پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۲۳۹۸
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۵
روز دوشنبه 17آذر دانشگاه آزاد اسلامي واحد کازرون نيز همچون بسياري از دانشگاه‌هاي کشور، ميزبان دوچهره از دو جناح اصلاح طلب و اصولگرا بود، محمدعلي وکيلي؛ مديرمسئول روزنامه ابتکار و اسدالله بادامچيان؛ قائم‌مقام حزب مؤتلفه.
به گزارش كازرون نما به نقل از روزنامه ابتكار، عمده فضاي مناظره حول محور گفتمان اصلاح‌طلبي و حزب مؤتلفه، مذاکرات هسته‌اي، همکاري مجلس با دولت، آزادي‌خواهي و … چرخيد و در اين چرخه، گاهي با هياهوي دانشجويان همراه مي‌شد. در حاشيه اين برنامه که به دعوت انجمن اسلامي دانشجويان متحد دانشگاه آزاد کازرون برگزار شد، از سوي دو مهمان برنامه، سه کبوتر به نشانه سه شهيد روز 16 آذر 32 آزاد شده و سه اصله درخت نيز کاشته شد.
تحريم‌ها؛ بازي برد- برد
قائم‌مقام حزب مؤتلفه در ابتداي اين مناظره در پاسخ به سوالي مبني بر نحوه ارزيابي مذاکرات هسته‌اي و علت تمديد آن گفت: مذاکره اصالت ندارد ولي ابزاري است که موفق بودنش در تعيين خوب يا بد بودن آن مؤثر است. بادامچيان اظهار کرد: مذاکره با کشورهاي آمريکا و انگليس که سال‌ها استراتژي‌هاي براندازي، تغيير، استحاله و شکست انقلاب اسلامي را در سر داشتند و از سويي خودشان با ما جنگيده و قطع رابطه کردند خوش‌بينانه نيست. محمدعلي وکيلي، با بيان اينکه نمايندگان ملت ايران در اين مذاکرات نقش خود را در مسير دفاع حرفه‌اي از منافع ملت ايفا مي‌کنند، افزود: رويکرد بازي برد-برد در اين مذاکرات، يعني نشستن، مذاکره کردن، تسلط بر قواعد مذاکره، توان تشخيص در هنگامه چانه‌زني و تشخيص خطوط قرمز و پاي فشاري بر اين خطوط با منطق و البته با ادبيات جهان فهم براي ايران فراهم شده است.
نطفه اتفاقات دهه 60 را مؤتلفه گذاشت
وکيلي با بيان اينکه مؤتلفه يکي از احزاب اجتماعي تاريخ ايران است، افزود: البته اين حزب نطقه اختلافات بعد از دهه 60 را گذاشت و اگر چپ و راست در اين کشور ايجاد شد به رهبري بادامچيان و در تقابل با ميرحسين موسوي بود که با تحکم امام(ره) روبرو شد و امام فرمود اينها نمي‌توانند حتي يک مغازه را اداره کنند.بادامچيان، در پاسخ به اين مطلب که نطفه اتفاقات پس از دهه 60 را حزب مؤتلفه گذاشت، با بيان اينکه مؤتلفه در اين دهه فعاليت نداشت زيرا حزب جمهوري اسلامي تأسيس شده بود، افزود: حزب جمهوري اسلامي در سال 64 تأسيس و در سال 67 تعطيل شد.وي که به سوالات متعدد وکيلي مبني بر چرايي تعطيلي حزب جمهوري اسلامي پاسخ نداد، اظهار کرد: در سال 67 با اجازه امام خميني(ره) مؤتلفه مجددا فعال شد و در دوران دولت‌هاي مختلف با رئيس‌جمهورهاي کشور ارتباط نزديک داشت.
عاقبت به خيري عسکراولادي
در بخش ديگري از اين مناظره وکيلي گفت: مرحوم عسکراولادي در روزهاي آخر عمر خود مسير ديگري در پيش گرفت و آنچه را که فکر مي‌کرد درست است بدون ملاحظه و مصلحت‌انديشي‌هاي دوران کهنسالي بيان کرد. وي اظهار کرد: اين مرد بزرگ پس از 70 سال مبارزه، سابقه زندان و … به قرائت ديگري رسيد و به نظر من عاقبت به خير شد.بادامچيان در پاسخ گفت: آقاي عسکراولادي راه را براي توبه و استفاده آنها از رأفت و محبت ولي امر اصحاب فتنه باز کرد و گفت: اينها بازي خورده فتنه هستند نه رأس آن و رأس فتنه آمريکا و انگليس هستند.
