پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۹۵۸۰
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۱ - ۱۰:۴۹
امام جمعه کازرون:
به گزارش هاشمی کشکولی خبرنگار کازرون نما، حجت‌الاسلام محمد خرسند در خطبه‌های نماز جمعه کازرون با تسلیت ایام سوگواری ابا عبدالله‌الحسین(ع) در سخنانی اظهار داشت: قیام امام حسین(ع) یک قیام چند بعدی و حرکت پیچیده تاریخ‌ساز بود که در شکل‌گیری آن علل و عوامل متعددی تأثیر داشته است.

خطیب نماز جمعه کازرون گفت: اسطوره شکست‌ناپذیری پوشالی اسرائیل توسط مبارزان فلسطین، حزب‌الله لبنان و نیروهای حماس یکی پس از دیگری رو به افول رفته است.

به گزارش هاشمی کشکولی خبرنگار کازرون نما، حجت‌الاسلام محمد خرسند در خطبه‌های نماز جمعه کازرون با تسلیت ایام سوگواری ابا عبدالله‌الحسین(ع) در سخنانی اظهار داشت: قیام امام حسین(ع) یک قیام چند بعدی و حرکت پیچیده تاریخ‌ساز بود که در شکل‌گیری آن علل و عوامل متعددی تأثیر داشته است.

وی، احیای دو اصل امر به معروف و نهی از منکر را یکی از عوامل مهم و تأثیرگذار در شکل‌گیری قیام امام حسین(ع) عنوان کرد و گفت: بر همین اساس دهه نخست ماه محرم بر این دو اصل نامگذاری شده و عمل به آن مورد تأکید فراوان ائمه اطهار(ع) قرار گرفته است.

امام جمعه کازرون امر به معروف و نهی از منکر را یک وظیفه عمومی دانست و افزود: تمام مسلمانان باید به شکلی در این راستا انجام وظیفه کنند و در جامعه نسبت به یکدیگر بی‌تفاوت نباشد.

خرسند اضافه کرد: امام حسین(ع) بهترین فردی بود که مقوله امر به معروف و نهی از منکر را به حد اعلای خود رساند.

وی به پایداری و ایستادگی امام حسین(ع) در راه حق که با هزینه جانش تمام شد اشاره و خاطرنشان کرد: امروزه ملت ما با الگوپذیری از آن امام همام در 33 سال از انقلاب اسلامی همچنان استوار در مقابل جنگ، تهدیدها و توطئه‌های دنیای استکبار ایستاده و سرخم فرود نیاورده است.

خطیب نماز جمعه کازرون از سخن‌وران، شعرا و مداحان اهل بیت(ع) و هیئت‌های مذهبی خواست که بر شکوه و عظمت و کیفیت مجالس عزاداری بیافزایند و به تبیین معارف اهل بیت و فلسفه عزاداری بپردازند.

خرسند در بخش دیگر سخنانش به سالروز آزادسازی شهر سوسنگرد اشاره و تصریح کرد: در این آزادسازی جوانان کازرونی نقش بی‌بدیل داشتند بنابراین بیان خاطرات آن دلاورمردان برای نسل جوان امروز الزامی است.

این مسئول به هفته کتاب و کتاب‌خوانی و اهمیت مطالعه پرداخت و بیان داشت: در هر محله و کوی و برزن، ادارات، مدارس و دانشگاه‌ها باید به وجود کتابخانه آراسته باشد تا مردم به راحتی به کتاب دسترسی داشته باشند.

خرسند، از بیگانه‌بودن مردم کشورمان به کتاب و مطالعه آن ابراز تأسف کرد و گفت: با وجود دین کامل و جامع و داشتن تمدن چند هزار ساله، شایسته نیست که کتاب بین ما غریب باشد و نسبت به آن بیگانه باشیم.

امام جمعه کازرون در بخش پایانی خطبه دوم امروز نماز جمعه این شهر، حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی را یک اقدام تروریستی خواند و خاطرنشان کرد: این جناح افراطی اسرائیل برای تحکیم پایه حکومتی خود در انتخابات آینده، برای خون‌ریزی مردم بی‌گناه غزه آمده است.

وی از مجامع بین‌المللی و به ویژه از کشورهای اسلامی خواست که در مقابل این جنایت وحشیانه اسرائیل ساکت نمانند.

امام جمعه کازرون گفت: اسطوره شکست ناپذیر اسرائیل توسط مبارزان فلسطین، حزب‌الله لبنان و مقاومت حماس رو به افول و شکست است، بنابراین دنیای اسلام باید به مردم مظلوم غزه کمک‌رسانی کنند.

به گزارش فارس، مردم شریف و متدین و همیشه در صحنه کازرون بعد از اقامه نماز دشمن‌شکن جمعه امروز به حمایت مردم مظلوم غزه به راهپیمایی باشکوهی پرداختند.


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۷
اذان صبح
۰۴:۵۹:۵۰
طلوع افتاب
۰۶:۲۵:۰۶
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۳۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۷:۱۸
اذان مغرب
۱۹:۵۴:۰۳