پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۳۵۴۸
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۸۸ - ۰۷:۰۱
شهدا بهترين فرزندان اين آب و خاك بودند كه خداوند آنها را براي خود برگزيد. لذا بسياري از افراد و گروه‌ها براي آنكه بتوانند خود، دوستان و جامعه‌شان را با فرهنگ شهدا آشنا كنند دنبال آن بوده‌اند تا از زواياي پنهان زندگي اين انسان‌هاي برگزيده مطلع شوند. اين خود مشكلاتي را براي خانواده‌ها و دوستان شهدا به وجود آورده است.
 
رجوع مكرر گروه‌ها، مجموعه‌ها و اشخاص فرهنگي‌كار و علاقمند به تفحص سيره‌ي شهدا به خانواده‌ها و دوستان شهدا جهت دريافت عكس، زندگي‌نامه، اطلاعات و خاطرات شهدا باعث شده است تا بسياري از اسناد موجود در همين مراجعات مكرر و امانت گرفتن‌ها گم شده و هيچ‌گاه به صاحبان اصلي آنها برنگردد!
 
گاهي خانواده‌‌هاي شهدا مجبور مي‌شوند براي حفظ اسناد فرزندان خود؛ از امانت دادن اين اسناد به ديگران خودداري كنند و يا در بهترين حالت از روي عكس‌ها و اسناد شهدا تكثير كرده و به مراجعان خود بدهند كه اين عمل نيز آنها را متحمل هزينه‌هاي مالي قابل توجهي خواهد كرد.
 
مجموعه‌ي اين مسايل باعث شد تا برخي از علاقمندان به شهدا به فكر راه‌اندازي يك بانك جامع اطلاعاتي از تمام شهداي شهرستان بيفتند. بانكي كه بتواند ضمن ارائه‌ي مشخصات كامل هر شهيد، تمام اسناد و عكس‌هاي مربوط به او را به راحتي؛ نه تنها در اختيار همشهريان عزيز قرار دهد بلكه زمينه‌ي بهره‌مندي تمام شهيدپژوهان در سراسر جهان را از اين بانك فراهم آورد.
 
بالاخره با پي‌گيري‌ها و هم‌فكري‌هاي متعدد؛ سايت اينترنتي جامعي طراحي شد تا در كنار معرفي شهرستان كازرون و بيان فرهنگ، تاريخ، اخبار و تحليل‌هاي مربوط به آن به معرفي شخصيت‌ها (بخصوص شهداي شهرستان) بپردازد.
 
اكنون بيش از يك سال از فعاليت اين بانك مي‌گذرد. در اين مدت نام تمام شهداي شهرستان (به ترتيب حروف الفبا) وارد شده و هركس مي‌تواند به راحتي با ورود به اينترنت به اطلاعات مربوط به شهيد مورد نظر خود دست يابد.
 

در كنار نام و نام خانوادگي هر شهيد، گزينه‌هاي ديگري چون نام پدر، تاريخ و محل تولد، تحصيلات، شغل، تاريخ، محل و كيفيت شهادت، همچنين محل دفن هر شهيد وجود دارد.

علاوه بر اين مشخصات؛ در صفحه‌ي مخصوص هر شهيد امكان الحاق چهار نوع سند فراهم شده است. كه عبارتند از:
 
1. الحاقات متني: در اين قسمت مي‌توان متن تايپ شده‌ي زندگي‌نامه، خاطرات، دست نوشته‌ها، وصيت نامه، نامه‌ها و ديگر اسناد متني مربوط به هر شهيد را به صورت نامحدود قرار داد.
 
2. عكس: در اين قسمت مي‌توان تمام عكس‌هاي موجود از هر شهيد را (حتي با كيفيت بالا) پس از دسته بندي موضوعي در سايت قرار داد. مثلاً عكس‌هاي هر شهيد را مي‌توان در موضوعاتي چون دوران كودكي، نوجواني، دوران تحصيل، با دوستان، با خانواده، در جبهه، عكس‌هاي شهادت، تشييع و تدفين و... دسته بندي كرد.
 
3. صوت: در اين قسمت مي‌توان چنانچه صداي ضبط شده‌اي از شهيد وجود داشته باشد آن صدا را پس از تبديل به فايل مدياپلير در سايت قرار داد. صداهاي موجود از هر شهيد را نيز مي‌توان دسته بندي موضوعي كرد.
 
4. فيلم: آخرين امكاني كه براي بانك اطلاعات شهداي اين سايت در نظر گرفته شده است امكان الحاق فيلم‌هاي موجود از هر شهيد در صفحه‌ي مخصوص اوست. اين فيلم‌ها نيز مي‌بايست پس از تبديل به فايل مدياپلير دسته بندي موضوعي شود.
 

