پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۲۵۰۳
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۱
نگراني از وضعيت فرهنگي شهرستان، كم‌توجهي نهادهاي تبليغي از جمله سازمان تبليغات اسلامي و اداره‌ي اوقاف به مساله‌ي تبليغ در سطح شهرستان، بسترسازي براي حضور نيروهاي بومي در ايام تبليغ، مسايل مربوط به مديريت حوزه علميه‌ي شهرستان، استفاده و بهره‌‌مندي از نظرات فضلاي قم در مديريت حوزه علميه كازرون، لزوم برخورد پدرانه‌ي امام جمعه‌ي شهرستان با جريان‌هاي مختلف سياسي

گزارش تكميلي: به گزارش كازرون نما؛ دومين جلسه از دوره جديد مجمع طلاب و فضلاي كازروني مقيم قم با حضور طلاب و روحانيون كازروني، نمايندگان آنها و امام جمعه شهرستان برگزار شد.

در اين جلسه پس از سخنان نمايندگان طلاب و فضلاي كازرون و نورآباد، حاضران به بيان ديدگاه‌ها و دغدغه‌ها و انتظارات خود از امام جمعه محترم شهرستان پرداختند.

نگراني از وضعيت فرهنگي شهرستان، كم‌توجهي نهادهاي تبليغي از جمله سازمان تبليغات اسلامي و اداره‌ي اوقاف به مساله‌ي تبليغ در سطح شهرستان، بسترسازي براي حضور نيروهاي بومي در ايام تبليغ، مسايل مربوط به مديريت حوزه علميه‌ي شهرستان، استفاده و بهره‌‌مندي از نظرات فضلاي قم در مديريت حوزه علميه كازرون، لزوم برخورد پدرانه‌ي امام جمعه‌ي شهرستان با جريان‌هاي مختلف سياسي و پرهيز از اتخاذ مواضع جناحي، لزوم احداث محلي براي فعاليت طلاب كازروني در قم، لزوم توجه بيشتر مسئولان به امنيت مردم شهرها و روستاهاي كازرون، كم‌توجهي نماينده كازرون در مجلس شوراي اسلامي به نيروهاي فرهنگي و هنري شهرستان و عدم اقدام مؤثر در زمينه‌ي دغدغه‌هاي فرهنگ ديني از جانب وي و لزوم پي‌گيري اين مسأله، لزوم مقابله‌ي فرهنگي و انتظامي با تهاجم دشمن به بنيان خانواده از طريق گسترش شبكه‌هاي ماهواره‌اي و... از جمله دغدغه‌هاي طلاب و روحانيان كازروني مقيم قم بود كه در اين جلسه مطرح شد.

در این نشست صمیمی، حجت الاسلام خرسند (امام جمعه كازرون) پس از استماع سخنان حضار به بيان توضيحاتي درباره دغدغه‌‌هاي طلاب و فضلاي كازروني پرداخت. وي ضمن تاييد كم‌كاري برخي از مسئولان فرهنگي شهرستان به بيان برخي از اقدامات خود در حمايت از فعاليت‌هاي فرهنگي، تبليغي و مطالبه از سازمان تبليغات و برخي ديگر از نهادها براي درخواست اعزام مبلغ از قم اشاره كرد. وي همچنين از برخي ناهماهنگي‌ها، تناقض‌گويي‌ها و فعاليت‌هاي موازي در موضوع اعزام مبلغ از سوي برخي نهادهاي متصدي تبليغ گلايه كرد.

حجت الاسلام خرسند همچنين ميزان فعاليت‌هاي فرهنگي در سطح شهرستان را زياد اما ناكافي عنوان كرد. وي به عنوان نمونه به برگزاري يادواره‌هاي فراوان براي شهدا در سطح شهرستان اشاره كرد.

امام جمعه كازرون در ادامه ضمن استقبال از حضور نيروهاي بومي در سطح شهرستان براي انجام فعاليت فرهنگي وعده داد تا براي فراهم‌تر كردن زمينه‌ي اين حضور تلاش كند.

حجت الاسلام خرسند درباره‌ي مديريت حوزه كازرون نيز از استعفاي ناگهاني و بدون خبر مدير سابق حوزه‌ي در ايام نزديك به شروع درس‌ها خبرداد و گفت در شرايط به وجود آمده حجت الاسلام والمسلمين دكتر اكبر عارف به عنوان بهترين گزينه‌ي موجود براي مديريت حوزه انتخاب شد. وي ضمن تشكر از دكتر عارف كه علي‌رغم مشغوليت‌هاي خود مديريت حوزه را پذيرفتند از تواضع و پركاري وي به عنوان نقاط قوت اشاره كرد و از حاضران خواست تا مديريت جديد حوزه را ياري رسانند.

حجت الاسلام خرسند در بخش ديگري از سخنان خود درباره‌ي مواضع سياسي امام جمعه ضمن رد انتخاذ مواضع جناحي از سوي خود گفت: من با جناح‌هاي مختلف شهرستان ارتباط و جلسه دارم اما به هر حال ممكن است كه عده‌اي برخي از مواضع ما را نپسندند. وي خواستار بيان مصاديق مواضع جناحي از سوي منتقدان شد. وي در عين حال احتمال وقوع اشتباه از سوي خود را منتفي ندانست.

