پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۰۹۰۴
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۰
شکوفایی هندبال کازرون در انتظار اقدام مسوولان
یکی از بزرگان ونامداران ورزش ایران کسی که صاحب کرسی جهانی وبین المللی است ودارای نفوذ در فدراسیون جهانی هندبال کسی که رمزموفقیتهای خودرا توکل به خدا وعنایات پروردگار در کنار راهنماییهای پدر خود میداند کسی نیست مگر استاد داود توکلی، رییس کمیته داوران آسیا- نایب رییس کمیته داوران جهان- ناظر ارشد فنی فدراسیون جهانی هندبال -دارنده مدال افتخارالمپیک لندن.

محمدرضا پولادی: یک ایرانی با غرور به دنیا میاد وبا غرورش زندگی میکند وحتی مرگ را با غرورپذیرا میشود وحتی به استقبالش می رود. ورزش ایران در طول تاریخ بزرگان فراوانی را به دنیا شناسانده از محمود نامجو تا جهان پهلوان تختی از محمد نصیری تا حمید سوریان از وزنه برداری وکشتی تا فوتبال ووالیبال که هرکدام مایه فخر و غرور ایرانیان بوده اند. یکی از بزرگان ونامداران ورزش ایران کسی که صاحب کرسی جهانی وبین المللی است ودارای نفوذ در فدراسیون جهانی هندبال کسی که  رمزموفقیتهای خودرا توکل به خدا وعنایات پروردگار در کنار راهنماییهای پدر خود میداند کسی نیست مگر استاد داود توکلی، رییس کمیته داوران آسیا- نایب رییس کمیته داوران جهان- ناظر ارشد فنی فدراسیون جهانی هندبال -دارنده مدال افتخارالمپیک لندن.

داود توکلی عزیز، متولد کازرون و فرزند استاد علی اصغر توکلی پدر هندبال فارس واز اولین مربیان وداوران تاریخ هندبال ایران تحت تاثیر پدر بزرگوار خود از کودکی به هندبال علاقه مند شدودر دوران دانش آموزی زیر نظر محمد حسن مصلایی پور دبیر ورزش مدرسه راهنمایی داریوش بفالیت ورزشی خود ادامه داد . عشق مفرط به هندبال باعث شد تا از جوانی درکنار بازیگری به امر داوری نیز بپردازد وخیلی زود استعداد خوددر امر قضاوت را به همگان نشان داد وپله های ترقی را بسرعت پیمود . ظرافت ؛دقت وپشتکار وی باعث شد تا مسئولان هندبال آسیا خیلی زود وی را به جایگاه مهم ومعتبر ریاست کمیته داوران آسیا برسانند .

فعالیت ها وتلاشهای بی شائبه وی از نگاه تیزبین فدراسیون جهانی هندبال دور نماند و وی را به جایگاهی که برازنده استاد توکلی بود رساندند.

تلاشهای بدریغ ایشان در طی برگزاری مسابقات المپیک لندن آنقدر چمشگیر بود که دکتر مصطفی رییس فدراسیون جهانی بصراحت اعلام کرد که زیبایی مسابقات هندبال المپیک حاصل تلاشهای داود بود واینکار تنها از عهده ایشان برمیامد.ایشان مسلط به هفت زبان زنده دنیا هستند

روز بیست ودوم مهرماه داود توکلی عزیز بعداز سالها به شهر زادگاه خود برگشت تا تجدید خاطره ایی داشته باشد با خاطراتی که ذره ذره وجودش را بدان درآمیخته شده است کوچه پس کوچه های کازرون زیارت اهل قبور تجدیدخاطراتی با شهدا که اکثرا از دوستان وهمکلاس ها و هم محلی هایش بودندو مدرسه داریوش؛ ما نیز افتخار همراهی با ایشان را داشتیم اشک شوق وحال منقلب داود عزیز قابل وصف نبود و.....

بهادر ریاضی نازنین  زحمت میزبانی از استاد وخبرنگاران را به زیبایی برعهده داشت که جا دارد از زحمات وی کمال تشکر را داشته باشیم .

در این گفتگوی صمیمانه از هردری با استاد توکلی وپدر گرامیشان صحبت شد از ورزش آموزشگاه ها تا مسابقات المپیک از علل نابودی هندبال کازرون تا ارائه راهکارها و چند خبر خوش برای هندبال کازرون که در صورت همکاری وحمایت مسئولان میتوان شاهد شکوفایی دوباره هندبال کازرون باشیم.

