پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۱۵۴۲
تعداد نظرات: ۱۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۶
متن کامل سخنرانی الیاس محمدی در جلسه تودیع خود
اگر این شهرستان در تصمیم سازی ها و تصمیم گیری های استانی و ملی در یک جایگاه ویژه قرار بگیرد شک نکنید کازرون می تواند در قله استان فارس قرار گیرد. این دست نیافتنی نیست.
كازرون نما: آنچه در ادامه مي‌آيد، متن كامل سخنان الياس محمدي (فرماندار سابق كازرون) در جلسه توديع خود است.
 
اعوذ بالله من الشیطان الرجیم

بسم الله الرحمن الرحیم

الحمدالله رب العالمین و صل الله علی سیدالعالمین و آله الطاهرین.

من در فرصت کوتاه بین 12 تا 14 دقیقه به چهار مطلب اشاره می کنم. سه مطلب بسیار کوتاه و یک مطلب مقداری مشروح تر و طولانی تر.

مطلب اول خیرمقدم عرض می کنم محضر همه ی اعزّه ی حاضر در جلسه، مسئولین عزیز شهرستان، معتمدین عزیز شهرستان، خواهران گرامی، فرماندهان محترم نظامی و انتظامی، مهمانان گرامی که از استان تشریف آوردند، ائمه ی جمعه ی شهرهای قائمیه، خشت، کنارتخته و اختصاصا امام جمعه ی عزیز شهر کازرون، نماینده ولی فقیه در شهرستان و خیرمقدم ویژه خدمت برادر عزیز و ارزشمند جناب دکتر فیروزآبادی معاون محترم سیاسی امنیتی استانداری و جناب آقای دکتر محمدصادقی نماینده پرتلاش و عزیز شهرستان کازرون در مجلس شورای اسلامی و خیرمقدم خدمت برادر عزیزم دوست گرامی، حاج حمید گرامی. این مطلب اول!

مطلب دوم اشاره ای داشته باشم به عملکرد نظام مقدس اسلامی – این که می گویم نظام مقدس اسلامی چون حقیر اعتقادم این است که اگر در صحنه مدیریت کشور، استان، شهرستان، بخش کاری انجام بگیرد و فعالیتی صورت بگیرد نتیجه تمامی اجزای حکومت و نظام اسلامی است که شامل دستگاه های اجرایی شهرستان یا استان، قوه مقننه و قوه قضائیه است- در طی این اوقات فرماندار شهرستان به عنوان مجری سیاست های عمومی دولت وظایفی را برعهده دارد. من خواهش می کنم به ذکر صلوات بر محمد و آل محمد جلسه آرام باشد.

از وظایف مهم دولت در استان، شهرستان و بخش برقراری امنیت عمومی است. در این راستا مجموعه ای تحت عنوان شورای تأمین شهرستان با مدیریت فرماندار این وظیفه بسیار مهم اصلی و اساسی را برعهده دارد. در این 29 ماهی که حقیر افتخار خدمتگزاری به این مردم اصیل، شریف و ریشه دار این شهرستان را برعهده داشتم اقدامات بسیار خوبی در این راستا انجام گرفت.
 
در این حوزه 64 جلسه شورای تامین با 191 مصوبه جاندار و ارزشمند نتیجه این شد که عین واقعیت هایی است که از مراجع ذی صلاح همین امروز صبح گرفته ام. مهار کامل جرایم خشن به این ترتیب: 77 درصد کاهش سرقت به عنف، 75درصد کاهش در سرقت مسلحانه، 17 درصد کاهش در تیراندازی، 50 درصد کاهش در نزاع و درگیری ها و چاقوکشی های خیابانی. در همین حوزه امنیت در سه سال اخیر 30 درصد کاهش تصادفات جاده ای بوده که نتیجه آن بالغ بر 50 کاهش فوت در این تصادفات بوده که از مسائل مهم و حساس است و نهایتاً این‌که نتیحه اقداماتی که مسئولان امنیتی شهرستان زحمت کشیده اند، امروز افتخار این است که شهرستان کازرون جزو 10 شهر اول استان فارس که جرایم افزایش داشته، نیست. این کارهای بسیار مهمی است که مسئولین امنیتی شهرستان در این مدت 29 ماه با همکاری و تعامل همه دستگاه ها، نماینده محترم شهرستان، ائمه جمعه به خصوص امام جمعه مرکز شهرستان بوده.
در بخش توسعه و عمران در حوزه فرهنگ 285 یادواره شهید برگزار شده توسط سپاه ناحیه انقلاب و بنیاد شهید و همه دستگاه های فرهنگی، 19 جلسه مهم شورای فرهنگ عمومی، 2 انتخابات بسیار مهم که اگر پرونده انتخابات بعد از انقلاب کازرون را بررسی بکنید تقریبا همه انتخابات با مشکلات جدی مواجه بوده اند الا این دو انتخاباتی که در مدت این 29 ماه انجام گرفته، کمترین مسائل و مشکلات را داشته با تدبیری که شورای تامین و مسئولین برگزاری انتخابات داشتند. 5 کنگره مهم برگزار شده. 3 کنگره در حوزه کنگره سوسنگرد، یک کنگره بین المللی سلمان و یک کنگره ملی علامه دوانی.
 
