پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۹۷۰۱
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۱ - ۱۸:۵۴
امام جمعه کازرون :
به گزارش هاشمی کشکولی خبرنگار کازرون نما، حجت الاسلام محمد خرسند در خطبه های نماز جمعه امروز این شهر با گرامی داشت سالروز شهادت شهید آیت الله مفتح و هفته وحدت حوزه و دانشگاه در سخنانی اظهار داشت : بر اساس یک واقعیت تلخ که ساخته و پرداخته استعمار گران در جامعه ما و دیگر بلاد اسلامی نشأت می گرفت وحدت حوزه و دانشگاه توسط امام (ره) مطرح گردید .

خطیب نمازجمعه کازرون گفت : سران قوا مراقب باشند با عزل و نصب های بی حدو اندازه خود فضای کشور را زود هنگام انتخاباتی نکنند .

به گزارش هاشمی کشکولی خبرنگار کازرون نما، حجت الاسلام محمد خرسند در خطبه های نماز جمعه امروز این شهر با گرامی داشت سالروز شهادت شهید آیت الله مفتح و هفته وحدت حوزه و دانشگاه در سخنانی اظهار داشت : بر اساس یک واقعیت تلخ که ساخته و پرداخته استعمار گران در جامعه ما و دیگر بلاد اسلامی نشأت می گرفت وحدت حوزه و دانشگاه توسط امام (ره) مطرح گردید .

وی افزود : استعمارگران زمانی که اعتقادات دینی مردم را مانع نقشه های شوم خود می دیدند به فکر تضعیف دین در محیط علمی و دانشگاهی شدند .

امام جمعه کازرون هدف استعمارگران در تضعیف دین در محیط دانشگاهی را تربیت انسان های لاابالی و بی قید به مبانی دینی دانست و گفت : این رویه در دوران طاغوت هم ادامه داشت اما با روشنفکری علماو فضلای دینی منجر به شکست شد .

خرسند ادامه داد : امروزه حوزه و دانشگاه به برکت نظام جمهوری اسلامی و تفکر امام (ره) و رهنمودهای مقام معظم رهبری ، پابه پای هم حرکت می کنند و قدم های مؤثری با همکاری هم برداشته اند .

وی در بخش دیگر سخنانش به تحولات اخیر کشور مصر اشاره و خاطر نشان کرد : با توجه به ایراداتی که توسط مخالفان و موافقان به رئیس جمهور این کشور وارد است بنابراین باید مردم هوشیار باشند و بهانه به دست استعمارگران و دشمنان ندهند .

خطیب نماز جمعه کازرون گفت : برخی از کشورهای غربی و عربی از موافقان و مخالفان رئیس جمهوری مصر حمایت می کنند که این وضعیت به نفع این کشور نیست و فقط خواسته دشمنان ناخود آگاه برآورده می شود .

خرسند به شدت گرفتن درگیری ها ی تروریستی پی در پی با سرکردگی آشکار و بی پرده و غیر قانونی کشورهای غربی و عربی در صحنه تحولات کشور سوریه اشاره و تصریح کرد : آن ها با زور سلاح می خواهند یک نظام را بدون اهمیت دادن به نظر مردم ساقط کنند که این امر ناشدنی است .

وی اضافه کرد : کشور سوریه برای ملت ایران اسلامی یک اهمیت راهبردی دارد و مهم ترین متحد کشور عربی با جمهوری اسلامی در جنگ تحمیلی بودکه از حقانیت کشورمان پیوسته دفاع می کرد .

امام جمعه کازرون ، تکیه بر دموکراسی و ایجاد یک انتخابات آزاد و احترام به نظریه مردم را تنها راه حل قضیه سوریه و برون رفت از بحران کنونی در این کشور عنوان کرد .

خرسند در بخش پایانی خطبه دوم از سران سه قوا و دلسوزان نظام خواست مراقب فضای سیاسی کشور باشند و با سخنانشان در تریبون ها و تعریف و تمجید های بی مورد فضای کشور را زود هنگام انتخاباتی نکنند .

این مسؤل گفت : امروزه حفظ آرامش ، رسیدگی به وضعیت بی کاری ، تورم و مسائل اقتصادی مردم ضروری تر از تعریف و تمجید و عزل و نصب های بی اندازه است .

خرسندافزود : هرکسی و هر طیفی بخواهد فضای کشور را ملتهب کند منکر است و باید مراقب دشمن در این عرصه باشند .

حجت الاسلام خرسند ادامه داد : امروزه مسائل جاری کشور و نظام در یک مقطع حساسی قرار گرفته و تحولات کشورهای اسلامی بی ارتباط با جمهوری اسلامی نیست بنابراین دلسوزان نظام باید مراقب باشند تا دشمنان دوباره فتنه انگیزی نکنند .

وی در ادامه نیز خاطرنشان کرد : در قیام امام حسین (ع) از آغاز حرکت تا شهادت و تمام خطبه های که ایراد فرمودنددرس تقوا نهفته بود بنابراین ما باید از این آموزگار تقوا درس بگیریم وزندگی خود براین اساس استوار کنیم .

خرسند اضافه کرد : انسان با تقوا کسی است که در متن جامعه همواره حضور داشته باشد و فریب شیطان را نخورد وزمانی که از کانون خطر بیرون می آید بتواند ایمان خود را بطور شایسته ای حفظ کند


نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۴
علیرضـا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۴
0
0
سلام
بابت اون خبر که زدید ممنونم. در حال حاضرم فرستنده های دیجیتال کازرون بر روی کانالهای 45 و 51 مشغول پخش برنامه هستند تا به یاری خدا فردا به صورت رسمی افتتاح شوند.
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۴
2
2
اقای خرسند چرا از عزل ونصب های فراوان در شهرستان انتقاد نمی کنید ؟ ای عادل!
سنبل
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
0
0
ای بابا.....
شکوه
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
0
0
از امام جمعه محترم خواهشمندم در مورد گرانیها هم یک کلمه ای صحبت اختصاص بد هند تا ما دلمون خوش بشه بگیم یکی هم بفکر مون هسته با تشکر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۸
اذان صبح
۰۴:۵۸:۴۰
طلوع افتاب
۰۶:۲۴:۱۰
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۲۶
غروب آفتاب
۱۹:۳۷:۵۶
اذان مغرب
۱۹:۵۴:۴۳