پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۹۸۳۱
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۱ - ۲۱:۰۶
استاد حوزه علمیه کازرون:
حجت‌الاسلام روح‌الله چراغی در حاشیه همایش عفاف و حجاب که توسط آموزش و پرورش و دانشگاه‌های کازرون برگزار شد در گفت‌وگو با هاشمی کشکولی خبرنگار کازرون نما در این شهر اظهار داشت: از ائمه معصومین (ع) و بزرگان دین سفارش بسیاری در امر رعایت پوشش برای آقایان و خانم‌ها شده است.

استاد حوزه علمیه کازرون گفت: دنیای غرب با الفاظ زیبا داشتن حجاب برای زنان را حصار و زندان و بی‌ارزشی را آزادی او تعبیر می‌کنند.

 حجت‌الاسلام روح‌الله چراغی در حاشیه همایش عفاف و حجاب که توسط آموزش و پرورش و دانشگاه‌های کازرون برگزار شد در گفت‌وگو با هاشمی کشکولی خبرنگار کازرون نما در این شهر اظهار داشت: از ائمه معصومین (ع) و بزرگان دین سفارش بسیاری در امر رعایت پوشش برای آقایان و خانم‌ها شده است.

وی افزود: جوامع غربی با الفاظ زیبا برای رسیدن به اغراض خود برهنگی را ترویج می‌دهند و داشتن حجاب را برای زنان حصار و زندان و محدودیت تعبیر می‌کنند.

این استاد حوزه علمیه کازرون گفت: برخی روشنفکرنماهای غربی حجاب را یک مقوله شخصی و فردی می‌دانند و می‌گویند افراد هر زمان که دوست دارند می‌تواند آن را کنار بگذارند.

چراغی اضافه کرد: دنیای غرب با به کار بردن عبارت دفاع از حقوق زن در مجامع بین‌المللی به ویژه در کشورهای اسلامی، در پی کشف حجاب و رواج بی‌بندوباری و بی‌عفتی است.

به گفته وی مسئله پوشش و حجاب یک امر جمعی و اجتماعی است که تمام افراد جامعه ملزم به رعایت آن هستند.

استاد حوزه علمیه کازرون در ادامه تصریح کرد: برهنگی و بدحجابی در دنیای غرب باعث شده که بی‌عفتی رواج پیدا کند و ارزش‌های انسانی به دیدگاه‌های حیوانی و شهوانی تغییر یابد.

چراغی خاطرنشان کرد: دنیای غرب ارزش خلقت انسان را با عنصر حیوانی مقایسه می‌کند که همین امر باعث تضییع حقوق شخصی فرد و اجتماع می‌شود.

وی از مراکز فرهنگی خواست که فواید و محاسن مقوله حجاب را برای افراد جامعه به ویژه جوانان تبیین کنند.

این استاد حوزه علمیه کازرون در پایان اذعان داشت: پوشش چادر حجاب اکبر است و باعث حفظ شخصیت انسان در برابر نامحرمان می‌شود.


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۶
اذان صبح
۰۵:۰۱:۰۲
طلوع افتاب
۰۶:۲۶:۰۳
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۴۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۶:۴۱
اذان مغرب
۱۹:۵۳:۲۳