پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۹۵۸۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۱ - ۱۰:۵۸
محمد رضا معینی ، درگفت و گو با درخشنده خبرنگار کازرون نما افزود: این گروه باستان شناس به سرپرستی پرفسورˈجنیتوبهˈ به همراه دکترˈجولیاˈ باستان شناس گرایش ایران شناسی ودکترˈایزوکولاˈ متخصص درGIS توپوگرافی به همراه مصیب امیری از ایران مبادرت به بررسی های اولیه توپوگرافی (عارضه نگاری) درمجموعه شهرتاریخی بیشاپورکردند.

مدیراداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری شهرستان کازرون گفت: با همکاری یک گروه باستان شناس از کشورایتالیا ، برداشت اولیه توپوگرافی (UTM) در مجموعه تاریخی بیشابور کازرون فارس انجام شد.

محمد رضا معینی ، درگفت و گو با درخشنده خبرنگار کازرون نما افزود: این گروه باستان شناس به سرپرستی پرفسورˈجنیتوبهˈ به همراه دکترˈجولیاˈ باستان شناس گرایش ایران شناسی ودکترˈایزوکولاˈ متخصص درGIS توپوگرافی به همراه مصیب امیری از ایران مبادرت به بررسی های اولیه توپوگرافی (عارضه نگاری) درمجموعه شهرتاریخی بیشاپورکردند.

وی ادامه داد: این بررسی با استفاده از دو دستگاه دوربین (UTM) دو فرکانسه صورت گرفت و درقالب انجام این کار، کل مجموعه تاریخی بیشابور به لحاظ ، فراز و فرودهای نقاط مختلف آن شناسایی شد.

معینی بیان کرد: با استفاده از دستگاه (UTM) که دقت آن به مراتب بیشتراز دستگاه(GPS) است عمق این مجموعه تاریخی شناسایی می شود و سپس برای انجام مرحله حفاری وکاوش اقدام می شود.

معینی افزود: درخاتمه این بررسی میدانی که اواخر همین هفته صورت گرفت، دکتر مقدم رییس پژوهشکده باستان شناسی کشورضمن بازدید ازنحوه انجام کار، اعلام کرد که برنامه ریزی برای بررسی های بعدی دراین مجموعه تاریخی انجام شده است.

مدیراداره میراث فرهنگی شهرستان کازرون بیان کرد: همکاری این هیات ایتالیایی برای فعالیت درمجموعه تاریخی بیشابوردر قالب اجرای یک برنامه پنج ساله تبیین و تعریف شده است.

وی اظهار داشت: این هیات ایتالیایی ازعلاقه مندی هیات ایرانی دراین سفرابراز رضایت و اظهار امیدواری کرد که این همکاری ادامه داشته باشد ودرسفرآینده ، بررسی های جامع تری در این محوطه تاریخی انجام شود.

مجموعه تاریخی بیشابور وتنگ چوگان با وسعت 150هکتاردرضلع شمالی شهرتاریخی بیشاپوردرشهرستان کازرون واقع شده و در برگیرنده شش نقش برجسته متعلق به دوره ساسانیان است.


نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
مجید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۳۰
0
0
احسنت به آقای مهندس معینی که با اومدنشون یه تکون حسابی به میراث فرهنگی کازرون دادند اما واقعا" حیف که ... و ... شهر اینکار رو ترویج دین زرتشت می دونن و بعضی از آدمای عقب افتاده و امی شهرم اونا رو تایید می کنن...
تا کی جهالت..!!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۱۵
اذان صبح
۰۴:۵۰:۴۹
طلوع افتاب
۰۶:۱۸:۰۴
اذان ظهر
۱۳:۰۰:۳۷
غروب آفتاب
۱۹:۴۲:۲۲
اذان مغرب
۱۹:۵۹:۲۴