پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۱۱۶۴۱
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۸
سیدمحمد نبوی‌زاده در سال 1344 برای یک سفر زیارتی عازم عراق شد. سفر وی با تبعید امام به عراق مصادف شد. او از اولین کسانی بود که در کاظمین با امام دیدار کرد. نبوی‌زاده اولین کسی است که در عراق از امام خمینی اجازه‌ی وکالت دریافت کرد. وی همچنین از بسیاری از مراجع معظم تقلید اجازه‌نامه‌های مالی متعددی دارد. او از جمله روحانیان انقلابی کازرون بود.

سیدمحمد نبوی‌زاده فرزند محمدکاظم در سال 1304 شمسی در کازرون متولد شد.

وی تحصیلات علوم دینی خود را در سال 1323 شمسی نزد برخی از علمای شهر از جمله شیخ لطف‌الله توکلی آغاز کرد. سپس در سال 1324 به شیراز مهاجرت کرده و از دروس آیت‌الله بهاء‌الدین محلاتی استفاده کرد. پس از آن در سال 1330 عازم نجف اشرف شده و از محضر علمای آن دیار بهره برد.

او پس از سه سال اقامت در نجف در سال 1333 برای ازدواج به کازرون برگشت و پس از آن مجدداً در همان سال عازم نجف گردید و به مدت هفت سال دیگر در نجف ماند و در آنجا از دروس مراجع وقت آن زمان از جمله حضرات آیات مرعشی، خویی، عبدالاعلی موسوی سبزواری و شاهرودی بهره برد. وی در سال 1340 به کازرون برگشت. او در کازرون به کار تبلیغ و تدریس علوم و معارف دینی پرداخت.

بزرگ بنیادی و اسدالله ایمانی از جمله مهم‌ترین شاگردان وی بودند. او در مساجدی چون سید ابراهیم و گنج‌آباد اقامه‌ی جماعت و منبر داشت.

سیدمحمد نبوی‌زاده در سال 1344 برای یک سفر زیارتی عازم عراق شد. سفر وی با تبعید امام به عراق مصادف شد. او از اولین کسانی بود که در کاظمین با امام دیدار کرد. نبوی‌زاده اولین کسی است که در عراق از امام خمینی اجازه‌ی وکالت دریافت کرد. وی همچنین از بسیاری از مراجع معظم تقلید اجازه‌نامه‌های مالی متعددی دارد. او از جمله روحانیان انقلابی کازرون بود.

نبوی‌زاده تا سال 1349 در کازرون ماند و پس از آن به شیراز مهاجرت کرد. او در شیراز امامت جماعت مسجد سیاحتگر را بر عهده گرفت و در کنار تبلیغ و ترویج دین به مبارزه علیه رژیم پرداخت. نام وی در بخشی از اسناد ساواک و اعلامیه‌های انقلابی روحانیت مبارز شیراز موجود است.

وی پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز مسئولیت‌هایی چون عضویت در هیأت نظارت بر انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال 1367 را بر عهده داشت.

او همچنین در برخی از دانشگاه‌های شیراز نیز تدریس کرد.

از سیدمحمد نبوی‌زاده آثاری چون «اصل مسلم» و «امام زمان (عج) میهمان عزیزی که خود میزبان همه است» به زبان فارسی و «تفسیر سوره لقمان» به زبان عربی منتشر شده است.

سیدمحمد نبوی‌زاده جمعه شب مورخ ١٢ اردیبهشت 1393 در شب شهادت حضرت امام هادي (ع ( پس طی یک دوره بیماری در شیراز درگذشت. پيكر وي روز دوشنبه ١٥ ارديبهشت ماه در صحن حرم مطهر احمد بن موسي شاهچراغ (ع) تشييع و در همان مكان به خاك سپرده شد.


منبع: آثار و مقالات رضا صنعتی - RezaSanati.IR
نویسنده: رضا صنعتي
مطالب مرتبط :
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
نبوي زاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
0
2
با احترام، آيت الله حاج سيد محمد نبوي زاده (ره) در تاريخ ١٢ ارديبهشت ٩٣ ( جمعه شب ) و در شب شهادت حضرت امام هادي عليه السلام به اجداد طاهرينش پيوست.
پيكر پاك ايشان روز دوشنبه ١٥ ارديبهشت ماه در صحن حرم مطهر احمد بن موسي شاهچراغ عليه السلام تشييع و در همان مكان به خاك سپرده شد.
عبدالزهرا
|
Iraq
|
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۱
0
0
بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله وانا اليه راجعون
اذا مات العالم ثلم فی الاسلام ثلمه
بمزید من الحزن والاسی فجعنا برحیل سماحة آية الله السيد محمد نبوی زاده الشيرازي کازرونی/《قدس سره》وهو من العلماء الاعلام ممن صرف عمره الشریف دفاعا عن ولایة امیرالمومنین علی علیه السلام وتربیه للطلبه لنشر علوم اهل البیت عليهم السلام فی العالم الاسلامی ولذا نرفع اسمی ایات العزاء الی مقام صاحب العصر والزمان عجل الله تعالی الفرج الشریف والمراجع الکرام والحوزه العلمیه المقدسه وذوی الفقید والمومنین فی مدینه شیرازو کازران لفقد هذا العالم الربانی .
واسال الله العلی الرحیم ان یحشر فقیدنا مع الائمه الطاهرین ومع امه الزهراء علیهم السلام وان یلهم ذویه الصبر والسلوان
السید محمد رضا النبوی الشیرازی
5/رجب المرجب /1435
مدینة امیرالمومنین النجف الاشرف
محمدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۱
0
0
روحش با پیامبر اعظم محشور باشد. ان شا الله
ناشناس
|
United States
|
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۶
0
0
God bless him
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۱
اذان صبح
۰۵:۰۷:۰۷
طلوع افتاب
۰۶:۳۱:۰۰
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۴۰
غروب آفتاب
۱۹:۳۳:۳۵
اذان مغرب
۱۹:۵۰:۰۷