پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۹۹۹
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۸۷ - ۲۲:۵۶

به گزارش خبرنگار راديو و تلويزيون فارس، سيدعزت الله ضرغامي صبح امروز طي مراسمي از عوامل وسازندگان مجموعه تلويزيوني «مرگ تدريجي يك رويا» به كارگرداني «فريدون جيراني» قدرداني كرد.
بنا بر اين گزارش، سيدعزت الله ضرغامي در اين مراسم، گفت: به شما خيرمقدم مي‌گويم و از شما همكارانم صميمانه تشكر مي‌كنم كه يكي از مجموعه‌هاي خوب، تأثيرگذار و به يادماندني را از خود به جاي گذاشتيد. همچنين تشكر مي‌كنم از كساني كه در اين مراسم حضور ندارند اما سهم درخوري در توليد اين مجموعه داشتند.
وي با بيان اينكه از كار خوب بايد تقدير كرد گفت: جلساتي اين چنيني حالت نمادين دارد تا ما حق شناسي خود را نسبت به كارهاي خوب عرضه كنيم كه بخش عمده‌اي از آن متعلق به مردم است. رسانه ملي براي مردم كار مي‌كند و رضايتمندي و علاقه‌مندي آنها نقش تعيين كننده‌اي دارد تا ما يك اثر را خوب معرفي كنيم.
وي ادامه داد:‌ يك اثر خوب هم بايد حرفي براي گفتن داشته باشد و هم مردم آن را ببيند. «مرگ تدريجي يك رويا» اين دو ويژگي را دارد و فرم و محتوا در اين كار پا به پاي هم و متعادل با هم پيش رفته‌اند و هيچ كدام فداي ديگري نشده‌اند. در صورتي كه برخي كارهاي گسترده‌تر نيز انجام مي‌شود اما يك بخش به بخش ديگر ارجحيت پيدا مي‌كند.
ضرغامي تصريح كرد: جيراني كار خود را خوب بلد است و مجموعه جذاب و ديدني از آب درآمد. مجموعه ريتم تندي داشت و اين ريتم باعث نشد نقشها آسيب ببينند و بسيار خوب و ملموس شدند و خستگي براي مخاطب پيش نمي‌آمد ضمن اينكه در تدوين نوآوري خوبي صورت گرفت.
وي افزود: در مجموع قصه خوب و پرداخت خوب باعث شد تا مجموعه مخاطب خوبي هم داشته باشد و ماه‌ها جزو سه مجموعه برتر ما بود و مخاطب و رضايتمندي بالايي داشت. اين سريال با مجموعه استثنايي «روزگار قريب» به كارگرداني «كيانوش عياري» و كار جذاب «يوسف پيامبر» رقابت مي‌كرد.
ضرغامي در ادامه سخنان خود خطاب به ميرباقري گفت: اين مجموعه يك بار ديگر بايد به صورت شبانه‌ و در ساعتي مناسب پخش شود تا برخي از مخاطبان آن كه موفق نشدند سريال را كامل ببينند يك بار ديگر در وقت مناسبي به تماشاي آن بنشينند.
وي اظهار داشت: به نظر من آقاي جيراني از نظر محتوا خدمت بزرگي به جامعه روشنفكري كرد اگر بپذيريم جامعه روشنفكري جامعه نخبه، پويايي است و پيشرفت هر جامعه‌اي بسته به پيشرفت نخبگان آن دارد اين سريال از اهميت بالايي برخوردار است. بخشي از آسيب‌هايي كه اين جامعه گرفتار آن است در اين سريال به تصوير كشيده شد.
وي ادامه داد:‌ «مرگ تدريجي يك رويا» نگاه متعهدانه‌اي نسبت به همين جامعه است تا حوزه‌هاي مختلف اجتماعي و اينكه ما بتوانيم سره را از ناسره تشخيص بدهيم. آسيب‌شناسي هميشه از موضع قدرت است و از اين زاويه مي‌توان كار را ارزيابي كرد. اگر بين مدرنيته كه روند طبيعي خود را طي مي‌كند و مدرنيزم كه نگاهي است ظاهري، كم عمق، وارداتي و مبتني بر تقليد كوركورانه است تفاوت قائل شويم، كالبدشناسي اين مسئله و شناخت دقيق آن كار مهمي است و از عهده هركسي برنمي‌آيد.
وي اظهار داشت: كسي كه چنين كاري مي‌سازد خود بايد نسبتي با روشنفكران داشته باشد كه اگر اينگونه نباشد يا بلد نيست كار را بسازد و يا آنقدر مرعوب است كه نگراني در تمام بخش‌هاي سريال به چشم مي‌خورد. ساخت اين كار شناخت مي‌خواهد.
رئيس سازمان صدا وسيما گفت: جامعه منتقدين و روشنفكران بايد ارزش كار آقاي جيراني را خوب بدانند. اين چنين سريالي پلت فرمي است كه براي جامعه مي‌ماند و ماندگار است و در همه جوامع قابل دفاع و پخش است به خصوص جريان اپوزيسيون كه بخشي از آنها معطل و سرگردان هستند و از يك اختلاف خانوادگي براي خود استفاده مي‌كند تا بتوانند بعدا ميوه و بار آن را به خيال خام خود برداشت كنند.
ضرغامي تصريح كرد: اين مسئله چيزي است كه الان در شبكه‌هاي ماهواره اي اپوزيسيون مي‌بينيم و ما گاهي در ساختار طنز از آنها استفاده مي‌كنيم و مدام خط و نشان‌هايي مي‌كشند كه همه پوچ و بي‌بنياد است.
در اين كار بحث ناتوي فرهنگي كه از سوي مقام معظم رهبري مطرح شد نيز مورد كار بود و آنها در زمينه داستان و ادبيات فعاليت گسترده‌اي دارند و روشنفكران ما و كساني كه ريگي به كفش ندارند از چنين سريال‌هايي استقبال مي‌كنند.
وي ادامه داد: نقدهايي نيز به اين سريال شده كه اكثر آنها را خواندم و هيچ حرف حسابي در بيشتر آنها نديدم. كه مشخص باشد كه كجاي سريال وارد است. مرگ تدريجي يك رويا سنت و مدرنيته را خوب نشان مي‌دهد و نقشي كه آقاي حكيمي داشت و قصه و ويژگي‌هايي كه سنت دارد در آن به خوبي تصوير شد. آنچه كه در جامعه مي‌گذرد و ترجمه‌اي كه به جوانان جامعه داده مي‌شود برجسته و دقيق است و حرفش را به خوبي به جامعه منتقل كرد.
بنابر اين گزارش، اين مراسم با حضور مرتضي ميرباقري معاون سيما، مهدي فرجي مدير شبكه دو، رحمان سيفي آزاد، فريدون جيراني، پولاد كيميايي، مائده طهماسبي، مهسا كرامتي، آرمان زرين كوب، ساميه لك، ستاره اسكندري، عبدلي، محرابي، كاظمي، شيرازي و غيره برگزار شد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۱۰
اذان صبح
۰۴:۵۶:۲۱
طلوع افتاب
۰۶:۲۲:۲۱
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۱۰
غروب آفتاب
۱۹:۳۹:۱۲
اذان مغرب
۱۹:۵۶:۰۳