پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۱۹۹۱
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۱
محمدرضا خنشا خبرداد:
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کازرون گفت:خانه هنرمندان این شهرستان با سرمایه گذاری بخش خصوصی به بهره برداری رسید.

به گزارش كازرون نما به نقل از خبرگزاري ايرنا، محمدرضا خنشا، شنبه در گفت و گو با اين خبرگزاري بیان داشت: این مرکر فرهنگی در زمینی به مساحت 410 مترمربع با زیربنای 750 مترمربع در دو طبقه احداث شده است.

وی افزود:این خانه فرهنگ با هفت میلیارد ریال سرمایه گذاری بخش خصوصی ساخته شده است.

نویسنده: سرويس خبر
منبع: ایرنا
مطالب مرتبط :
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
0
4
کجاست؟
سعید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
0
4
نگفتین کجاست این خانه هنرمندان؟
azim
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
0
2
کجاست؟عکسی،چیزی .......
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
0
4
چرا خبرتون این قدر گنگ و نامفهومه ؟!!!!!
مهتاب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
0
0
سلام دوستان
فرعی اول باغ آسیایی ....
هنردوست
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
0
0
امیدوارم موجب درخشش و اعتلای فرهنگ وهنر تو کازرون بشه. سپاس از بخش خصوصی. چقدر حس خوبی دارم وقتی تابلوش رو می بینم: خانه هنرمندان تجه! هم اسمش قشنگه هم ساختمونش. ایشاله اندیشه های قشنگی هم توش جمع بشن.
پری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
0
0
پارسی، دومین زبان کلاسیک و باستانی


زبانشناسان و ادیبان اروپایی در پایان نشست سه روزه خود در شهر برلین که در نیمه سپتامبر ۱۸۷۲ برگزار شده بود، زبان پارسی را در ردیف زبانهای یونانی، لاتین و سانسکریت، یکی از چهار زبان کلاسیک اعلام کردند. در این اجلاس، زبانهای هند ـ اروپایی مورد بررسی قرار گرفته بود.

این نشست، زبان پارسی را از لحاظ کلاسیک بودن، زبان شماره ۲ (پس از زبان یونانی) قرار داد. زبان پارسی از این لحاظ یک قرن از لاتین و ۱۲ قرن از زبان انگلیسی جلوتر است.

در همین اجلاس، زبان اوستایی شاخه بدون متکلم زبان پارسی اعلام شد و گفته شد که ریشه اوستایی از خراسان شرقی (بخش شمالی افغانستان امروز، تاجیکستان و فرارود) بوده و بنابراین، به احتمال زیاد زرتشت در این منطقه به دنیا آمده است. در تعریف، زبانی را کلاسیک گویند که اولا باستانی باشد، ثانیا ادبیات غنی داشته باشد و ثالثا در آخرین هزاره عمر خود، تغییراتی اندک کرده باشد.

بنابراین، قضاوت بر پایه ادبیات زبان و درصد تغییران آن در هزار سال پیش از زمان به قضاوت نشستن است. هیچ زبانی در طول زمان مصون از تغییر نبوده است ولی هرچه که این تغییرات کمتر باشد، آن زبان کلاسیک تر است و استحکام بیشتری دارد. زبان ایرانیان و پارسی زبان اینک همان است که فردوسی و حافظ به آن شعر گفته اند؛ همان واژه ها، عبارات و دستور زبان.

در اجلاس برلین، زبانشناسان و ادیبان پذیرفتند که ادبیات فارسی در قرون وسطی در صدر ادبیات سایر ملل قرار داشته و ایران در آن قرون بیش از هر ملت دیگر شاعر، نویسنده و اندیشمند (حکیم = فیلسوف) به وجود آورده که سخنان و افکارشان تا ابدیت شنیدنی و پندآموز است.
در نشست های سالهای ۱۹۲۲ و ۱۹۳۶ مقام زبان فارسی (مقام دوم) در میان زبانهای باستانی و کلاسیک هند و اروپایی بار دیگر تایید شد.

برگرفته شده از نوشیروان کیهانی زاده
parsiandej.i
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۸
اذان صبح
۰۴:۵۸:۴۰
طلوع افتاب
۰۶:۲۴:۱۰
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۲۶
غروب آفتاب
۱۹:۳۷:۵۶
اذان مغرب
۱۹:۵۴:۴۳