پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۹۹۶۳
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۱ - ۲۰:۱۹
به مناسبت 24 اسفند سالروز تشکیل اولین مجلس شورای اسلامی
بیست و چهارم اسفند ماه 1358 بود که مردم پای صندوق های رأی رفتند تا نمایندگان خود را برای نخستین دوره مجلس شورای اسلامی انتخاب کنند. ما که سن مان اقتضا نمی کند ولی آنها که بوده اند چیزهایی نقل می کنند که امروز شاید برای نسل ما چیزی باشد شبیه "یک رؤیا".
بیست و چهارم اسفند ماه 1358 بود که مردم پای صندوق های رأی رفتند تا نمایندگان خود را برای نخستین دوره مجلس شورای اسلامی انتخاب کنند. ما که سن مان اقتضا نمی کند ولی آنها که بوده اند چیزهایی نقل می کنند که امروز شاید برای نسل ما چیزی باشد شبیه "یک رؤیا".

اصلا بگذارید جور دیگری شروع کنم! چند روز پیش رفیقم دنبال خرید موتورسیکلتی خوب بود، فروشنده می گفت این موتور اولین سری شرکت فلان است؛ این را بگیر! مادرم که رفته بود برای خرید یخچال، کلی بازار را زیر و رو کرد تا آخر در مغازه یک فروشند یخچال مورد نظرش را پیدا کرد. گفتم آخر این همه گشتن ارزشش را داشت؟ گفت این سری اول شرکت فلان است! عمویم خیلی از ماشینش راضی بود، می گفت سری اول است و بعد از آن کیفیتش افت کرده! "کیفیتش افت کرده"!! اصلا انگار این قانون ایران است که همیشه سری اولی ها با کیفیت ترین ها باشند!

بگذریم؛ برویم سراغ همان سیاست. می گویند در انتخابات اولین دوره مجلس اصلا خبر از پول های کلان خرج کردن نبود، خبر از تجملات نبود. اکثر کاندیدا ها با پول بقیه نمی آمدند که اگر نماینده شدند بخواستند جبران کنند!

می گویند آن زمان اطرافیان هر نماینده معرف خود نماینده بودند. مانند بعده ها نبود که صاحبان زر و زور و تزویر اجازه داشته باشند اطراف نماینده را پر کنند.

خدا حفظ کند آقای طاهری، نماینده کازرون در اولین مجلس شورای اسلامی را. می گویند دقیقا مصداق کسی بود که "سیاستش عین دیانتش" است. اعتقاداتش را باور داشت و بعنوان لق لقه ی زبان بکار نمی گرفت. حرفی را که درست بود می زد نه حرفی را که دیگران دوست داشتند بشنوند. کار کردنش برای رضای خدا بود نه برای جلب رضایت بعضی ها. با وجود آنکه یکی از فعال ترین نماینده های مجلس در آن زمان بشمار می رفت، اما هیچ گاه این فعالیت ها باعث کم رنگ شدن اعتقاداتش نشد. در یک کلام "تقوا" داشت. با وجود آنکه می دانست ممکن است همین رفتار او باعث کم شدن محبوبیتش شود، اما هیچگاه حاضر نشد آخرتش را معامله کند.

خلاصه می گویند آقای طاهری گرچه مانند نماینده های فعلی مسئول "دفتر ارتباطات مردمی" نداشت، که بعضا وجودشان مضرتر از نبودشان است، اما مشکلات مردم را هم خوب می فهمید چون مشاورانش "امین" بودند.

در هر صورت با وجود طی 9دوره از مجلس شورای اسلامی، قطعاً مجموع عملکرد نمایندگان ادوار مختلف دارای نمره مناسبی نیست که اگر بود شاید 24اسفندماه هم در اذهان مردم ماندنی می شد! به هر حال گرامی می داریم این روز را که نقطه عطفی بود برای حرکت به سمت مردم سالاری دینی.

نویسنده: علیرضا جاشوئی
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۵۸ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۴
0
0
تو رو خدا یکی این مطلب رو بده به بعضیا بخونن!
اگه تقوا تو کارامون بود که الان ...
ناشناس
|
JAPAN
|
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۶
0
0
دردود بر برادر علی با یادداشتهای کوتاه و زیبای همیشگیش
باشد که عبرت گیریم...
سهیل
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۷
0
0
دست آقای جاشویی درد نکنه .
بدبختانه این روزا بعضی ها برای آوردن رای ونماینده شدن چه کارها که نمیکنن
پناه برخدا .
tcrstoqp
|
UNITED STATES
|
۱۹:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۱
0
0
20
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۷
اذان صبح
۰۴:۵۹:۵۰
طلوع افتاب
۰۶:۲۵:۰۶
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۳۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۷:۱۸
اذان مغرب
۱۹:۵۴:۰۳