شرايط امنيتي را از دانشگاه برداريم
مديرمسئول روزنامه ابتکار در ادامه مناظره گفت: آزادي عنصر اصلي گفتمان اصلاح‌طلبي است، اما آزادي محدود به اينکه اجازه دهيم که دانشجو از سالن بيرون برود نيست، اگر مي‌خواهيم آزادي در دانشگاه وجود داشته باشد، شرايط امنيتي را از دانشگاه برداريم تا دانشجو بدون لکنت زبان و بدون استرس اجازه پيدا کند عقايدش را بيان کند و همچنين آزادي پس از بيان داشته باشد آن موقع مي‌توانيم بگوييم به آرمان آزادي پايبند هستيم.دبير کل انجمن روزنامه هاي غيردولتي اظهار کرد: وقتي آزادي‌خواه هستيم که اجازه دهيم حتي استادمان در چارچوب فراگفتمان جمهوري اسلامي و در قالب خرده گفتمان اصلاح‌طلبي کار استادي‌اش را انجام دهد. اما آيا استاد ما حتي با رعايت فراگفتمان جمهوري اسلامي مي‌تواند در قالب خرده گفتمان اصلاح‌طلبي عقايدش را بيان کند؟
سحرخيز تابلوي خودش را عوض کند
وکيلي، با بيان اينکه اصلاح‌طلبان تاوان حرف نزدن را مي‌دهند و هشت سال استخوان در گلو سکوت کرده‌اند،افزود: هشت سال گفتمان اصلاح‌طلبي را بمباران کردند و گفتند اين گفتمان واداده است. در اين گفتمان حتما آدم واداده و بريده داريم اما من در نقد سحرخيز که نوشته بود «اصلاح‌طلبان از امام بريدند» نوشتم آقاي سحرخيز بيان اين مطلب حق تو است، اما اگر عنصر امام(ره) را از گفتمان اصلاح‌طلبي بيرون کشيدي، تو ديگر اصلاح‌طلب نيستي؛ چون امام خميني(ره) عنصر و دال اصلي اصلاح‌طلبي است.وي، در تکميل سخنانش،گفت: تفاوت اصلاح طلبان با اصولگرايان،در ميزان نزديکي اصلاح طلبان به امام(ره) و دوري آنان از ايشان بوده است، بنابراين اگر کسي آمد ادعا کرد از امام بريده بايد تابلوي خودش را عوض کند.
چرا راديوهاي بيگانه براي اصلاح طلبان کف مي‌زنند؟
قائم مقام مؤتلفه با بيان اينکه چرا راديو
BBC و CNN، راديو آمريکا و ديگر راديوهاي بيگانه براي شما کف مي‌زنند،افزود: چرا اوباما مي‌گويد اميد ما در ايران به اصلاح‌طلبان است؟ شما چه کرده‌ايد که مورد حمايت دشمنان مشخص انقلاب قرار گرفته‌ايد؟وکيلي در جواب اين ادعا گفت: اينکه چرا آمريکا و انگليس براي اصلاح‌طلبان کف مي‌زنند براي اين است که شما هلشان مي‌دهيد و دشمن‌نمايي مي‌کنيد. وي در توضيح اين موضوع گفت: چون شما سرمايه‌هاي اجتماعي اين ملت را هشت سال آمريکايي معرفي کرده‌ايد، غرب و آمريکا هم حتما از اين دشمن‌نمايي‌ها بهره‌برداري مي‌کند و نظام استکبار حتما به دنبال اين است که در اين کشور صداي انقلابيون، حداقلي و صداي يک اقليت شود. غرب هم به دنبال اين است که شما انقلابيون ناب را آمريکايي قلمداد کنيد.
به نام فتنه سرمايه‌هاي انساني را هدر داديم
مديرمسئول روزنامه ابتکار، با بيان اينکه سال 88، اتفاقاتي رخ داد و فتنه‌اي به نام آن فتنه ايجاد شد و ادبياتي پس از آن شکل گرفت که خسارت آن قابل قياس با آن اتفاقات نيست، گفت: چه سرمايه‌هاي انساني که از دامن انقلاب به اسم فتنه رانده‌ايم و هل داده‌ايم به دامن استکبار.وکيلي، قضاوت در خصوص خسارت فتنه بر کشور و نيروي انساني را به نسل‌هاي بدون غرض آينده سپرد و افزود: خسارتي که کاسبي فتنه بر سرمايه‌هاي انساني کشور وارد کرده است غير قابل قياس با اصل موضوع است.
نویسنده: سرويس خبر
مطالب مرتبط :
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۶
اذان صبح
۰۵:۰۱:۰۲
طلوع افتاب
۰۶:۲۶:۰۳
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۴۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۶:۴۱
اذان مغرب
۱۹:۵۳:۲۳