بسیار خلاصه عرض می کنم که در این مدت 469 پروژه های عمرانی آغاز شده، به اتمام رسیده و یا در حال به اتمام رسیدن است. در مجموع 469 پروژه 196 میلیارد تومان در این مدت 29 ماه در این شرایط حساس که نظام مواجه بوده و دولت مواجه بوده در این شهرستان اجرا شده. سه چهار تای آن را من به اختصار می خوانم. مثلا در حوزه امور منابع آب 8 پروژه با 33 میلیارد تومان، در حوزه راه سازی 21 پروژه با 16میلیارد تومان، در حوزه آبفای روستایی 33 پروژه با 13میلیارد تومان و بالغ بر 47 حوزه ای که من سه چهار مورد آن را به اختصار خدمتتان تفدیم کردم.
 
این را تاکید می کنم اگر موفقیتی بوده است در این مدت اصل کار این بوده نتیجه تعاون، هماهنگی، همدلی، وحدت و یکپارچگی در شهرستان در این مدت حاکم بوده. نماینده محترم شهرستان، ائمه جمعه محترم شهرستان اختصاصا حاج آقای خرسند و بنده حقیر به عنوان هماهنگ کننده. نتیجه این هماهنگی ها و این فعالیت ها، این اقداماتی بوده که امروز در سطح شهرستان انجام گرفته و مردم شریف و عزیز شهرستان از آن بهره می برند.
من در همین جا عرض می کنم محضر جناب آقای دکتر فیروزآبادی سلام حقیر را به عنوان یک خدمتگزار محضر جناب آقای استاندار که حقیر افتخار آشنایی سی سال را با ایشان دارم برسانند و تقدیر و تشکر بکنند از محضر ایشان که در همین مدت کوتاه مسئولیتشان در استان فارس دو بار به شهرستان کازرون سفر داشتند و این شهرستان را مورد توجه ویژه قرار دادند و در اولین فرصت در انتهای فروردین ماه یا ابتدای اردیبهشت ماه سفر رسمی ایشان به شهرستان تنظیم شده و بعد پروژه های پیشنهادی شهرستان را مهیا کردم طی 100 صفحه روی میز جناب آقای گرامی است که از همین فردا صبح مطالعه بفرمایند.
 
دیداری با آفای فیاض پور مسئول سفرهای شهرستانی ایشان داشته باشند و برنامه سفر دو روزه ایشان را با هماهنگی مسئولین مربوطه مهیا بکنند تا اینکه ایشان به این شهرستان تشریف بیاورند و موثر بشوند در توسعه و پیشرفت و عمران این شهرستان.
تاکید می کنم و این نکته را عرض می کنم اگرچه بنده سالهای بسیار قبل کازرون را کاملا می شناختم و خودم را به هیچ عنوان غیر بومی نمی دانم و در همین شهرستان... و در همین جا تحصیل کردم و خودم را مدیون این مردم عزیز، شریف و افتخار آفرین می دانم، تاکید می کنم و این نکته را با تاکید می گویم که این شهرستان کازرون یعنی همه بخش های تابعه دارای استعدادهای بسیار بالقوه ای است که چنانچه اعتقاد حقیر این است اگر چه نتوانستم هم زمان به من اجازه نداد و هم شرایط خاصی که بر کشور حاکم بود اگر این شهرستان در تصمیم سازی ها و تصمیم گیری های استانی و ملی در یک جایگاه ویژه قرار بگیرد شک نکنید کازرون می تواند در قله استان فارس قرار گیرد.
 
این دست نیافتنی نیست با این نماینده فعال و پرتلاش‌تان و با این امام جمعه و ائمه جمعه شهرستان. دهها نخبه و نیروهای ارزشمند و پرتوانی که در این شهرستان است، این شهرستان می تواند پیشرو در همه ی امور توسعه و عمران باشد و در قله ی رفیع توسعه و عمران فارس قرار بگیرد. این از آرزوهای بنده است. اگر روزی به این نقطه برسید که می رسید، ان شا الله بنده شاید اولین نفری باشم که با خوشحالی و شادی به استقبال این تحول عظیم رفته باشم.

