پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۹۸۰۷
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۱ - ۱۱:۲۲
ما از طریق سامانه جامع مدیریت و بانک اطلاعاتی موقوفات با سازمان متصل هستیم و یک نظارت سیستمی به واسطه این سامانه از طریق سازمان اوقاف کشور انجام می‌پذیرد، از این رو امسال تاکنون ما به هیچ کس اجازه ندادیم اسناد موقوفات را به صورت دستی ثبت کند و سند اجاره‌ها نیز به صورت مکانیزه صادر می‌شود که در همین حال به روزرسانی اجارات جزء اولویت های ویژه امسال ما بود.

به گزارش دریافتی کازرون نما؛ حجت‌الاسلام عمران جمشیدی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: هفته وقف امسال از روز پنجشنبه21دی ماه و  با شعار «همه واقف باشیم» آغاز می شود.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کازرون افزود: ما از طریق سامانه جامع مدیریت و بانک اطلاعاتی موقوفات با سازمان متصل هستیم و یک نظارت سیستمی به واسطه این سامانه از طریق سازمان اوقاف کشور انجام می‌پذیرد، از این رو امسال تاکنون ما به هیچ کس اجازه ندادیم اسناد موقوفات را به صورت دستی ثبت کند و سند اجاره‌ها نیز به صورت مکانیزه صادر می‌شود که در همین حال به روزرسانی اجارات جزء اولویت های ویژه امسال ما بود.

وی گفت: در حال حاضر نزدیک به1100سند اجاره رقبات به روز شده است .

این مسئول ابراز داشت: به نتیجه رساندن16 پرونده قضایی برای استیفای حقوق موقوفات، صدور38سند مالکیت و تعیین تکلیف 9000هکتار از اراضی بین سازمان اوقاف و منابع طبیعی از دیگر اقدامات این سازمان است.

سرپرست اداره اوقاف کازرون همچنین با اشاره به پیگیریهای انجام شده در سال جاری در رابطه با احیای موقوفات مرحوم حاج محمدحسن بهبهانی پس از 30سال افزود: در تلاش هستیم با احیای این موقوفه نیات خیر آن مرحوم را زمینه توسعه بیشتر خدمات بهداشتی درمانی در مناطق مختلف شهرستان کازرون ایجادکنیم.

جمشیدی با تشریح دیگر اقدامات انجام شده بیان داشت: اجرای1350مترمربع پروژه عمرانی برای احیای موقوفات، تکمیل و تجهیز دو مسجد بین راهی، احداث راه‌های مواصلاتی برای امامزادگان در سال جاری از دیگر اقدامات سازمان اوقاف است.

وی افزود: کار خوبی که امسال صورت گرفت این بود که بسیج دانشجویی کازرون تحت قالب اردوهای جهادی در طرح توسعه و ساخت امامزاده علی(ع) خشت با ما همکاری نمودند و شاهد تسریع این پروژه بودیم.

سرپرست اداره اوقاف شهرستان کازرون بیان کرد: در بخش بقاع و اماکن متبرکه در بیش از 50 امامزاده فعالیت عمرانی صورت گرفته ضمن اینکه زیر پوشش بیمه قرار دادن بیش از 200 نفر از خادمان و صدور احکام هیئت امنای بقاع و اماکن متبرکه در 800برگ از دیگر اقدامات اداره اوقاف بوده است.

وی افزود: اعزام مبلغ بومی و غیر بومی به روستاها، برگزاری مسابقات و جشنواره‌ها و سوگوارهای فرهنگی مذهبی همچون آرامش بهاری،سوگواره یاس نبوی،نشاط معنوی،ضیافت الهی،جشن ولایت علوی اکمال دین نبوی،بصیرت عاشورایی در سال جاری از دیگر برنامه‌های صورت گرفته این اداره است.

