پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۹۷۳۴
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۱ - ۱۷:۱۷
امام جمعه کازرون :
به گزارش هاشمی کشکولی خبرنگار کازرون نما، حجت الاسلام محمد خرسند در خطبه های نماز جمعه امروز این شهر در سخنانی اظهار داشت : مقامات آمریکایی مدتی است که پیشنهاداتی در راستای مذاکره مستقیم با کشورمان را مطرح می کند که تازگی ندارد و تصمیم گیری در این رابطه بستگی به سیاست کلان نظام دارد .

خطیب نمازجمعه کازرون گفت : مذاکره مستقیم با آمریکا جزء سیاست کلان نظام وتوسط رهبر معظم انقلاب ابلاغ می شود و در اختیار هیچ مسئولی نیست .

به گزارش هاشمی کشکولی خبرنگار کازرون نما، حجت الاسلام محمد خرسند در خطبه های نماز جمعه امروز این شهر در سخنانی اظهار داشت : مقامات آمریکایی مدتی است که پیشنهاداتی در راستای مذاکره مستقیم با کشورمان را مطرح می کند که تازگی ندارد و تصمیم گیری در این رابطه بستگی به سیاست کلان نظام دارد .

وی افزود : زمانی که آمریکا سیاست چماق و هویج را در پیش گرفته و تحریم و فشار خود را روز به روز به کشور جمهوری اسلامی ایران می افزاید ، مذاکره امری عاقلانه نیست .

امام جمعه کازرون در ادامه مذاکره با کشوری مثل آمریکا که در این مقطع زمانی در دنیا آبروی ندارد کاری بیهوده و عبث خواند و اضافه کرد : اگر هدف آمریکا در پیشنهاد مذاکره به بهانه هسته ای بوده به خود زحمت ندهد چراکه کشورما با کشورهای 1+5 که خود آمریکا هم جزئی از آن قرار دارد ، در حال مذاکره است .

خرسند خاطر نشان کرد : دولت آمریکا به جای پیشنهاد مذاکره بهتر است در قدم اول رفتار قلدررانه خود را با جمهوری اسلامی اصلاح کند و در موضع مساوی به فکر مذاکره باشد .

وی در بخش دیگر سخنانش از چگونگی و نحوه پوشش صدا و سیما در برپایی مراسم شب یلدا انتقاد کرد وگفت : اسلام مخالفتی با برپای آداب و رسوم کهن ندارد اما تشویق مردم و ایجاد ولع به خرید آجیل و هندوانه و ... در این شرایط زمانی که در وضعیت بد اقتصادی دست و پنجه نرم می کنند کار درستی نیست .

خطیب نماز جمعه کازرون ادامه داد : شعار اقتصاد مقاومتی که از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی ابلاغ شده بیشتر به همین ریخت و پاش های بیهوده و برپایی آداب و رسومی که ریشه ای درست ندارد و هزینه بر بوده تأکید شده است .

خرسند تصریح کرد : اگر بخواهیم برای دلشادی مردم پا بر سنت های دینی و مذهبی بگذاریم و آن ها راکمرنگ جلوه دهیم درست و منطقی نیست که در این راستا صدا و سیما دقت بیشتری در پوشش خود باید داشته باشد.

وی گفت : در برخی مواقع عید باستانی نوروز با دهه محرم مصادف می شود که در چنین مواقعی مردم سنت دینی و مذهبی را اولویت می دهند .

امام جمعه کازرون در ادامه سالروز ولادت عیسی مسیح را گرامی داشت و این میلاد را به مسیحیان عالم تبریک گفت و از پیروان آن پیامبر خدا خواست از ظلم و ستم و استبداد در دنیا دوری گزینند و همواره مانند آن انبیای الهی دنبال صلح و دوستی باشند .

خرسند در بخش پایانی خطبه دوم به ضرورت حفظ منابع طبیعی و محیط زیست تأکید کرد و از روستائیانی که در مجاور طبیعت و جنگل قرار دارند خواست که بیشتر مواظب این نعمت خدادی باشند و از تخریب کردن آن بپرهیزند .


وی به تخریب و شخم زنی جنگل زیبا و منحصر به فرد دشت برم کازرون توسط عده ای از روستاییان مجاور اشاره و خاطرنشان کرد : تجاوز به حریم جنگل و منابع ملی نوعی قانون شکنی تلقی می شود بنابراین باید دستگاه قضایی و دستگاه متولی با حفظ حرمت مالکین در چار چوب قانون با خاطیین برخورد جدی کند .

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۷
بی خیال
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۳۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۱
0
1
چشم حاج اقا شما درست می گوید هم امریکا بی عابروست هم اینگلیس زیرا رشد تورو 2درصد است
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۳۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۲
0
1
هیچ قانون شکنی وجودندارد؛شخم زدن حق مسلم ماست
احمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۲
1
0
خوشحالم که امام جمعه به فکر جنگل دشت برم هست و باید جلو سود جویان گرفته شود
بیخیال آنان جنگل ملک پدریشان هست اگر 2متر باشدکه نیست میگویند 10000متر
همشهری
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۲
0
1
با عرض سلام و خسته نباشید محضر مبارک حاج آقا خرسند باید بعرضتان برسانم اینکه شما میفرمایید کاملا درسته و لی وقتی مسئولین محترم منابع طبیعی و محیط زیست خواب باشند سودجویان از خواب آنها سوء استفاده کرده و کارشان را میکنند آخه مسئول محترم منابع طبیعی اصلا میدونه چندین هکتار مراتع و زمین داره و اصلا آدرساشون رو بلده و توجهتان را به این نکته مهم جلب کنم تا زمانی که محیط بانان و جنگلبانانتان دستشان را دورگردن شکارچیان و هیزم شکنان دوستشان میندازند و چاق تواضی میکنند وضع از این هم که هست بدتر میشه
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۲۰:۰۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۳
0
0
زمان اصلاحات اسم بردن از امریکا جرم تلقی میشد حالا دیگه اشکالی ندارد!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۶
1
1
چقدر خوبه که امام جمعه محترم به این مسائل که دامن گیر طبیعته کازرون شده صحبت میکنند امیدواریم که پیگیری های عملی هم صورت بگیره و حاج آقا خرسند نسبت به حفظ میراث تارخی و فرهنگی کازرون از جمله بیشاپور تذکراتی به سازمان مربوطه بدن و مردم را هم راهنمایی کنند در حفظ این آثار چرا که کازرون با حفظ طبیعت زیبا و میراث تاریخی و فرهنگی و مذهبی خودش است که میتونه جذب سرمایه و گردشگر کنه
دوستدار واقعي طبيعت
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۰۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۰
0
1
ضمن تشكر از حساسيت جنابعالي، لطفا به مسؤلين دستور بدين كه تحقيق كنند وعلت خشك شدن جنكل را بيدا و درجهت رفع آن قدم بردارند ،نه با مخالفت با شخم زدن صورت مسئله را باك نمايند و زندكي كشاورزان وروستاييان كه حامي اصلي جنكل هستندرا نابود كنند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۳۱
اذان صبح
۰۵:۰۸:۲۲
طلوع افتاب
۰۶:۳۲:۰۲
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۵۳
غروب آفتاب
۱۹:۳۲:۵۸
اذان مغرب
۱۹:۴۹:۲۹