقلاب اسلامی در شهرستان لارستان را، حجه الاسلام و المسلمین سیدحسین نسابه، معرفی و تصریح کرد: ایشان نقش اساسی در مبارزه با ظلم و طاغوت در منطقه را عهده دار بوده اند .

امام جمعه لارستان، وجود مرحوم حضرت آیت ا... سیدمجتبی موسوی لاری(ره) را در شکل گیری و هدایت مردم در فعالیت های انقلابی دانست و افزود: فعالیتهای ایشان در خارج از کشور، افقی را برای حوزه های علمیه لارستان و کشور ترسیم کردند .

وی با بیان اینکه، وجود این علما برای لارستان افتخار است، خاطر نشان کرد: امروزه، هر شهر و منطقه ای را با نام علما و دانشمندان آن می شناسند که در این زمینه در استان پهناور فارس، لارستان، حرف اول را می زند .

حجه الاسلام نوربخش، گروه موثری دیگر در شکل گیری انقلاب اسلامی در ایران را، جوانانی دانست که در مکتب این علما، شاگردی کرده و هدایت یافته بودند .

وی حجه الاسلام نسابه را از شخصیتهای برجسته در انقلاب اسلامی ایران معرفی و اضافه کرد: باید از این چهرهای ماندگار و تأثیرگذار تجلیل کرد و قدر این گوهرهای گرانبها را دانست .

علی اکبر نجیب زاده، معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان، با بیان اینکه، همه ما بر سر سفره انقلاب نشسته ایم و به برکت خون شهدا به جاه و مقام رسیده ایم، گفت: قطع به یقین، همین مسئولیتهایی که بر عهده ماست، بدون رخ دادن انقلاب به دست ما نمی رسید .

وی با تأکید بر حضور مسئولین در جمع مردم و شرکت در نمازهای جمعه و جماعات، تصریح کرد: وظیفه تک تک ماست که هم حمایت کنیم مطیع امر ولایت فقیه باشیم .

فرماندار ویژه لارستان با بیان اینکه، اگر خارج از خط ولایت حرکت کنیم، قطع به یقین کارها به شکست انتاج می شود، خاطر نشان کرد: در وصیت نامه همه شهدا، اشاره مستقیمی در پیروی از ولی فقیه شده است و ما مکلف به حمایت و اطاعت از رهبری هستیم .

وی با بیان اینکه ما باید خط و مشی خود را با ولی فقیه بسنجیم، افزود: همه ما باید تحمل های خود را بالا ببریم و از قضاوت های زودهنگام درخصوص افراد خودداری کنیم .

نجیب زاده اضافه کرد: در همه کارها و اقدمات، باید براساس قوانین و مقررات جمهوری اسلامی و از آن بالاتر متناسب به  ولایت مطلقه فقیه حرکت کنیم .

این همایش با تجلیل از خانوادهای شهدای انقلاب در لار و همچنین رونمایی از کتاب انقلاب در لارستان که توسط رسول احمدپور از محققان و پژوهشگران لارستانی در سه فصل مشروطیت، 15 خرداد 42 و انقلاب 57 در لار، به انضمام اسناد، تصاویر و همچنین بخش‌هایی از زندگی‌نامه شهدای انقلاب لار، به رشته تحریر درآمده است، همراه بود.

امام جمعه لار خطاب به دکتر مریدی : وجود شما افتخاری برای مردم لارستان بزرگ است

گفتنی است، در ادامه این همایش مریدی مدیرکل فرهنگ وارشادفارس، نشستی را با حجه الاسلام سیدمجتبی نوربخش، امام جمعه لارستان داشت و طی آن فعالیتهای پیش رو در ایام فجرانتقلاب اسلامی مطرح و راهکارهایی در این راستاارائه شد.

حجت الاسلام نوربخش امام جمعه لار در دیدار با دکتر مریدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: وجود شما افتخاریست برای مردم لارستان بزرگ و شما فرزند برومند جنوب هستید و از سابقه فرهنگی ارزشمندی برخوردار هستید و این مهم با سکانداری حوزه فرهنگ استان باعث دلگرمی و مباهات اهالی ادب و هنر و علمای حوزه دین است.

سپس در مورد مسائل فرهنگی و هنری لارستان مسائلی مطرح شد و دکتر مریدی گفت : استان فارس جز اولین یا دومین اداراتی بود که معاونت قرآن ایجاد کرد و هم اکنون 3 طرح قرانی با موضوعات هفته های قرآنی، اطلس قرانی و افق 5 ساله قرانی تدوین و در شورای فرهنگ عمومی استان مصوب گردید که اجرا شود و امیدوارم این طرح ها در سراسر کشور اجرایی شود .

دکتر مریدی در آخر ضمن تقدیر از امام جمعه گفت: شما خود زمانی هدایت گر فرهنگ و ارشاد بوده اید و امیدوارم هنرمندان لارستان بتوانند از ایده ها و پیشنهادات و رهنمودهایتان استفاده لازم را ببرند .

نویسنده: سرويس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۷
اذان صبح
۰۴:۵۹:۵۰
طلوع افتاب
۰۶:۲۵:۰۶
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۳۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۷:۱۸
اذان مغرب
۱۹:۵۴:۰۳