سرپرست اداره  اوقاف شهرستان کازرون  در ادامه گفت: طرح تربیت حافظان قرآن کریم،برگزاری مسابقات و محافل قرآنی،راه اندازی مراکز فرهنگی قرآنی در سطح شهرستان،برپایی خیمه های معرفت در ایام نوروز و دهه اول محرم،راه اندازی ایستگاه بلوتوث در بقاع متبرکه، برپایی نمایشگاه ها در مناسبتهای سیاسی مذهبی در بقاع متبرکه از دیگر برنامه های سال جاری بوده است.

جمشیدی تصریح کرد: در 9 ماهه ابتدایی سال 91، 14مورد وقف توسط مردم انجام شده که ارزش ریالی آن 10میلیارد ریال بوده که بزرگترین وقف انجام شده در استان از آن کازرون بود که توسط واقف ارزشمند کازرون حجت الاسلام محمدجواد عزمی صورت گرفت.

وی خاطرنشان کرد: کاهش دعاوی حقوقی موقوفات از             42به18 ، نشان دهنده کاهش پرونده‌‌های وقفی است.

سرپرست اداره  اوقاف شهرستان کازرون گفت: در سال‌ 91 برای 35 موقوفه سند گرفته‌ایم چراکه یکی از راه‌های مبارزه با موقوفه‌خواری گرفتن سند رسمی موقوفات است.

این مسئول در مورد روزشمار هفته وقف سال 91 اضافه کرد: روز پنجشنبه 21دی ماه که مصادف با رحلت حضرت رسول (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) است با شعار وقف و ترویج فرهنگ قرآن و معارف معصومین، روزجمعه 22دی با شعار وقف، احیای سنت نبوی و سیره علوی و روزشنبه23دی ماه جاری که مصادف با شهادت امام رضا (ع) می باشد با شعار وقف، ولایت و تداوم بیداری اسلامی، روز یکشنبه24دی ماه که مصادف با اول ربیع‌الاول است با شعار وقف، اقتصاد ، افزایش بهره وری موقوفات، روز دوشنبه25دی ماه با شعار وقف، عدالت نیازهای اجتماعی، روز سه شنبه 26دی ‌ماه با شعار وقف و قطب فرهنگی شدن بقاع متبرکه و  روز چهارشنبه27دی ماه که مصادف با آخرین روز هفته وقف می‌شود با شعار وقف، بانوان، توسعه احسان ماندگار نامگذاری شده است.

جمشیدی در ادامه به تشریح برنامه‌های این هفته پرداخت و ادامه داد: در این هفته بیش از 10پروژه عمرانی افتتاح و8پروژه عمرانی دیگر کلنگ‌زنی می‌شود .

وی تصریح کرد: تجلیل از واقفان و خیران و هیئت امناها و خادمان فعال این شهرستان در همایش یاوران وقف، تجلیل از اصحاب رسانه که در فرهنگ سازی مسئله وقف فعالیت داشته اند، برگزاری نمایشگاه و ایستگاه «همه واقف باشیم» در بقاع متبرکه و مصلاهای نماز جمعه، برگزاری برنامه‌های معنوی از جمله دعای ندبه، محفل انس با قرآن، مراسم سوگواری رحلت پیامبر اکرم (ص) و سبط اکبرش امام مجتبی (ع) و امام رضا (ع) و همچنین تجهیز کتابخانه بقاع متبرکه، توزیع محصولات فرهنگی و بروشور، مسابقات فرهنگی و غبارروبی قبور شهدا و بقاع متبرکه از جمله برنامه‌هایی است که در این هفته برگزار خواهد شد.

وی در پایان با اشاره به جایگاه شهرستان کازرون در استان فارس افزود: کازرون از لحاظ فعالیت‌های فرهنگی جزو شهرستان های برتر استان محسوب می شود و همچنین با بیشترین بقاع متبرکه نیز حرف اول را در استان می‌زند که نشان از تمدن و سابقه مذهبی این شهرستان است.


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۷
اذان صبح
۰۴:۵۹:۵۰
طلوع افتاب
۰۶:۲۵:۰۶
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۳۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۷:۱۸
اذان مغرب
۱۹:۵۴:۰۳