داود توکلی موفقیتهای خودرا مرهون توکل بخدا راهنمایی های استاد علی اصغر توکلی وتلاش وپشتکار خودعنوان نمودواحساس خوداز این همه موفقیت را غرور یک ملت قلم داد کرد ایشان عنوان نمودند که زمانی که در فینال المپیک بعداز اعلام نام نام خود بعنوان ناظر داوری نام جمهوری اسلامی ایران در سالن پیچید به ایرانی بودن خود افتخارکرد واین افتخار را متعلق به همه ایرانیان سرتاسر دنیا دانست. ایشان که بعنوان نماینده کنفدراسیون هندبال آسیا جهت بازدید از امکانات ورزشگاههای ایران جهت میزبانی مسابقات جام ملتها آسیا به ایران سفر کرده بود اعلام نمود که تا چندروز آینده بطور رسمی ریاست مجدد ایشان در کمیته داوران آسیا بطور رسمی اعلام خواهد شد؛ همچنین ایشان در یک خبر مسرت بخش اعلام نمودند که در دیدار اخیری که هفته قبل در کشور سوییس با مسئولان فدراسیون جهانی هندبال داشته اند مصوب شده که این فدراسیون به کشورهای در حال توسعه در هندبال کمک های مالی و جانبی داشته باشد و کشور ایران نیز در لیست این کشورها می باشد و قرار برآنست که در ایران مناطقی که دارای پیشینه ومستعد هندبالی باشند با یک طرح فوری و اورژانسی از کمک های فدراسیون جهانی برخوردار شوند و شهر عزیز کازرون به همت ایشان شامل این طرح می باشد.

استاد توکلی با صراحت عنوان نمودند که در صورت همکاری مسئولین ورزش کازرون از اداره ورزش وجوانان تا آموزش وپرورش حاضر هستند که این طرح جهانی را هرچه سریعتر به مرحله اجرا در آورده تا هندبال کازرون هرچه سریعتر به روزهای خوش گذشته برگردد.

ایشان درباره شایعات اخیری که درباره رشوه گرفتن داوران هندبال درلیگ برتر عنوان می شوند را یک شایعه بی اساس و حاصل عدم مدیریت ها در راس فدراسیون اعلام نمودند. ایشان معتقد هستندکه اگر فدراسیون هندبال ایران بطور درست مدیریت شود و اسپانسرقوی را بتواند در سطح استاندارد جذب کند میتوان شاهد درخشش هندبالیست های ایرانی نه تنها در سطح آسیا بلکه در سطح جهان بود.

در این نشست استاد علی اصغر توکلی احیای ورزش مدارس و آموزش مربیان متخصص هندبال را بعنوان راه نجات درکنار داشتن زیرساخت های استاندارد دانستند ایشان که سالهای سال رییس هیت هندبال فارس بودند عنوان نمودند که در سطح استان حتی یک زمین هندبال استاندارد  وجود ندارد واین برای استان هندبال خیز فارس شایسته نیست.

بهادرریاضی ملی پوش سابق هندبال ایران نیز حمایت صحیح واصولی مسئولان وجذب کمکهای مالی با کمک مسئولان را بعنوان یک راهکارخروج از بن بست فعلی ارائه کردند.


نویسنده: محمدرضا پولادی
مطالب مرتبط :
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۴
بهادر ریاضی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
0
6
سلام
استاد توکلی بزرگ و استاد داوود توکلی از افتخارات کشور و البته شهرستان کازرون هستند
برای این عزیزان آرزوی توفیق و پیروزی دارم
ناشناس
|
United States
|
۰۳:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
0
5
سلام من افتخار میکنم که دایی من به سمت به این مهمی منسوب شده واقعا باعث افتخارمه از طرف رویا حیدریب
ورزشکار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
4
0
تو یکی دیگه نظر نده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۹
0
0
لطفا در تایپ مطالب این توجه را داشته باشید که هر کلمه باید با یک فاصله از کلمه دیگر جدا شود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۱۰
اذان صبح
۰۵:۳۵:۳۴
طلوع افتاب
۰۶:۵۵:۴۵
اذان ظهر
۱۳:۰۸:۲۸
غروب آفتاب
۱۹:۲۰:۲۶
اذان مغرب
۱۹:۳۶:۲۸