پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۲۰۴۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۰:۲۶
بعداز ظهر پنجشنبه رخ داد
بر اساس گزارشات اوليه، به دليل وقوع صاعقه بخشهايي از علفزارهاي اراضي پادگان شهيد چمران طعمه حريق شد كه براثر وزش باد شديد اين آتش سوزي به سرعت گسترش يافته است و نيروهاي ارتش و بسيج در تلاش براي مهار آتش سوزي مي‌باشند.
به گزارش كازرون نما، اين آتش سوزي كه از بعداز ظهر امروز (پنجشنبه) آغاز گرديده، بخشهايي از علفزارهاي اراضي پادگان شهيد چمران را دربر گرفته كه بنا به گزارشات اوليه، منشاء اين آتش سوزي صاعقه بوده و وزش باد شديد بر شدت آن افزوده است.
در همين رابطه محمودرضا پولادي از فعالين محيط زيست و از شاهدان عيني گزارشي را به شرح زير در وبلاگ جغرافياي طبيعي كازرون منتشر نموده است:
 
"بعد از ظهر امروز پنجشنبه  هوای عجیب و غریبی بر شهر حاکم شده بود . شرجی بالا ، گرمای فوق العاده زیاد آسمان پر از ابر و هوای دم کرده و بدنبال آن رعد و برق های پی در پی و و زش بسیار شدید باد  همراه با گرد وخاک .
خلاصه وضعیت چندان خوشایندی نبود و رفت و آمد در سطح شهر را تحت تاثیر خود قرار داده بود. در کنار همه ی این دگرگونی های آب و هوایی همزمان با غروب آفتاب خبر وقوع آتش سوزی در علفزار ها و مراتع منطقه حفاظت شده و نظامی پادگان دست به دست چرخید و با تاریک شدن هوا شعله های سهمگین آتش از هر نقطه از شهر به خوبی مشخص بود  . آتش سوزی که هر چند منشا آن هنوز دقیقا مشخص نمی باشد اما گسترش شدید و سریع آن بی شک با وزش باد شدید امروز کاملا مرتبط بود .
تعدادی بسیار زیادی از شهر وندان  در اطراف اتوبان ارتش و خروجی شهر به سمت دانشگاه تجمع و شاهد تماشا و فیلمبرداری و عکاسی از  شعله های سرکش  آتش بودند که تا کیلومترها ادامه داشت .
قابل ذکر است که این برای دومین بار است که مراتع و علفزارهای محصور در سیم خاردارهای پادگان  طعمه حریق می شود . پیش از این دوستداران محیط زیست نسبت به این نوع آتش سوزی ها در این مراتع که زیستگاه امنی برای انواع گونه های کمیاب جانوری و گیاهی می باشد ابراز نگرانی کرده بودند و خواستار تلاش مسئولین ذیربط برای حفاظت هر چه بیشتر از این مراتع شده بودند."
 
اخبار تكميلي متعاقبا اعلام مي‌گردد
 
 
 
 
 
 
عكس: محمودرضا پولادي
 
 
 
 
 
 
 
نویسنده: سرويس خبر
مطالب مرتبط :
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
اميرعضدي
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
0
3
دلمون خوش بود پشت اين سيم خاردارها گياه و علفهايي پيدا ميشه كه به مرور جاهاي ديگه ازبين رفتند و يا از حالت بكر بيرون رفته بودند.خدا كنه دليلش ساعقه بوده باشه نه ساعقه بهانه
محمدحسین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۲
0
0
واقعا ممنون که خبرها رو ب روشنی تقدیم مردم میکنید
یاعلی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۷
اذان صبح
۰۴:۵۹:۵۰
طلوع افتاب
۰۶:۲۵:۰۶
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۳۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۷:۱۸
اذان مغرب
۱۹:۵۴:۰۳