نکته ی بعد تقدیر و تشکر می کنم محضر استاندار مخترم و همه ی کسانی که در انتخاب این برادر عزیز و گرامی حاج حمید دخالت داشتند. من ایشان را بیش از بیست سال است که می شناسم ایشان انتخاب شایسته ای است برای شهرستان و ما استقبال می کنیم و بنده خوشحال هستم و با همه ی توانم در خدمت این برادر عزیز و بزرگوار هستم که ان شا الله ایشان در این مسئولیت بسیار مهم و فرصت الهی که خداوند در اختیارش قرار داده،خدکت صادقانه به این مردم عزیز و شریف موید و موفق و سربلند باشند.

و نکته آخر پروردگارا به عزت و جلالت سوگند رهبر فرزانه انقلاب عزیز دل همه ی ما طول عمر با عزت همراه با موفقیت بیش از پیش و روزافزون عنایت بفرما.

پروردگارا به عزت و جلالت سوگند تا ما را نیامرزیدی از این دنیا مبر.

پدر و مادر همه ما را ببخش و بیامرز.

فرج آقا امام زمان هم نزدیک بگردان به ذکر صلوات بر محمد و آل محمد(ص)


مطالب مرتبط :
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۲
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
0
3
باسلام خدمت اقاي محمدي انشااله من به عنوان يك شهروندكازروني هيچ وقت شمارايك فرماندارموفق نميدونستم وازنماينده شهرستان هم انتظارجابجايي مارانداشتيم چون شمازمان انتخابات كاربزرگي درحق نماينده انجام داديدومن به عنوان يك شهروندكازروني هيچ زمان شمارانميبخشم وحلال نميكنم چون شمااصلا... نبودانشااله اين متنم اقاي گرامي بخواندوخدايي باانصاف باشدوعدالت باشدكه نخوادكسي نفرين كند.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
0
3
آقای محمدی به دلیل عدم توانایی و پذیرش این مسئولیت و عملکرد نامناسب در انتخابات مجلس سال 90 باید در فردای قیامت جوابگو باشد.
راستگو
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
0
2
خدا خیرت بده که رفتی.اگه خدمت کردی چرا رفتی؟
میدونی چه کسانی تو رو دو سه ماه قبل انتخابات مجلس 90 آوردن و چه ها شد؟
خدا به حق قضاوت خواهد کرد.
برید بخش های اطراف ببینم این دوسال چه شده؟
سال دیگه اسفند انشاالله مردم کسی رو انتخاب می کنن که حد اقلش با مردم صادق باشه.
والعاقبه للمتقین
کاربر سایت
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
0
1
با سلام
اگه مدیریت محترم سایت اینو منتشر وجواب قانع کننده بدی خیلی ممنون میشیم و به رسالت حرفه ای رسانه ای آنلاین شما اعتقاد بیشتری پیدا خواهیم کرد.
در خبری تحت عنوان معارفه فرماندار کازرون منتشره در سایت نهم فروردین ، بیان شده تلاشهای نماینده توانسته دولت را قانع به انتخاب سرهنگ گرامی به منصب فرماندار نماید.چند مورد بیان شده ویکی هم مشکلات امنیتی موجود در بخش های شهرستان و در این جا روز معارفه جناب محمدی علی الظاهر با اقتدار داره میگه یکی از کارهای مهمم تامین امنیت در شهرستان وبخش ها همه بوده و آمار وارقام میده.
میشه بفرمایید این تناقض گویی ها رو چه جور بیان می فرمایید؟
ثانیا اون نویسنده که در تاریخ نهم اینا رو نوشته که نماینده تونسته دولت رو قانع کنه چه کسی بوده؟
همکاران سایت ، همکاران نماینده و...
اگه این خبرو منتشر وجواب قانعی دادید طرفدار محکم شما خواهم بود وانصافا تبلیغ این خبرگزاری بی غرض خواهم نمود.
منتظریم
خدا نگهدارتان
مدیر پایگاه
با سلام

