پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۲۲۴۶
تعداد نظرات: ۱۰ نظر
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۲

بررسی وقایع تاریخ چقدر آموزنده است. اگر فقط چند لحظه در ذهنمان تاریخ صدر اسلام را مرور کنیم، در طول حیات پر برکت پیامبر (ص) ،  23 سال تبلیغ رسالت، 23 سال آموزش مهرورزی و مهربانی، برگزاری همایش بزرگ غدیر، توصیه های مکرر برای همراهی قرآن وعترت، اوج ابراز محبت به علی(ع)، فاطمه(س)، حسن(ع) و حسین(ع) و ... می بینیم، اما با همه ی این ها، پس از رحلت وی تشکیل سقیفه بنی ساعده، غصب فدک، گرفتن بیعت تحمیلی از امام علی (ع)، تحمل درد بین در و دیوار، برافروختن جنگ جمل و صفین و نهروان، قتل امیرالمومنین (ع) در محراب نماز، ترور و تبعید برخی از یاران وفادار،  قتل امام حسن(ع) توسط همسرش، کشتن امام حسین(ع) و 72  نفر از پاک ترین، شریف ترین و مومن ترین افراد در کربلا را به یاد می آوریم.

مگر چه شد و چه اتفاقی افتاد که سفارش پیامبر رحمت و سفیر الهی به یکباره توسط عده ای به فراموشی سپرده شد. تا آن جا که بعد از سال ها سر فرزند عزیزش را با لب تشنه بریدند، بر نیزه کردند، خاندانش را به اسارت گرفتند و شهر به شهرگرداندند و آنان را خارجی معرفی کردند.

آری معاویه در طول سال ها حکومت خود بر شام، با استفاده از سه عامل جامعه اسلامی را به انحراف کشاند.

1- عامل تبلیغ: معاویه برای منحرف کردن افکار عمومی از سه گروه شاعران، محدثان و قاریان استفاده کرد. شاعران در مدح معاویه شعرها می سرودند و مخالفان را مذمت و نکوهش می کردند. محدثان احادیث جعلی می ساختند و به پیامبر (ص) نسبت می‌دادند و قاریان درباری با تفسیر به رای قرآن، چهره‌ای اسلامی از معاویه ارایه می دادند و سیاست های او را توجیه می کردند.

2- عامل تطمیع: معاویه با بذل و بخشش، دادن پست و مقام، ارسال هدیه های فراوان، اهدای کیسه های طلا ( گاهی  30000 دینار)، بزرگان قبایل را تطمیع می کرد و افراد قبیله نیز با پیروی از بزرگ خود از سیاست های معاویه جانبداری می کردند.

3- عامل تهدید: و بالاخره کسانی که از راه تبیلغ و تطمیع فریب سیاست های دروغین معاویه نمی خوردند و زبان به اعتراض می گشودند سرنوشت شان احضار، شکنجه، زندان، تبعید و یا مرگ بود.

آن روز معاویه با شناخت و به کارگیری این سه عامل توانست جامعه را از مسیر خود منحرف کند تا آن طور که خود می خواست بر مردم حکومت نماید و نتیجه این شد تا واقعه عاشورا به دست افراد به اصطلاح  مسلمان به طوری که شنیده ایم، رقم بخورد و اینک پس از گذشت حدود 1400 سال ما و همه ی آزادگان دنیا بر مظلومیت امام (ع) و یاران با وفایش اشک ماتم می ریزیم و بر قاتلان آن حضرت لعن و نفرین می فرستیم.

و راستی امام امت، خمینی بت شکن که درود خدا بر او باد چه زیبا فرمودند که  "تاریخ معلم انسان هاست ". امروز نیز سیاستمداران مستکبر می گویند قدرت یعنی توانایی نفوذ بر دیگران به گونه ای که آنچه خواست شماست، انجام دهند، از طریق ترساندن با چماق (تهدید)، یا تطمیع با هویج (تطمیع) و یا جذب و همکاری (تبلیغ ).

آنروز معاویه برای تبلیغات مقاصد خود و فریب افکار عمومی از ابزار شعر، ساختن احادیث جعلی و تفسیر به رای قرآن استفاده کرد و امروز ابزار جنگ نرم دشنمان اسلام به گونه ای دیگر طراحی شده است.  

امروز دشمنان با راه اندازی روزنامه ها، شبکه های رادیویی و تلویزیونی و پخش برنامه های هدفمند در جهت تضعیف اعتقادات دینی ما و جوانان ما به میدان آمده اند.

امروز دشمنان با ایجاد شبکه های ماهواره‌ای مبتذل، تبلیغ ادیان ساختگی، استفاده از مد و ترویج فرهنگ برهنگی، ترویج موسیقی های رپ و راک، تبلیغ بی غیرتی و ..  به جنگ اسلام و انقلاب اسلامی آمده اند.

امروز دشمنان با ایجاد جنگ روانی و استفاده از تکنیک های چون القای نا امیدی، توسل به ترساندن، برجسته سازی، زدن اتهام و برچسب ناروا، فریب افکار عمومی، شایعه پراکنی و تفرقه افکنی و... به مقابله با انقلاب حسینی ما آمده اند.

و در یک کلام دشمن سال هاست که در حال برنامه ریزی برای سرنگونی قیام حسین گونه ملت ایران است و برخی افراد نادان داخلی بازیگران و مجریان برنامه های آنان هستند.

پس بیاییم از تاریخ درس عبرت بیاموزیم. بیاییم به حسین زمانمان لبیک بگوییم. امروز صدای اسلام ناب محمدی(ص) از گلوی سید علی برخاسته است. بیاییم گوش به فرمانش باشیم. چرا که فردا دیر است. نکند، نکند، نکند كه آیندگان ما را نفرین و لعن کنند و بگویند چرا ؟ چرا ؟ چرا ؟!!! و صد البته چنین نخواهد شد. انشاالله.

نویسنده: محمد باروني
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۰
محسن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۸
0
2
امان از دست حاکمان بی دین
کرامت
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۸
0
2
بله ابزار های دشمنان همیشه همین بوده . زر زور تزویر باید مواظب بود .
سیما
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۸
0
2
به راستی که تاریخ معلم انسان هاست . درود بر خمینی
عنایت اله
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۰
0
2
عالی بود
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
0
1
و امروز امریکا و کشور های مستکبر همین سیاست ها را درند
محمدصادق
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۷
0
0
لعنت الله علی القوم الظالمین
اباذر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۷
0
0
و کاش امروز بعضی ها از گذشته درس بیاموزند و فریب ماهواره ها ( دجال واره ها) نخورند .
یه فرهنگی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۰
0
0
خوب بود با اجازه شما در مراسم از آن استفاده کردم
مرجان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۱
0
0
بله یعنی همان رز و زور و تزویر
سامان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
0
0
مرگ بر ستم کاران و یزیدیان
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۱
اذان صبح
۰۵:۰۷:۰۷
طلوع افتاب
۰۶:۳۱:۰۰
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۴۰
غروب آفتاب
۱۹:۳۳:۳۵
اذان مغرب
۱۹:۵۰:۰۷