پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۲۶۴۵
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۱
سحرگاه روز جمعه سوم بهمن ماه تپه ی سید محمد میزبان حضور پر شور کازرونی هایی بود که به عشق طبیعت و فضای سبز شهرشان گرد هم آمده بودند تا به مناسبت هفته ی هوای پاک با حرکتی پسندیده علاوه بر انجام یک عمل فرهنگی و نمادین، تعداد 150 اسله درخت از انواع کنار، ابریشم ، جمبو و نارون را برای کمک به فضای سبز شهری و هرچه مطلوب تر ساختن فضای این تپه کاشتند.
به گزارش كازرون نما، این همایش که تحت عنوان «هر خانواده ،یک درخت» برگزار گردید حاصل زحمات و تلاش های مجدانه ی فعالان انجمن میراث سبز پریشان ، گروهای کوهنوردی آزادگان ، مهرگان و کارگروه دیده بان کوهستان هیات کوهنوردی بود.
برنامه راس ساعت  7 و نیم صبح با صحبت های محمد جواد سیاح پور دبیر انجمن میراث سبز پریشان آغاز و پس از اعلام مراحل و شیوه ی اجرای برنامه، نهال ها به شرکت کنندگان تحویل داده شد تا پس از ثبت نام و تحویل شناسنامه ی درخت در محل های تعیین شده کاشته شوند. سپس حضار با نهال های کنار و ابریشم و جمبو به سمت جبهه ی جنوبی و غربی تپه حرکت کرده و در گودال هایی که قبلا توسط کارگران شهرداری و اعضای انجمن میراث سبز پریشان آماده شده بود کاشتند. شور عشق و محبت به طبیعت در دل شهروندان نهال به دست موج می زد و این از دستان گلی و خاکی آن ها که مهربانانه نهال ها را در دل زمین می کاشتند نمایان بود.
در ادامه ی برنامه مردم در محل تجمع اولیه گرد هم جمع شدند و طی مراسمی از آقایان بنیادی ، عظیمی ، منظمیان و چراغی که طی چند سال اخیر با چنگ و دندان درختان این تپه را از آتش و خشکسالی حفظ نموده اند و همچنین از آقای محمد کشتکار بانی فضای سبز این تپه تقدیر و تجلیل شد. پس از آن آقای کشتکار مردم را با چند کلامی از زمان های گذشته و پیشینه ی این تپه بهره‌مند نمود و گرمی بخش این محفل گردید. در گوشه‌ای از محل تجمع اعضای فعال گروه حامیان جوان شهرسبز با ایجاد کمپ آموزشی به آموزش و فرهنگ سازی محیط زیستی برای کودکان پرداختند.

نکته ی قابل ذکر دیگر فضای معنوی ایجاد شده در این همایش به دلیل حضور خانواده ی شهیدان امینی و بایرامی از شهدای محیط بان و خانواده ی سرهنگ شهید فولادی از شهدای نیروی انتظامی بود که این خانواده ها با کاشت نهال به نام این شهدای گرانقدر یاد آن ها را زنده و گرامی داشتند و در پایان برنامه نیز با اهدای جوایزی یادبود به فرزندان خردسال شهید فولادی از این خانواده تجلیل به عمل آمد.

محمد جواد سیاح پوردر حاشیه ی این همایش در توضیح جزئیات این برنامه گفت:نهال هایی که امروز به دستان شهروندان کاشته شدند همگی دارای شناسنامه می باشند که پس از کاشت در محل ها شماره گذاری شده و هر شهروند از لحاظ معنوی و وجدانی مسئول نگهداری و پرورش نهال خود در طول سال تا زمان بلوغ نهال می باشد.ضمن آنکه برگزار کنندگان این برنامه به صورت جدی پیگیر آبرسانی و رسیدگی شهرداری به این تپه خواهند بود.

گفتنی است که موسسه ی سیزده فروردین ، گروهای کوهنوردی پویا و بهار و مهرگان، کانون تبلیغات نگارین ، گروه دوستداران کازرون ، اداره های منابع طبیعی و حفاظت محیط زیست ، شهرداری و شورای شهر کازرون همکاران این برنامه بودند.

نویسنده: سرويس خبر
مطالب مرتبط :
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۸
اذان صبح
۰۴:۵۸:۴۰
طلوع افتاب
۰۶:۲۴:۱۰
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۲۶
غروب آفتاب
۱۹:۳۷:۵۶
اذان مغرب
۱۹:۵۴:۴۳