كازرون نما پاسخگوي اظهارات مسئولان شهرستان نيست

موفق باشيد
حسنی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
2
0
ان شا الله هر کجا باشید موفق بایشد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۲
1
2
راست میگه !! الان در قله هستیم >
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۳
1
2
میشه بگید چه طوری کازرون می تواند در قله استان فارس باشد. آقا چرا جک میگی؟
قلي
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۳
1
4
باسلام واقعاباتوجه به كارهاي اقاي نماينده درشهرستان وكارهاي انجام گرفته درزمان فرمانداري اقاي محمدي شهرستان درقله قاف قراردارد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۳
0
5
این قله را در زمان فرمانداری شما و نمایندگی آقای دکتر ... کسب کردیم البته فکر کنم اسمش قله قاف بود !
حالا که داری می ری یادت افتاده به کوهنوردی ؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
0
2
من که هرگز نمی بخشمش وفقط خودم میدونم و خدا می دونه با این ...که داشت چه ... کرد
بامداد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
0
4
گزارش ایشون در مورد برگزاری 3انتخابات در دوران زمامداریشان خیلی جالب بود.فرمودند:این انتخابات هایی را که من برگزار کردم طبق اسناد موجود،سالم ترین انتخابات ها در طول 30سال گذشته بوده است!!!!!به ستناد کدام سند میفرمایند ،نمیدانم.شاید منظورشان انتخابات مجلس شورا در اسفند ماه 92است که علیرغم فرمایش رهبر مبنی بر جذب حد اکثری،ساعت 8شب ازترس رسیدن آمار به 200درصد یا شکست کاندیدای مورد نظر با وجود حمایت ها و تمهیدات اندیشیده شده،پایان انتخابات را در حوزه های شهر اعلام کردودرب ها را بست؟یا انتخابات شورای اسلامی که هنوز ماجرای مسجد الزهرا و کدهای ملی بر سر زبانهاست؟یا ماجرای رکورد 18_23؟یا مقوله تماس با ...؟البته بعد از نزول قدرت
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
0
0
هر چند شخصیتی سیاسی نیستم و نمیتوانم اظهار نظر دقیقی بکنم و از طرفی بچه این شهر هم نیستم ممکن است حق دخالت نداشته باشم
با این وجود بعنوان کسی که بحمدالله میهمان کازرون بوده و از نزدیک زندگی این مردم رو دیده در این موضوع که چنین شهری لیاقت معرفی بیش ازین به ایرانی ها در داخل و خارج و حتی غیر هم وطن برای سفر دارد هم نظر و هم عقیده ام و فکر میکنم بد نیست بهتر از اینها تصویر واقعی کازرونی ها را نزد مقامات استان و اولیاء مملکتی مطرح کرد و جایگاه اصلی اش را شناساند.
به نظرم اگر زمینه تجلی آدمهائی با این خلق و خو و پیشینه و آداب اجتماعی به لحاظ قابلیت ترقی و ارتقاء بیش از اینها برایشان فراهم باشد , بتوانند به قطب سیاحتی و گردشگری تبدیل شوند.
با همت هم و نظر مساعد خداوند از همین حمایت از سرمایه گذارانی بومی و محلی شروع کنید خوب خواهد بود
تقویت اماکن اقامتی کنونی و حمایت مردم و مسئولین با رونق آنها به هر نحو ممکن شاید زمینه خوبی جهت تبلیغ و ترویج مراکز مسافرتی بمنظور اقبال به این شهر و رشد چرخه بازرگانی تجاری و سطح معاش و رونق زندگی ایشان بوجود آورد.
کمی بررسی در شهرهائی به مراتب کوچکتر از آنجا و مشاهده اقداماتی مشابه همه را به این حقیقت میرساند که جاهای دیگر چه بسا همین ظرفیت های تاریخی و ملی و طبیعی و دینی و حتی همچون پذیرش هتل بیشاپور و باغ نظر و دریاچه پریشان و دشت برم و شهر بیشاپور و تنگ چوگان و دهها امکان دیگر را ندارند ولی با همدلی اقشار مختلف زنان و مردان و متدینین و جوانان و اشخاص ذی نفوذ ( مشاهیر و چهره های سرشناس )که خوشبختانه در بین کازرونی ها به وفور یاد میشود با همکاری نیروهای ارزشی منطقه توانسته اند به معرفی شهر خود و توانائی های آن کمک کنند تا ضمن ادای تکلیف سبب بهبود سطح زندگی مردم شده در عین حال گامهائی نیز در خصوص منافع ملی و مصالح کشور بردارند.
خوشبختانه شما که بسیار از شخصیتهای معروف را در کارنامه خود دارید که مایه افتخار ایران و ایرانی است
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۱
اذان صبح
۰۵:۰۷:۰۷
طلوع افتاب
۰۶:۳۱:۰۰
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۴۰
غروب آفتاب
۱۹:۳۳:۳۵
اذان مغرب
۱۹:۵۰:۰۷