پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۲۵۰۰
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۵
نماينده طلاب و فضلاي كازرون و نورآباد:
آیه شریفه به همه مسوولین فرهنگی و دلسوزان انقلاب می‌فهماند که در راه رسالت‌های الهی‌تان پس از خدا به نیروهای خودی و پتانسیل‌های نهفته در میان خود تکیه کنید که همین‌ها برای شما کافی است. وي افزود این آيه به این معناست که بسياري از افرادي که معمولاً به چشم مسوولین نمی‌آیند ذخیره‌های خدا برای پیشبرد رسالت‌های الهی محسوب می‌شوند.

به گزارش كازرون نما؛ دومين جلسه از دوره جديد مجمع طلاب و فضلاي كازروني مقيم قم با حضور طلاب و روحانيون كازروني، نمايندگان آنها و امام جمعه شهرستان برگزار شد.

در آغاز این نشست صميمي حجت الاسلام صدیق‌منش (نماینده طلاب کازرون و نورآباد) به بیان جایگاه یاوران پیامبر در قرآن پرداخت و پس از آن به نقش مؤثر طلاب و طلایه‌داران فرهنگ اسلام ناب محمدی در پیش برد فرهنگ اسلامی در سالی که به نام فرهنگ و اقتصاد با عزم ملی و مدیریت جهادی نامگذاری شده  پرداخت. وي ضمن اشاره به آيه 64 از سوره مباركه انفال گفت: خداوند متعال در اين آيه به پيامبر خويش مي‌فرمايد: «يَأَيهُّا النَّبىِ‏ُّ حَسْبُكَ اللَّهُ وَ مَنِ اتَّبَعَكَ مِنَ الْمُؤْمِنِينَ: ای پیامبر و نبی ما! در پیشبرد این رسالت سنگین  و وظیفه جهانی که ما بر عهده تو گذاشته ایم خدا و یاران مومنت برای شما کافی است.»

حجت الاسلام صديق‌منش در ادمه افزود: این آیه شریفه به همه مسوولین فرهنگی و دلسوزان انقلاب می‌فهماند که در راه رسالت‌های الهی‌تان پس از خدا به نیروهای خودی و پتانسیل‌های نهفته در میان خود تکیه کنید که همین‌ها برای شما کافی است. وي افزود این آيه به این معناست که بسياري از افرادي که معمولاً به چشم مسوولین نمی‌آیند ذخیره‌های خدا برای پیشبرد رسالت‌های الهی محسوب می‌شوند.

نماينده طلاب و فضلاي كازرون و نورآباد در ادامه افزود: ما از همان لحظه‌ای که از یاران و نیروهای بومی خود غفلت می‌کنیم و چشم به دستان دیگران می‌دوزیم شکست خود را رقم می‌زنیم.

وي در ادامه افزود: توجه به نيروهاي مؤمن شهرستان از یک طرف نوعی پرورش نیروهای بومی و اجر نهادن به زحمات آنها محسوب می‌شود و از طرف دیگر تشویق دیگران به گام نهادن در این راه آسمانی است.

حجه السلام جعفری دیگر نماينده‌ي طلاب و فضلاي کازرون و نورآباد نيز به بیان برخي درخواست‌ها و مطالبات طلاب پرداخت و از بخشي از کارهای انجام شده توسط نمایندگان طلاب برای پویایی هرچه بیشتر این قشر فرهیخته گزارش داد.

در ادامه‌ي اين نشست طلاب و فضلاي كازروني مقيم قم به بیان دیدگاه‌ها و دغدغه‌هاي خود پرداختند. در پايان جلسه حجه الاسلام خرسند به سوالات و دغدغه‌هاي حاضران پاسخ داد.

گزارش تكميلي متعاقبا ارسال خواهد شد.

مطالب مرتبط :
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۶
0
7
بسیار خوب و عالمانه گفته اید.
نه فقط در روحانیت بلکه در کل شهرستان به نیروهای بومی کم توجهی می شود.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۸:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۸
بومی بومی بومی.......قبیله ای قبیله ای... طایفه ای طایفه ای... آقا رها کنید این حرفها را
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۶
3
0
راست میگن ایشون
اقایان ... و ... باید در کازرون مسئولیت داشته باشند .
اینها ظرفیت های بسیاربالایی دارن .
اوووووووووو
ایقد توانایی دارن که از هر انگشتشون یه ف ت ن ه میباره.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۹
0
1
توجه به آیه شریف قرآن بسیار عالمانه است
فقط مانده مردانی پیدا شوند که آیه را باور کرده و آن را عملی کنند
سهیل
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۹
0
2
بومی گرایی با طایفه گرایی و قبیله گرایی فرق دارد! بومی گرایی جنبه های گوناگونی دارد که یکی از آنها به کار گرفتن نیروهای متخصص بومی در زمینه های مختلف از جمله امور مذهبی و دینی می باشد. به دلیل آشنایی این نیروها با شرایط فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، شیوه زندگی و..آنها بهتر می توانند در رفع مشکلات و توسعه تلاش کنند. آنها مطمئنا دلسوز خواهند بود زیرا در شهری فعالیت می کنند که بزرگ شده اند خانواده شان زندگی می کند و از سوی دیگر ، دیگران به آنها اطمینان و اعتماد بیشتری دارند. باید به این طلاب فاضل به خاطر دیدگاههای خوبشان تبریک گفت. برایشان آرزوی سلامتی دارم.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۲
0
0
سلام حاج آقا همه شما میگین نیروی بومی حاج آقا بنزر من انگار دولت خیلی نیروی های بومی وقبیله ی زیاد هستند در کازرون
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۱۰
اذان صبح
۰۵:۳۵:۳۴
طلوع افتاب
۰۶:۵۵:۴۵
اذان ظهر
۱۳:۰۸:۲۸
غروب آفتاب
۱۹:۲۰:۲۶
اذان مغرب
۱۹:۳۶:۲۸