پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۹۵۷۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۱ - ۱۰:۴۲
یدالله بوعلی در حاشیه همایش فاتحان سوسنگرد در گفت‌وگو با هاشمی کشکولی خبرنگار کازرون نما، اظهار داشت: رمز ماندگاری مذهب تشیع به خاطر داشتن اعتقاد خاص به مولای متقیان امیرالمومنین(ع) و بیان منطبق بر عقل و خرد و شرع بوده که این امر موجب وجه تمایز آن با دنیا شده است.

یدالله بوعلی در حاشیه همایش فاتحان سوسنگرد در گفت‌وگو با هاشمی کشکولی خبرنگار کازرون نما، اظهار داشت: رمز ماندگاری مذهب تشیع به خاطر داشتن اعتقاد خاص به مولای متقیان امیرالمومنین(ع) و بیان منطبق بر عقل و خرد و شرع بوده که این امر موجب وجه تمایز آن با دنیا شده است.

وی افزود: آنچه را که امامان و شهدای ما بیان کرده‌اند برگرفته از تفسیر قرآن بوده و بر همین اساس در بیانات آن بزرگواران کهنگی و تکراری حس نمی‌شود.

جانشین فرمانده سپاه ابوالفضل(ع) لرستان ادامه داد: امروزه بعد از گذشت قرن‌ها از قیام خونین امام حسین (ع) آن وقایع رنگ کهنگی به خودنگرفته و ذکر آن در همیشه تاریخ تازگی و جگرسوز است.

بوعلی در بخش دیگر سخنانش به نقش ارزنده و بی‌نظیر رزمندگان شهرستان کازرون در عملیات فتح خرمشهر اشاره کرد و بیان داشت: در سال 1359 در ماه محرم رزمندگان خطه کازرون همدوش با دیگر رزمندگان کشور اسلامی‌مان با پیروی از دستورات قرآن و الگوبرداری از قیام ابا عبدالله(ع) با ابتدایی‌ترین تسلیحات جنگی و نظامی در یک عملیات جانانه، شهر سوسنگرد را فتح و دشمن را به زانو در آوردند.

وی اضافه کرد: در عملیات فتح و دفاع از شهر سوسنگرد سه گردان حضور داشتند که یکی از آن گردان‌ها متعلق به دلاورمردان شهرستان کازرون بوده است.

جانشین فرمانده سپاه ابوالفضل(ع) لرستان برگزاری یادواره‌های شهدا را ترویج ارزش‌ها و فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه به ویژه بین جوانان عنوان کرد و گفت: اگر امروزه ما در مقابل تهدیدها و تحریم‌ها سر خم فرود نمی‌آوریم به برکت خون شهدا و ترسیم راه آن‌ها و رهنمودهای مقام عظمای ولایت است.

بوعلی در ادامه هفته بسیج را به عنوان ظرفیتی برای اثبات عشق عاشقان ولایت و نظام و انقلاب اسلامی بیان کرد و افزود: کسانی که این عشق در آن‌ها شعله‌ور شود در این ظرفیت جای می‌گیرند و برای تمام اقشار از کسبه گرفته تا دانش‌آموز، پزشک، مهندس و کارگر و غیره یکسان است.

وی در پایان برگزاری برنامه‌های هفته بسیج را بهانه‌ای برای نمایش قدرت بسیج و تجدید پیمان و میثاق با رهبر فرزانه انقلاب اسلامی و خون شهدا عنوان کرد.

به گزارش فارس، همایش فاتحان سوسنگرد در کازرون با حضور جانشین فرمانده سپاه ابوالفضل(ع) لرستان، معاون فرماندار کازرون، فرمانده ناحیه مقامت سپاه کازرون و جمعی از خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران در سالن شهید عسکری این شهرستان برگزار شد.

در این همایش کلیپی از یاد و خاطره شهدای سوسنگرد به اجرا درآمد و در ادامه کاظم دهقانیان‌فر شاعر کازرونی اشعاری در وصف شهدا قرائت کرد.

مطالب مرتبط :
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۱
0
0
احسنت
حرکتی شایسته ای است
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۱
اذان صبح
۰۵:۰۷:۰۷
طلوع افتاب
۰۶:۳۱:۰۰
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۴۰
غروب آفتاب
۱۹:۳۳:۳۵
اذان مغرب
۱۹:۵۰:۰۷