پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۱۴۲۳
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۲:۳۶
معاون حوزه و روحانیت نهاد نمایندگی ولی فقیه در استان فارس:
این مقام روحانی گفت: این اجلاسیه تنها جنبه گردهمایی ندارد، البته دیدار علمای بلا و اعضای جامعه واجد برکاتی خواهد بود اما علاوه بر آن، مصوبات آثار و برکات فراوانی برای این سه استان خواهد داشت.

معاون حوزه و روحانیت نهاد نمایندگی ولی فقیه در استان فارس گفت: اجلاسیه منطقه‌ای جامعه مدرسین روزهای هفتم و هشتم اسفند ماه با حضور قریب به 800 مدعو در شیراز برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه فارس، حجت‌الاسلام امین رصاف در کنفرانسی خبری با بیان این مطلب افزود: در این اجلاسیه مدعوینی از میان علما، روحانیون و مسئولان ارشد سه استان هرمزگان، بوشهر و فارس، حضور خواهند داشت.

وی با بیان اینکه برای برگزاری این اجلاسیه سه کمیسیون حوزه و روحانیت، فرهنگی و تبلیغات و همچنین سیاسی و امنیتی، تشکیل شده است ، تصریح کرد: هر کمیسیون برنامه‌هایی را در بخش‌های مورد نظر پیش‌بینی کرده و اجرایی خواهد کرد.

رصاف اضافه کرد: نمایندگان محترم ولی فقیه استان‌های فارس، بوشهر و هرمزگان، استانداران و اعضای مجمع نمایندگان این استان‌ها، از جمله مدعوین جلسه خواهند بود.

وی با بیان اینکه حداقل 24 عضو ارشد جامعه مدرسین در این دوره از اجلاسیه شرکت خواهند کرد، گفت: آقای حضرات آیات، محمدی گلپایگانی، جنتی، مقتدایی، کعبی، حسینی‌بوشهری، غروی، نمازی و حجج‌ اسلام، مروی و جمشیدی، از جمله مدعوین حاضر در این اجلاسیه خواهند بود.

دبیر اجرایی اجلاسیه جامعه مدرسین گفت: در کنار این اجلاسیه، 16 برنامه جنبی با همکاری نهادهای مختلف از جمله دانشگاه، سپاه، بسیج، تبلیغات اسلامی و ارشاد و سایر دستگاه‌ها، برنامه‌ریزی شده که اجرا خواهد شد.

رصاف با بیان اینکه اجلاسیه منطقه‌ای جامعه مدرسین در پایان 70 تا 80 مصوبه در بخش‌های مختلف خواهد داشت، گفت: پیش‌نویس این مصوبات براساس بررسی‌های انجام شده در خصوص ظرفیت‌ها و آسیب‌های هر بخش، توسط کمیسیون‌ها مشخص شده است.

وی با یادآوری اینکه مصوبات در بخش‌های حوزوی، مسائل فرهنگی، اجتماعی و سیاسی و امنیتی، خواهد بود، گفت: این مصوبات در بخش حوزوی به‌لحاظ جایگاه والای جامعه مدرسین، کاملا اجرایی خواهد بود و در سایر بخش‌ها هم با توجه به جایگاه و نفوذ جامعه مدرسین و ارتباطات این جامعه، ان شالله اجرایی خواهد شد.

رصاف به تشکیل کمیته‌ای تحت عنوان کمیته پیگیری مصوبات، بعد از پایان کار اجلاسیه اشاره و خاطرنشان کرد: امیدواریم رسانه‌ها نیز با همراهی و انعکاس دست‌آوردهای این اجلاسیه و مصوبات آن، در اجرایی شدن مصوبات، جامعه مدرسین را همراهی و کمک کنند.

وی با تصریح اینکه مصوبات این اجلاسیه، منطقه‌ای نخواهد بود، گفت: تنها بخشی از مصوبات منطقه‌ای است و عمده مصوبات جنبه سراسری دارد.

رصاف از جمله پیشنهادهای مورد نظر برای طرح در این اجلاسیه را راهکارهای زمینه‌سازی حضور بزرگان و علمای طراز اول فارس که هم‌اکنون در قم حضور دارند، در شهر شیراز و ایجاد شعبه‌ای از فرق و ادیان سازمان تبلیغات و جامعه مدرسین در حوزه علمیه فارس، عنوان کرد.

این مقام روحانی گفت: این اجلاسیه تنها جنبه گردهمایی ندارد، البته دیدار علمای بلا و اعضای جامعه واجد برکاتی خواهد بود اما علاوه بر آن، مصوبات آثار و برکات فراوانی برای این سه استان خواهد داشت.

رصاف یادآور کرد: جامعه مدرسین از جمله جوامعی است که به مورد عنایت حضرت امام(ره) بوده‌اند و اکنون نیز مورد عنایت مقام معظم رهبری هستند و پیشنهاد اعضای شورای حوزه که اداره حوزه‌های سراسر کشور را بر عهده دارد و برای مرکز مدیریت مدیر انتخا می‌کند توسط جامعه مدرسین انجام می‌شود.

وی گفت: رسالت جامعه مدرسین سیاسی، فرهنگی و اقتصادی است و بر این اساس سه کمیسیون تشکیل شده و اعضای جامعه از علمای تاثیرگذار و با دانش و طراز اول کشور هستند که همواره در موضوعات مختلف مورد مشاوره قرار می‌گرفته‌اند.

برچسب ها: امين رصاف
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۱۸
اذان صبح
۰۴:۴۷:۴۱
طلوع افتاب
۰۶:۱۵:۴۴
اذان ظهر
۱۳:۰۰:۲۴
غروب آفتاب
۱۹:۴۴:۱۷
اذان مغرب
۲۰:۰۱:۲۵