امام جمعه كازرون در بخش ديگري از سخنان خود به دفاع از دكتر محمدصادقي نماينده كازرون در مجلس شوراي اسلامي پرداخت و گفت: منتقدان وي حرف محكمي در انتقاد از او ندارند. وي ضمن اشاره به پاك دستي و پرتلاشي نماينده كازرون برخي از مشكلات شهرستان را ناشي از وضعيت بد اقتصاد و تحريم‌ها دانست كه سبب شده است پول كافي براي اختصاص به پروژه‌ها وجود نداشته باشد. وي در عين حال به جذب بودجه‌هاي قابل توجه براي شهرستان از سوي نماينده كازرون در شرايط بد اقتصادي خبر داد.

حجت الاسلام خرسند در بخش ديگري از سخنان خود به حضور فعال دكتر محمدصادقي در سال 88 در برخورد با فتنه گران در سطح خيابان‌هاي تهران اشاره كرد.

امام جمعه كازرون در بخش ديگري از سخنان خود ضمن اشاره به هزينه‌‌بر بودن اداره‌ي حوزه‌‌هاي علميه‌ي كازرون و برخي از اقدامات فرهنگي در سطح شهرستان امكان اختصاص بودجه‌اي از سوي خود براي ساختن مركزي در قم را خارج از توان خويش بيان كرد.

در پایان اين جلسه نمایندگان طلاب با ابراز خرسندی و تشکر از همفکری و صبر زیبایی که توسط امام جمعه محترم و علما و فضلا کازرونی مقیم قم بر جلسه حاکم بود ضرورت هر چه بیشتر این جلسات را یادآور شدند و برای همه خدمتگذاران به اسلام و انقلاب آرزوی موفقیت داشتند.

مطالب مرتبط :
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸
سهیل
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۹
0
5
مگر آقای محمدصادقی نیروی انتظامی و یا امنیتی هستند که در سطح خیابانهای تهران در سال 88 فعال بوده است؟؟؟
مم حسین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
0
2
زپلشت نون قرض هم میدن
محمد ج
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۳
0
2
ازامام جمعه شهرستان بعید است این همه ... آخه مثل روز برای مردم روشنه که محمدصادقی یک قدم هم برای شهرستان برنداشته مدرک انتقادی محکم چیه
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۳
1
1
مسول محترم سايت كازرون نما،واقعا كه خيلي به روز هستي،مرد مومن اخبار دو سه ماه پيش رو خوب گذاشتي رو سايت،چرا اعلام نميكني تاريخ اين جلسه كي است،و شرح اون جلسه چي بود،معلوم نيست چه هدفي داري با اين كارات،چرا وظيفه خودت رو درست انجام ميدي!از خدا بترس
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
0
1
دوست خوب،وظيفه امام جمعه حمايت از مسولين و به موقع تذكر دادن به اونا است.نماينده خشت و اطرافيان،حالا به فكر انتخابات دور اينده و نحوه چيدمان نيروها براي انتخابات است،تو اين يكسال اينده بيشتر از ايشون تو محافل ميفهميد،البته بنظر بنده با توجه به عملكرد ايشون،بنظر ميرسه اگه بتونه با اين بوسه ي كه به لپ ظريف زد،سفير ... بهترين چيز براي اون است،چون هم با ...ها ارتباط نزديك داره و هم اختيارش دست اوناست
صادقي
|
UNITED KINGDOM
|
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۶
0
2
(...در بخش ديگري از سخنان خود درباره‌ي مواضع سياسي امام جمعه ضمن رد انتخاذ مواضع جناحي از سوي خود......)
از شما بعيده حاج آقا،حضرتعالي بارها تو همين سايت كازرون نما خيلي صادقانه و شفاف جناح برادران اصولگرا را خطاب فرموده ورهنمود ارائه فرموديد.به اين زودي فراموشتون شده !
مگه همين حالا كه از عملكردآقاي محمد صادقي دفاع مي كنيد معنيش چيه /قسم حضرت عباس رو باوركنيم يا دم خروس را!
لطفا شعور مردم رو جدي بگيريد
مهدي پريشاني
|
UNITED KINGDOM
|
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۶
0
0
( كم‌توجهي نهادهاي تبليغي از جمله سازمان تبليغات اسلامي و اداره‌ي اوقاف به مساله‌ي تبليغ در سطح شهرستان...)
حاج آقا شرمنده مگه كليت موقوفات منطقه ي قائميه مستقيماتوسط شخص حضرتعالي اداره نميشه /فكر نمي فرماييد اندكي غيرمنصفانه قضاوت فرموده ايد؟
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۷
0
1
حضور فعال دكتر محمدصادقي در سال 88 در برخورد با فتنه گران در سطح خيابان‌هاي تهران:متاسفيم چه جور هم!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۱
اذان صبح
۰۵:۰۷:۰۷
طلوع افتاب
۰۶:۳۱:۰۰
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۴۰
غروب آفتاب
۱۹:۳۳:۳۵
اذان مغرب
۱۹:۵۰:۰۷