پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۹۶۰۸
تعداد نظرات: ۱۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۱ - ۱۷:۲۹
گزارش حاشیه ای - 1
از بلندگوی بهشت زهرا که برای اقامه نمازظهر دعوت شد به سمت نمازخانه حرکت کردم. انبوه دخترکان عروسک و پسرکان مترسک جلوی ورودی نمازخانه تجمع کرده بودند و به شکل و شمایل بسیار زننده ای در حال گفتگو و خنده بودند. به هر زحمتی که بود از بین این جماعت راهی باز کردم و رسیدم به جماعت.

کازرون نما آمادگی دارد گزارش های حاشیه ای عزاداران و کاربران محترم را از مراسم عزاداری کازرون در روزهای تاسوعا و عاشورا منتشر کند. بر همین اساس اولین گزارش را به همراهان همیشگی خود تقدیم می کند.

محمدمهدی اسدزاده: امروز روز تاسوعا بود. اما بارندگی امان نمی داد تا از ابتدای صبح هیات های عزاداری حرکت کنند و چون همیشه گلزار شهدای بهشت زهرا میزبان عزادارن حسینی باشد.

به خاطر بارندگی با تدبیر امام جمعه شهرستان، مصلی نماز جمعه به عنوان مکان ورود عزاداران و عزداری روز تاسوعا در ابتدای صبح اعلام و به هیات های عزاداری گفته شد.

اما علی رغم همه این ها عزاداران کوی علیا می گفتند که اگر از آسمان تبر هم ببارد ما باید عزداری خود را بر گلزار شهدای بهشت زهرا انجام دهیم.

ابرها که کمی آرام گرفتند عزادارن کوی علیا خود را به بهشت زهرا رسانند.

زنجیرزن که عبور کرد سینه زن هنوز وارد میدان بهشت زهرا نشده بود که باران دوباره باریدن گرفت و سینه زن کوی علیا زیر باران شدید 20 دقیقه ای به عزداری پرداخت تا آن که صوت اذان برخواست.

از بلندگوی بهشت زهرا که برای اقامه نمازظهر دعوت شد به سمت نمازخانه حرکت کردم.

انبوه دخترکان عروسک و پسرکان مترسک جلوی ورودی نمازخانه تجمع کرده بودند و به شکل و شمایل بسیار زننده ای در حال گفتگو و خنده بودند.

به هر زحمتی که بود از بین این جماعت راهی باز کردم و رسیدم به جماعت.

حجت الاسلام بینا اقامه جماعت کرده بود با تعدادی حدود6 نفر. غصه ام گرفت از این همه غربت نماز در روز احیاگر نماز. این غصه ام زمانی بیشتر شد که وقتی آمدم نیت کنم متوجه حضور تعدادی از همین مترسکان و عروسکان شدم که نمازگزاران را به تمسخر گرفتند. و دیدم که برخی از جوانان که می آمدند برای نماز وقتی با این صحنه مواجه شدند برگشتند.

تکبیره الاحرام را گفتم و در رکعت دوم به جماعت پیوستم.

نماز ظهر را بینا به سرعت خواند که با خود گفتم انگاری میدان جنگ است.

بعد ز نماز ظهر تعدادی دیگر به ما پیوسته بودند.

جوانی در کنارم نشسته بود گفت: این نماز مظلومانه ترین نمازی بود که در عمرم خواندم.

بعد از نماز عصر تعدای دیگر به جمعیت نماز گزار پیوست. اما شاید این همه تعدادشان از 20 نفر تجاوز نمی کرد.

نکته دیگری که باید بگویم این است که علی رغم وجود مسجد در بهشت زهرا درب مسجد بود و نمازگزاران بر کاشی های سرد نمازخانه میت که مقداری از آن نیز آب گرفته بود اقامه کردند. مردان سیاه پوش و خانم های چادر مشکی بعد از نماز تمام لباس هایشان پر از خاک شده بود.

بعد از نماز در حالی که مسئولان بهشت زهرا در حال جمع کردن بودند صدای تبل کوی گنبد دوباره جمعیت پراکنده را به سوی میدان جمع کرد.

کوی گنبد نیز به بهترین وضعیتی در حالی که باران نمی بارید عزاداری کردند و عزاداری حدود ساعت 1 به پایان رسید. اما این تاسوعا نیز غریبانه تر از سال گذشته برگزار شد.


