پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۲۵۳۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۲
مزیت این کتاب نسبت به کتاب‌های دیگر علاوه بر دست اول بودن اسناد، اطلاعات ارزشمندی است که از طریق منابع متعدد ساواک گردآوری شده و ما را در جریان سخنرانی‌های،‌ مواضع و فعالیت‌های استاد دوانی قرار می‌دهد. اسناد این مجموعه ناگفته‌های فراوانی را که بر اثر گذر زمان ناگزیر دچار فراموشی شده‌اند مجدداً بازنمایی می‌کند.

همزمان با برگزاری بزرگداشت علامه علی دوانی کتاب یاران امام به روایت اسناد ساواک (53) حجت‌الاسلام والمسلمین علی دوانی رونمایی خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی و امور فرهنگی کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی بزرگداشت علامه علی دوانی از سوی سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود.

همزمان با این نشست که روز دوشنبه 29 دی ماه سال جاری برگزار می‌شود، یاران امام به روایت اسناد ساواک (53) حجت‌الاسلام والمسلمین علی دوانی رونمایی خواهد شد.

شماره 53 مجموعه کتاب‌های یاران امام به روایت اسناد ساواک به حجت الاسلام والمسلمین علی دوانی اختصاص دارد.

مزیت این کتاب نسبت به کتاب‌های دیگر علاوه بر دست اول بودن اسناد، اطلاعات ارزشمندی است که از طریق منابع متعدد ساواک گردآوری شده و ما را در جریان سخنرانی‌های،‌ مواضع و فعالیت‌های استاد دوانی قرار می‌دهد. اسناد این مجموعه ناگفته‌های فراوانی را که بر اثر گذر زمان ناگزیر دچار فراموشی شده‌اند مجدداً بازنمایی می‌کند.

این اسناد علاوه بر نشان دادن چگونگی پیوستن علامه دوانی به نهضت امام خمینی (ره) به خوانندگان این امکان را می‌دهد تا مسیر حرکت انقلابی استاد را در سال‌های پر فراز و نشیب دهه 40 و 50 دنبال کرده و در جریان دیدگاه‌ها و مواضع ایشان قرار گیرد.

اسناد ارائه شده در این کتاب،‌ کلیه گزارش‌ها و مکاتباتی است که از پرونده‌ی انفرادی حجت الاسلام والمسلمین دوانی، افراد مرتبط با ایشان و پرونده‌های موضوعی ساواک، موجود در آرشیو اسناد وزارت اطلاعات جمع‌آوری و صرفاً با حذف اسناد تکراری و فاقد ارزش تاریخی و اطلاعاتی تنظیم گردیده است. همچنین اسناد به ترتیب تاریخ گزارش تنظیم شده است.

فهرست مطالب کتاب به این قرار است:

مقدمه شامل:

زندگینامه

آثار و تألیفات

اسناد

فهرست اعلام

ضمائم

تصاویر

این کتاب در 352 صفحه از سوی مرکز بررسی اسناد تاریخی وزارت اطلاعات منتشر شده است.

برچسب ها: علي دواني
مطالب مرتبط :
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۲
0
0
نویسنده کی هست؟
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۲
در کتابهايي که از سوي مرکز بررسي اسناد تاريخي وزارت اطلاعات منتشر مي شود، نام نويسنده ذکر نمي شود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۶
اذان صبح
۰۵:۰۱:۰۲
طلوع افتاب
۰۶:۲۶:۰۳
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۴۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۶:۴۱
اذان مغرب
۱۹:۵۳:۲۳