***

اين سايت هم اكنون در آدرس اينترنتي www.kazeroonnema.ir با عنوان » سايت جامع كازرون نما « در دسترس همگان است. البته اسناد و اطلاعات مربوط به اكثر شهداي شهرستان همچنان ناقص و در حال تكميل است.
 

به نظر مي‌رسد خانواده‌ها، دوستان و علاقمندان شهدا و نيز برخي از نهادهاي فرهنگي شهرستان بخصوص بنياد شهيد، سپاه پاسداران، تيپ دوم امام سجاد(ع)، پايگاه‌هاي مقاومت مساجد و ستادهاي يادواره‌‌ي شهدا كه در مناطق مختلف شهرستان تشكيل شده‌اند و طبيعتاً اسنادي از شهداي كازرون را در اختيار دارند؛ مي‌توانند در تكميل اين بانك و زنده نگه داشتن نام، ياد و سيره‌ي شهدا و سهولت دريافت اطلاعات مربوط به آنها نقش بسزايي داشته باشند.
 
هماهنگي براي ارائه‌ي اطلاعات مربوط به شهدا را از طريق ايميل اين پايگاه (info@kazeroonnema.ir) مي‌توانيد، دنبال كنيد.
 
نویسنده: رضا صنعتي
مطالب مرتبط :
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۶
ناشناس
|
-
|
۲۳:۱۵ - ۱۳۸۸/۱۰/۰۹
0
0
دستتان درد نکند .با مراجعه به خانواده شهدا و بنیاد شهید کازرون این مجموعه را کامل کنید
محممد مسرور
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۴
0
0
دست شما درد نکنه به وبلاگ ما هم سربزنید
عدالتی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۵
0
0
سلام
دست تون درد نکنه
این که فقط حرف باشه فایده نداره خوب بانک تون رو به سلامتی کی راه می ندازید؟ خدا کنه نشه مثل شناسنامه ی هنرمندان و بزرگان کازرون که هیچی ازشون توی سایت تون نیست فقط تکه هایی از اسم و فامیل شون و فوقش دو تا مطلب کم از قلم شون
موفق باشید و پرکار
مدیر پایگاه
با سلام
آدرس بانک:
http://www.kazeroonnema.ir/fa/vip/list/2
تکمیل اطلاعات نیازمند همکاری هم رزمان و همشهریان است
همسنگر دیروز
|
ARMENIA
|
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۶
0
0
انصافاً داوود دوستکام را هیچکس نشناخت و مظلوم باقی ماند .همه شهدا عزیزند و همه شهدا با نثار خونشان ایران اسلامی را بیمه کردند ولی داوود هم درزمان شهادت چهارده ساله بود و مثل یک گروهان در مقابل کومله و دومکرات در زاوه کوه مهاباد در آن کوههای سربفلک کشیده مخوف جانانه جنگید و در یک روز برفی در پاییز 63 در یک کمین از قبل طراحی شده با 5 نفر از همسنگرانش که در حال اعزام به مقر فرماندهی برای پایگاه بودند در یک شیب تند به دام افتادند و تا آخرین تیر و آخرین نفس جنگیدند و با دهها گلوله و ترکش که به بدن کوچکش اصابت کرده بود دنیای مارا عطراگین کرد .یادش بخیر و روحش شاد
ای کاش من هم در انروز با اصرار وی از ماشین پیاده نمیشدم
همسنگر شهید داوود دوستکام در سال 63 در زاوه کوه مهاباد و ساکن امروز ارمنستان
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۲
0
1
متاسفم که متولیان شناساندن شهدا هنوز از وازه شهید ترسانند.چرا
زده
اید تاریخ فوت محل فوت؟
مدیر پایگاه
دوست عزیز
سلام
بانک شهدای سایت قسمتی از بانک شخصیت هاست و چون فیلدهایی که برای آنها در نظر گرفته شده است یکی است لذا اگر از تعبیر شهادت استفاده می کردیم برای سایر شخصیتهای شهرستان (اعم از هنرمندان، نویسندگان،علما و...) نیز همین تعبیر نمایش داده می شد. لذا فعلا مجبور به این کار هستیم امیدواریم در آینده این اشکال برطرف شود
حیدری
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۷
0
0
دستتان درد نکند .با مراجعه به خانواده شهدا و بنیاد شهید کازرون این مجموعه را کامل کنید فقط یک فکری به حال این کلمه ی فوت بکنید به جای شهادت
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۱
اذان صبح
۰۵:۰۷:۰۷
طلوع افتاب
۰۶:۳۱:۰۰
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۴۰
غروب آفتاب
۱۹:۳۳:۳۵
اذان مغرب
۱۹:۵۰:۰۷