پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۱۹۰۶
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۱
همزمان با هفته اكرام
مراسم گلريزان زندانيان جرايم غيرعمد و ديه شهرستان كازرون با حضور امام جمعه، فرماندار، مسئولين دادگستري شهرستان كازرون و فرماندار ومسئولين قضايي شهرستان فراشبند به همت مسئولين زندان و ستاد ديه شهرستان كازرون روز سه شنبه بعد از نماز مغرب وعشا در تالار فرهنگيان كازرون برگزار گرديد.

به گزارش دريافتي كازرون نما، مراسم گلريزان زندانيان جرايم غيرعمد و ديه شهرستان كازرون با حضور امام جمعه، فرماندار، مسئولين دادگستري شهرستان كازرون و فرماندار ومسئولين قضايي شهرستان فراشبند به همت  مسئولين زندان و ستاد ديه شهرستان كازرون روز سه شنبه بعد از نماز مغرب وعشا در تالار فرهنگيان كازرون برگزار گرديد.

حميدرضا گرامي در مراسم گلريزان زندانيان غيرعمد و ديه شهرستان كازرون، با بيان  اين كه وظيفه همگاني ما تلاش براي ايجاد جامعه اي متناسب  و در شان جامعه اسلامي است،  اظهار كرد: بزرگترين سرمايه يك جامعه نيروي انساني  است كه متاسفانه با  كم توجهي به اين سرمايه اساسي شاهد هستيم كه درصدي از آن در جايگاه هاي نامناسبي قرار دارند.

فرماندار كازرون گفت: ضعف در نگاه فرهنگي جامعه باعث شده كه افراد پس از رهايي از زندان مورد تحقير وگوشه نشيني قرار گيرند وحتي خانواده نيز با  اين افراد به گونه ديگري برخورد مي‌كند.

گرامي با بيان اين كه  براي تغییر نگاه  مردم  در اجتماع  باید فرهنگ سازی کنیم تصريح كرد: بايستي اين تفكر نهادينه شود که مجرم همیشه مجرم  باقی نمانده و برخی از افرادی که به زندان رفته‌اند به آن معنا مجرم خطرناک نبوده‌اند و در اثر مشکلات مالی زندانی شده و مقصر نبوده‌اند و یا فردی بر اثر دیه به زندان افتاده و سابقه دار شده‌اند.

وي ضمن قدرداني ازخيرين حاضر در مراسم كه مقداري از اموال خود را در جهت آزادي زندانيان اهدا نمودندخاطر نشان كرد: مهمتر از برگزاري اين مراسم توجه به زير ساخت هاي جامعه به منظور جلوگيري از بروز جرم است.

فرماندار كازرون معضل اصلي جامعه امروز را بيكاري عنوان كرد و افزود:  بايستي با نگاه مثبت به توسعه  بخش صنعت زمينه اشتغال در جامعه را فراهم نموده وعامل اصلي بسياري ازجرايم را از ميان برداريم.

گرامي اظهار كرد: اكنون نيازمند هستيم كه با ايجاد فضاي مناسب واعتماد سازي شرايط جذب سرمايه گذاري را در شهرستان كازرون  مهيا ساخته و در مسير توسعه شهرستان با نگاه اقتصاد پايدار گام برداريم.

وي  با بيان اين كه مجموعه مديريتي شهرستان كازرون آماده برطرف نمودن مشكلات در مسير سرمايه‌گذاران است از متمولين و افرادي كه سرمايه خود را درخارج  از شهرستان سرمايه گذاري كرده‌اند حضور در عرصه صنعت وتوسعه كازرون را خواستار شد.

فرماندار كازرون گفت: اميدواريم با رفع موانع  و برخورد ريشه اي با جرايم شاهد كاهش هرچه بيشتر زندان ها ودادگاه ها باشيم.

حجت الاسلام والمسلمين خرسند اما جمعه كازرون نيز در سخناني با ابراز گلايه از آمار مراجعات به دادگاه‌ها وزندانيان اظهار كرد: سطح مراجعات به دادگاه وتعداد زندانيان  زيبنده جامعه اسلامي وكشور متمدن ايران نيست.

امام جمعه كازرون گفت: با ورود فرد به زندان اطرافيان  وخانواده فرد نيز دچار آسيب‌هاي اجتماعي مي‌شوند و در واقع زندان به گونه‌اي مجازات اطرافيان زنداني نيز محسوب مي‌شود.

نماينده ولي فقيه در شهرستان كازرون  با اشاره به اين كه مردم ايران  اسلامي مردمي متدين، با گذشت و ايثارگر هستند افزود: در بسياري از موارد مالي مانند مهريه، ديه و…  مي‌توان با گذشت وايثار مانع زنداني شدن افراد گرديد.

وي اطلاع رساني وآگاهي دادن مردم را نيز از عوامل موثر در كاهش زندانيان دانست وگفت: مسئولان، اصحاب رسانه وتمامي اقشار تاثير گذار بايد در اين مسير به نحو مطلوب عمل كنند.

حجت الاسلام خرسند خطاب به قضات دادگستري نيز گفت: بايد تلاش شود كه آخرين مجازات براي افراد زندان باشد چرا كه ورود يك فرد به زندان موجب بروز مشكلات فراوان به د اخل خانواده ها وسپس جامعه مي شود.  بنابراين  بايد همه تلاش  و دغدغه مسئولان ما كاهش آمار زندانيان باشد.

امام جمعه كازرون تشكيل زندان به شكل امروزي را محصول غرب دانسته  وافزود: البته زندان شكل اسلامي ندارد و در اين مساله بايد دقت شود كه مجازات‌هاي قانوني ديگري را به كار گيرند.

وي ماه مبارك رمضان را فرصت مناسبي براي كمك به ايتام، نيازمندان  و زندانيان عنوان كرد وگفت: بهترين احسان، مالي است كه در راه آزادي انساني هزينه شود.

حجت الاسلام خرسند توجه بيشتر متمولين جامعه و شهرستان را نسبت به رفع احتياجات نيازمندان وتلاش براي آزادي زندانيان را خواستار شد.

در اين مراسم رئيس زندان كازرون با ارائه گزارشي از مراسم گلريزان سال 92 اظهار كرد: تعداد مدد جويان آزاد شده توسط ستاد ديه استان فارس در سال گذشته 653 نفر است كه از اين تعداد  33 زنداني از شهرستان كازرون در سال گذشته آزاد شده اند.

گندمكار آمار زندانيان آزاد شده به تفكيك نوع جرم را چنين بيان كرد: 10 نفر از زندانيان جرايم مالي، زنداني ديه 22 نفر و يك نفر هم زنداني مهريه در سال 92  آزاد شده است.

در اين مراسم از خيرين فعال در زمينه كمك به زندانيان با اهدا لوح يادبود  تقدير شد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۵
اذان صبح
۰۵:۰۲:۱۳
طلوع افتاب
۰۶:۲۷:۰۱
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۵۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۶:۰۳
اذان مغرب
۱۹:۵۲:۴۴