پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۹۸۰۶
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۱ - ۱۰:۴۳
برداشت مرکبات از سطح شش هزار هکتار از باغ های این شهرستان آغاز شد. عبدالرسول گندمی،روز سه شنبه در گفت و گو با درخشنده خبرنگار کازرون نما افزود: با توجه به آب وهوای خوب ، بارندگی مناسب وعدم وجود گردوخاک ، پیش بینی می شود امسال میزان تولید مرکبات در شهرستان کازرون در مقایسه با پارسال 30 درصد افزایش یابد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون گفت: برداشت مرکبات از سطح شش هزار هکتار از باغ های این شهرستان آغاز شد.

عبدالرسول گندمی،روز سه شنبه در گفت و گو با درخشنده خبرنگار کازرون نما افزود: با توجه به آب وهوای خوب ، بارندگی مناسب وعدم وجود گردوخاک ، پیش بینی می شود امسال میزان تولید مرکبات در شهرستان کازرون در مقایسه با پارسال 30 درصد افزایش یابد 

بیان داشت: شهرستان کازرون با تولید سالانه 120هزارتن مرکبات یکی از قطب های مهم این محصول در استان فارس به شمار می آید.

گندمی ادامه داد: درصورتی که بخش خصوصی برای سرمایه گذاری درامر احداث کارخانه فراوری میوه دراین شهرستان اعلام آمادگی کند، به متقاضیان فعالیت دراین زمینه ، تسهیلات پرداخت خواهد شد.

کارشناس باغبانی خدمات کشاورزی قائمیه کازرون هم گفت: هم اینک یکی از مشکلات عمده باغداران دراین منطقه ، عدم وجود کارخانه فراوری میوه دراین بخش است.

صادقی افزود: این منطقه از قطب های مهم تولید مرکبات درشهرستان کازرون محسوب می شود به گونه ای که لیمو شیرین ، پرتقال وچند گونه نارنگی این بخش ، علاوه برعرضه به بازارهای داخلی به خارج ازکشورنیز صادرمی شود.

یکی از باغداران بخش قائمیه هم از پائین بودن نرخ میوه دراین شهرستان انتقاد کردوخواستارایجاد تعاونی دراین منطقه و تحویل محصولات به تعاونی ها وکوتاه کردن دست دلالان شد.


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۱۰
اذان صبح
۰۵:۳۵:۳۴
طلوع افتاب
۰۶:۵۵:۴۵
اذان ظهر
۱۳:۰۸:۲۸
غروب آفتاب
۱۹:۲۰:۲۶
اذان مغرب
۱۹:۳۶:۲۸