پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۹۵۵۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۱ - ۰۶:۳۴
فیلم مستند ˈ کتلیˈ به جشنواره بین المللی فیلم مستند ایران (سینما حقیقت) راه یافت.به گزارش کازرون نما به نقل از ایرنا، کارگردان این فیلم مستند درجمع خبرنگاران در شیراز گفت: نام این فیلم برگرفته از آئینی است که روزعاشورا درشهر کازرون برگزار می شود و مربوط به اسرا کاروان امام حسین (ع) است که در اصطلاح محلی به آن ˈکتلیˈ می گویند.

فیلم مستند ˈ کتلیˈ به تهیه کنندگی حوزه هنری فارس و نویسندگی، کارگردانی و تصویربرداری جواد دبیری به جشنواره بین المللی فیلم مستند ایران (سینما حقیقت) راه یافت.

به گزارش کازرون نما به نقل از ایرنا، کارگردان این فیلم مستند درجمع خبرنگاران در شیراز گفت: نام این فیلم برگرفته از آئینی است که روزعاشورا درشهر کازرون برگزار می شود و مربوط به اسرا کاروان امام حسین (ع) است که در اصطلاح محلی به آن ˈکتلیˈ می گویند.

وی بیان کرد: فیلم مستندˈ کتلیˈ در روز عاشورا سال 90 تصویربرداری شده و مدت زمان پخش آن 26 دقیقه است که درآن علاوه برنمایش آیین ˈکتلیˈ ، بزرگان تعزیه کازرون نیز در مورد این آیین سخن گفته اند.

دبیری اضافه کرد: علی احمدی، شاهین آرین، محمد رمضانی به عنوان صدابردار و محمدرضا حق نگهدار به عنوان تدوین گر درتهیه این اثرهمکاری داشته اند.

وی ادامه داد: سینما حقیقت یکی از معتبرترین جشنوارهای فیلم مستند ایران است که از 13آبان امسال با حضورعلاقه مندان به فیلم های مستند در تهران آغاز شده است و تا 19 همین ماه ادامه دارد.

جواد دبیری کارگردان فیلم مستندˈ کتلیˈ درسال 1348خورشیدی دربخش کامفیروز شهرستان مرودشت متولد شد است.

فیلم های کهکشان بی شیر، چه کسی بود مرا صدا زد، بی بی، بهشت فراموشی(مقام دوم جشنواره اشراق) از دیگرفیلم های این کارگردان به شمار می آید.

وی هم اکنون در حال ساخت فیلمˈ آقا حسینˈ است


مطالب مرتبط :
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲
نیکا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۸
1
0
خدا کنم که خوب شده باشه حرف زدن بزرگان عزاداری رو می گم ...
پورِ دوان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۰
0
1
خلق آثار مستند فرهنگی در حوزۀ بوم شناسی از ارزشمندترین آثار هنری در هنرهای نمایشی است که خوشبختانه به دست هنرمندانۀ هنرمندان خوش ذوق و خلاق فارس یکی پس از دیگری ساخته و به معرض دید و نظر گذاشته می شود. بدین لحاظ تبریک صمیمانه ام را به جناب دبیری عزیز تقدیم می دارم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۳۰
اذان صبح
۰۵:۰۹:۳۷
طلوع افتاب
۰۶:۳۳:۰۵
اذان ظهر
۱۳:۰۳:۰۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۲:۲۱
اذان مغرب
۱۹:۴۸:۵۰