پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۱۸۱۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۵
در حالیکه بخش های وسیعی از جنگل های بلوط زاگرس در استان فارس واقع شده اند اما متاسفانه هنوز که هنوز است هیچ خبری از سیستم اطفاء حریق هوایی و استفاده از هلیکوپتر و هواپیما برای خاموشی آتش در مناطق مرتفع کوهستانی وجود ندارد

جغرافیای طبیعی کازرون: متاسفانه‏ ‏دقایقی‏ ‏پیش‏ ‏باخبر‏ ‏شدیم‏ ‏که‏ ‏بخش‏ ‏های‏ ‏بسیار‏ ‏وسیعی‏ ‏از‏ ‏جنگلهای‏ ‏مشرف‏ ‏بر‏ ‏دشت‏ ‏ارژن‏ ‏در‏ ‏‏جاده‏ شیراز‏ ‏به ‏کازرون‏ ‏طعمه‏ ‏حریق‏ ‏گردیده‏ ‏است‏ ‏و‏ آتش‏ ‏سوزی‏ ‏باسرعت‏ ‏باورنکردنی‏ ‏‏ ‏در‏ ‏حال‏ ‏گسترش‏ ‏به‏ ‏سمت‏ ‏نواحی‏ ‏مجاور آن.‏ ‏میباشد.شاهدان‏ ‏عینی‏ ‏این‏ ‏آتش‏ ‏سوزی‏ ‏را‏ ‏با‏ ‏این‏ ‏وسعت‏ ‏بی‏ ‏سابقه‏ ‏توصیف‏ ‏کرده‏ ‏اند.‏ ‏جبهه‏ ‏جنوبی‏ ‏این‏ ‏منطقه‏ ‏حفاظت‏ ‏شده‏ ‏در‏ ‏ارتفاعات‏ عبدویی‏ ‏و‏ ‏دشت‏ ‏برم‏ ‏هم‏ ‏درحال‏ ‏سوختن‏ ‏است.‏

 

‏‏ ‏مهندس‏ ‏خداپرست‏ ‏در‏ ‏‏ ‏تماس‏ ‏تلفنی‏ ‏با‏ ‏اینجانب‏ ‏اعلام‏ ‏نمودند‏ ‏که‏ ‏نیروهای‏ ‏امدادی‏ ‏در‏ ‏حال‏ ‏اعزام‏ ‏به‏ ‏منطقه‏ ‏هستندا‏ و‏ ‏امیدواریم‏ ‏که‏ ‏بتوانیم‏ ‏با‏ ‏امکانات‏ ‏‏ ‏موجود‏ ‏موفق‏ ‏به‏ ‏مهار‏ ‏اتش‏ ‏گردیم.‏ ‏گزارش‏ ‏های‏ ‏تکمیلی‏ ‏تا‏ ‏ساعتی‏ ‏دیگر‏ ‏درهمین‏ ‏وبلاگ.( ساعت 13:30)

 آخرین اخبار دریافتی از منطقه حفاظت شده ارژن بسیار ناگوار است و آتش سوزی باشدت هر چه بیشتر در حال گسترش است .مهندس‏ ‏خداپرست‏ ‏که‏ ‏هم‏ ‏اینک‏ ‏در‏ ‏منطقه‏ ‏حضور‏ ‏دارد‏ ‏از وضعیت و شرایط موجود ابراز گلایه نموده و از کمبود شدید امکانات اطفا حریق ابراز ناخرسندی نمودند. آقای غلامحسین راسخی از فعالان محیط زیست که هم اکنون در آنجا هستند نیز اظهار داشتند که با توجه به شدت وزش باد همچنان آتش در نقاط مختلف جنگل در حال گسترش است‏(ساعت ۵:۱۵ )

 

گزارش سه: آقای لطفی فر دهیار منطقه ارژن در گفتگوی تلفنی ابراز داشتند که نیروهای   مردمی و هلال احمر در حال تلاش برای جلوگیری از گسترش آتش و خاموش نمودن آن هستند‏وی  از مسئولان شهرستان و استان تقاضا نمودند یک بار برای همیشه با بکار گیری تمهیدات لازم جلو آتش سوزی های مداوم در این منطقه را بگیرند.(‏ساعت .۱۸ عصر جمعه‏)‏

 

گزارش شماره 4 : با تماسی که با فرماندار محترم شهرستان جناب گرامی داشتیم ایشان به تشریح وضعیت موجود پرداخته و اظهار نمودند که به مهندس والی مسئول منابع طبیعی شهرستان اعلام نموده اند که در صورت نیاز به نیروهای امداد  فرمانداری  را در جریان بگذارند که ایشان اظهار داشته اند فعلا   همین تعداد نیروی موجود کافیست و نیاز به نیروی اضافی   احساس نمی شود.  همچنین آقای گرامی اظهار داشتند که بازهم موضوع را از نزدیک پیگیری و به اطلاع شما می رسانم ( ساعت 19:30)

 

/گزارش شماره 5: طبق آخرین تماسی که جناب گرامی فرماندار محترم  شهرستان با اینجانب داشتند عنوان نمودند که   به نقل از مدیران منابع طبیعی و محیط زیست شهرستان خدا را شکر فعلا آتش سوزی بطور کامل مهار گردیده است‏(‏ساعت ۲۰‏)‏

در پایان جا دارد از زحمات  آقای غلامحسین راسخی از دلسوزان وفعالان عرصه محیط زیست که از حوالی ظهر تا غروب در منطقه حاضر بود و ما را در تهیه و ارسال گزارش ها یاری نمود و همچنین از جناب آقای عرفان رضایی برای تهیه عکس ها و آقای نامجو که از طریق واتس آپ عکس ها را برای وبلاگ ارسال نمودند سپاسگزاری  نمائیم .

 

یادآوری یک نکته بسیار مهم :

در حالیکه بخش های وسیعی از جنگل های بلوط زاگرس در استان فارس واقع شده اند اما متاسفانه هنوز که هنوز است هیچ خبری از سیستم اطفاء حریق هوایی و استفاده از هلیکوپتر و هواپیما برای خاموشی آتش در مناطق مرتفع کوهستانی وجود ندارد و این مسئله برای استانی که از نظر مساحت سومین استان پهناور ایران است مسئله ای دردناک و رنج آور است .امیدواریم که ستاد بحران استانداری فارس با تشکیل جلسه اضطراری هر چه سریع تر به ابعاد این حادثه اسفناک زیست محیطی بپردازد .

مطالب مرتبط :
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
جنگل های سوخته دیار سبز
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۷
0
0
چشم آقای والی روشن.این نتیجه مدیریت ضعیف و ... آقای جهانزیر والی است.مقایسه کنید حجم و تعداد دفعات آتش سوزی دوره نامبرده با زمان مهندس ابراهیمی و روسای گذشته. افسوس از شهر سبز کازرون که گرفتار این آقای... و ....و عمل ... شده است.
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
0
0
متاسفانه همه اين موارد به بي مديريتي مسئولين شهرستاني و استان برميگردد بايد براي تمامي افرادي كه از منابع طبيعي استفاده
مي كنند شناسنامه تهيه نمود و همه آنها را آموزش داد و محيط بانان نيز بايد حضور پررنگ تري در اين مناطق داشته باشند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۱۰
اذان صبح
۰۵:۳۵:۳۴
طلوع افتاب
۰۶:۵۵:۴۵
اذان ظهر
۱۳:۰۸:۲۸
غروب آفتاب
۱۹:۲۰:۲۶
اذان مغرب
۱۹:۳۶:۲۸