نویسنده: محمدمهدی اسدزاده
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱۱
سعید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۴
1
5
مردم هزار بدبختی دارن تام دلت خوشنا
علیرضـا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۵
0
0
امروز صبح حدود ساعت 9 بارش شدید باران شروع شد و کوی آهنگران که به سوی سید محمد نوربخش در حرکت بود (در محدوده خیابان ابواسحق)، از این مهم در امان نبود ولی با این وجود تنها هیئتی بود که نظم آن بهم نخورد و به طور کامل به سوی امامزاده سید محمد نوربخش حرکت کرد.
قاسم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۵
2
0
نگران نباشید
خداوند به بهترین وجه مزد نمازگزاران را خواهد داد
و وای از روزی که فرصت چبران جهت عروسک نماها نباشد
hamed
|
UNITED STATES
|
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۵
0
2
خو امام جمعه میامد اونجا و نماز میخوند
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۵
1
1
بازم دم حاج آقا گرم که یه نماز انقلابی بدون حتی مهر و زیر انداز برگزار کرد
شرمندگیش برای مسئولین برگزاری مراسم
بنده ي خدا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۵
0
3
خدمت دوست عزيز و برادر گرامي جناب آقاي اسد زاده
چند نكته را به عرض مي رساند كه از روي نقد است و خداي ناكرده نه از قصد
تعبير شما از "انبوه دخترکان عروسک و پسرکان مترسک جلوی ورودی نمازخانه " نسبتي است كه اين افراد داده ايد. سوال مهم در اين مورد اين است كه آيا ممكن نيست كه به حرمت امام حسين بر دل يكي از آنها تلنگري خورده باشد و سبب خير و بركت و از ديد شما محجبه و چادر و به عبارت ديگر آن پسركان نيز از مترسك به كشاورز تبديل شوند ، به نظر من كه بعيد نيست.
در جايي ديگر از مطالب شما ذكر شده است كه آقاي بينا نماز را با سرعت ميخواند؛ باز به نظرم مي رسد كه سرعت در نماز سبب مي شود كه ديد بسياري از افراد در مورد وقت گذاشتن در مورد نماز تغيير كند و اتفاقا پسنديده است.
در قسمت ديگري مطلبي را بيان كرده ايد كه خود گواهي بر مظلوميت نماز است"مردان سیاه پوش و خانم های چادر مشکی بعد از نماز تمام لباس هایشان پر از خاک شده بود" يك سوال ساده ديگر: نهاد هاي متولي نماز در شهر ما كم نيستند ، از مركزيت آن كه ستاد اقامه نماز است گرفته تا . . . ، قرار دادن چند فرش و گليم در محل مناسب نبايد كار سختي باشد ، ولي گويا كار سختي بوده است. به هر حال ، اگر به دنبال شرايطي هستيم كه بگوييم آنچنان و اينچنين ، بهتر است لوازم آن را نيز مهيا كنيم.
موفق باشيد
محمدصادقی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
2
0
به اطلاع مردم شریف شهرستان کازرون می رساند پایگاه اطلاع رسانی دکتر شاهین محمدصادقی به آدرس shams9.ir در جهت اطلاع رسانی صحیح از عملکرد و اخرین اخبار مربوط به جناب آقای دکتر محمدصادقی افتتاح گردید. امید است بتوانیم خدمت گذار صدیق مردم شریف شهرستان کازرون باشیم.
دفتر نماینده مردم شریف کازرون
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
کسی که بعد یکسال تازه یه سایت برای خودش راه انداخته دیگه برای مردم از اون چه انتظاری باید داشته باشیم؟
درود بر دهقان ناصرآبادی
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
0
0
این گزارش توهین آمیز ترین گزارشی بود که تاحالا در مورد تاسوعا خوانده بودم روزی می رسد که باید از همان عزادارانی که به دید شما آقای محمدمهدی اسدزاده عروسک یا مترسک بوده اند جواب پس بدی شما با این حرفتون به امام حسین هم توهین کردید وای بر شما.....
پارسا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۰
0
0
سلام . اولین جمله ای که به شدت منو متاثر کرد استفاده از لفظ عروسک و مترسکه که واقعا زشت و زننده است . نمیدونم آقای اسد زاده که که خود رو بهترین فرد روی زمین میدونه چطور به خودش جرات میده که اینجوری درباره مردم قضاوت کنه و رفتن به نمازشو مایه فخر فروشی قرار بده . اکثر عزادارانی که باعث شدن مجلس امام حسین رونق بگیره همین عروسکها و مترسک ها هستند. استغفار کن آقا استغفار کن !
ناشناس
|
AUSTRALIA
|
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۱
0
0
آقای عزیز، شاید پسر‌ها و حتا خانوم‌ها به خاطر اینکه زیر بارون بودند و سرشون خیس شده نتونستن وضؤ بگیرن (مسح کنن) شما چرا خودتو از همه بالاتر میبینی‌، شما پسر همین آقای اسد زده انجمن اسلامی هستی‌
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۲۸
اذان صبح
۰۵:۱۲:۰۹
طلوع افتاب
۰۶:۳۵:۱۲
اذان ظهر
۱۳:۰۳:۳۲
غروب آفتاب
۱۹:۳۱:۰۸
اذان مغرب
۱۹:۴۷:۳۳