پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۹۶۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۴
امام جمعه کازرون:
به گزارش هاشمی کشکولی خبرنگار کازرون نما، حجت‌الاسلام محمد خرسند در خطبه‌های نماز جمعه کازرون با تسلیت ایام تاسوعا و عاشورای حسینی، در سخنانی احیای دو اصل امر به معروف و نهی از منکر را یکی از اهداف قیام امام حسین(ع) عنوان و اظهار داشت: آن امام همام(ع) متناسب با شرایط زمان برای حفظ دین و جلوگیری از انحرافات احساس وظیفه و در این راه جان مبارکش را فدا کرد.

خطیب نماز جمعه کازرون گفت: قیام امام حسین(ع) بعد از بعثت پیامبر اکرم(ص) یک بعثت دیگر در اسلام برای نجات مردم از جهل و ظلمت بود.

به گزارش هاشمی کشکولی خبرنگار کازرون نما، حجت‌الاسلام محمد خرسند در خطبه‌های نماز جمعه کازرون با تسلیت ایام تاسوعا و عاشورای حسینی و سوگواری ابا عبد‌الله‌الحسین(ع)، در سخنانی احیای دو اصل امر به معروف و نهی از منکر را یکی از اهداف قیام امام حسین(ع) عنوان و اظهار داشت: آن امام همام(ع) متناسب با شرایط زمان برای حفظ دین و جلوگیری از انحرافات احساس وظیفه و در این راه جان مبارکش را فدا کرد.

وی افزود: پیامبر اسلام بعثت داشت تا مردم را از شرک و بت‌پرستی و جهل نجات دهد و نیز امام حسین(ع) با قیام خود مردم را از جهل و ظلمت و اسلام قلابی که بعد از پیامبر رواج پیدا کرده بود نجات داد به طوری که بعثت ثانوی را در اسلام به وجود آورد.

امام جمعه کازرون گفت: در زمان امام حسین(ع) دشمنان اسلام را از میان تهی کرده بودند و فقط از آن یک اسلام ظاهری در برپایی نماز و روزه باقی گذاشته بودند.

خرسند ادامه داد:  قیام امام حسین(ع) برای تضمین اسلام و بر قراری منطق امر به معروف و نهی از منکر، تواضع و فروتنی، پایبندی به عهد و پیمان، وفاداری و امانت‌داری در جامعه اسلامی بود.

وی تصریح کرد: آن امام همام(ع) در مبارزه با ظلم و استکبار اجازه نداد که جامعه اسلامی با ظلم و استبداد اشخاصی مانند یزید بن معاویه دچار سردرگمی و انحراف باشند.

خطیب نماز جمعه کازرون در ادامه به عزاداری همراه با شور و شعور و برپایی روضه‌خوانی خانگی و ادامه آن بعد از تاسوعا و عاشورا و نیز اهمیت به برپایی نماز ظهر عاشورا تأکید کرد و افزود: دسته‌های زنجیرزنی و سینه‌زنی در ظهر عاشورا به محض شنیدن صدای اذان باید عزاداری خود را تعطیل و به اقامه نماز بپردازند و بعد ادامه دهند.

خرسند در بخش دیگر سخنانش با گرامیداشت هفته بسیج، عزاداری امام حسین(ع) را یک کار بسیجی عنوان و خاطر نشان کرد: بسیج مانند عزاداری امام حسین(ع) با عواطف مردم گره خورده و هیچ قدرتی نمی‌تواند آن را از امت اسلامی و شیعه بگیرد.

وی گفت: بسیج دنبال وظیفه است و خودش را وقف دین و مردم و اطاعت محض از ولایت کرده و برای خود چیزی نمی‌خواهد.

این مسئول اضافه کرد: یک بسیجی باید در تمام مسائل آهنگ حرکتش با آهنگ ولایت همراه باشد و خو را وقف خدمت کند.

خرسند در بخش پایانی خطبه دوم شکست گنبد آهنین اسرائیل و ترس و وحشت آن را از نصرت اللهی دانست و بیان داشت: رژیمی که با قلدری یک باریکه‌ای را بی‌رحمانه مورد حمله خود قرار داد امروزه به ترس و وحشت افتاده و با التماس برای آتش‌بس پیشقدم شده است.

امام جمعه کازرون ادامه داد: جنگ اسرائیل با مردم مظلوم غزه چهره ریاکارانه و خیانت‌گرانه حکام عرب را برملا کرد.


نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
محمدصادقی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
0
0
به اطلاع مردم شریف شهرستان کازرون می رساند پایگاه اطلاع رسانی دکتر شاهین محمدصادقی به آدرس shams9.ir در جهت اطلاع رسانی صحیح از عملکرد و اخرین اخبار مربوط به جناب آقای دکتر محمدصادقی افتتاح گردید. امید است بتوانیم خدمت گذار صدیق مردم شریف شهرستان کازرون باشیم.
دفتر نماینده مردم شریف کازرون
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۱
اذان صبح
۰۵:۰۷:۰۷
طلوع افتاب
۰۶:۳۱:۰۰
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۴۰
غروب آفتاب
۱۹:۳۳:۳۵
اذان مغرب
۱۹:۵۰:۰۷