پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۰۱۵۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۹
کــَـل عَــلـی- 2
آقاي فرخي يكي از نازنينان روزگار ماست كه دو فرزندش محمود (كه بارها نام او در كتاب آمده) و فرزند ديگرش قاسم را در دفاع از خرمشهر از دست داد و خود نيز كه از يادگاران مسجد جامع خرمشهر است تا آخرين روزها در خرمشهر مردانه ايستاد.
مهدي تقي‌نژاد در مهر ماه 1388 درباره‌ي كتاب دا نوشت: ماه مبارك رمضان فرصت مغتنمي بود تا در كنار ساير مطالعات، كتاب ارزشمند دا را بخوانم. دا خاطرات خانم سيده زهرا حسيني است. خاطراتي كه بخشي از تاريخ معاصر ما را آشكار مي كند. شروع جنگ تحميلي و حمله عراق به خرمشهر و به خاك و خون كشيدن مردم بي گناه و بي پناه اين شهر را نمي توان فراموش كرد اما كتاب دا اين واقعه را جاويدان كرده است.

خواندن كتاب دا براي كساني كه مظلوميت خرمشهر را ديده اند و آتش سنگين شلمچه و جفير را لمس كرده اند واجب است. آن ها بايد بخوانند تا عطر روزهاي به يادماندني دفاع مقدس مشام شان را معطر كند. آن ها بايد اين كتاب را بخوانند تا تيرگي هاي اين روزها را براي ساعاتي به فراموشي بسپارند.

خواندن كتاب دا براي كساني كه به جبهه مشرف نشده اند و توفيق زيارت خاك مطهر خرمشهر را نيافته اند ضروري است تا صحنه ها آن چنان براي شان مجسم شود كه گويي در خيابان ها و كوچه هاي تركش خورده و مجروح قدم مي زنند. و ضجه هاي كودكان و زنان براي هميشه در گوش شان نجوا كنند.

خواندن كتاب دا براي همه لازم است تا فراموش نكنند بر اين مردم و اين مرز و بوم چه گذشته است و آرامش و آسايش امروزشان مديون دلاوري ها و پايمردي هاي چه كساني است.

خواندن كتاب دا براي من بركتي بزرگ بود و هيچ گاه حلاوت آن را فراموش نمي كنم. براي من كه در كوچه ها و خيابان هاي بي ساختمان خرمشهر عكس يادگاري گرفته ام. براي من كه دست كم با يكي از شخصيت هاي كتاب سال ها دوستي و انس داشته ام. و وقتي نام او را در كتاب مي بينم ولع ام براي خواندن كتاب بيشتر مي شود. آقاي فرخي يكي از نازنينان روزگار ماست كه دو فرزندش محمود (كه بارها نام او در كتاب آمده) و فرزند ديگرش قاسم را در دفاع از خرمشهر از دست داد و خود نيز كه از يادگاران مسجد جامع خرمشهر است تا آخرين روزها در خرمشهر مردانه ايستاد.

آقاي فرخي يكي از نازنينان روزگار ماست كه دو فرزندش محمود (كه بارها نام او در كتاب آمده) و فرزند ديگرش قاسم را در دفاع از خرمشهر از دست داد و خود نيز كه از يادگاران مسجد جامع خرمشهر است تا آخرين روزها در خرمشهر مردانه ايستاد.

آقاي فرخي سال هاست در كازرون زندگي مي كند بدون آن كه كسي گذشته درخشان او را به باد بياورد. همان گونه كه فرزندان شهيد او نيز در قطعه شماره يك شهدا در سيد محمد نوربخش كازرون آرميده اند بي آن كه كسي غبار از آن ها برگيرد.

در كتاب از بتول كازروني و جواد كازروني نام برده شده است كه براي علاقه مندان كازرون مي تواند جالب باشد.

مطالب مرتبط :
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
0
2
خدایا ما را آنان آنا کن و روحشان را غریق رحمت بی کران خودت بفرما
شهیدان شما هم ما را فراموش نکنید که همیشه محتاج شماییم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۷
اذان صبح
۰۴:۵۹:۵۰
طلوع افتاب
۰۶:۲۵:۰۶
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۳۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۷:۱۸
اذان مغرب
۱۹:۵۴:۰۳