پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۹۵۰۸
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۱ - ۱۹:۱۹
نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری:
سلمان و ابوذر مظهر تجلی کلمه طیبه در اسلام هستند و انقلاب اسلامی میوه زحمات بسیار سلمان است.به گزارش هاشمی کشکولی خبرنگار کازرون نما، آیت‌الله محی‌الدین حائری شیرازی بعد از ظهر امروز در کنگره بین‌المللی سلمان فارسی اظهار داشت: اگر انسان و اسلام این ارزش را دارند که کار فرهنگی بر روی آنها انجام شود مصداق قابل دسترس، جامع و مانع آن حضرت سلمان است.

نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری گفت: سلمان و ابوذر مظهر تجلی کلمه طیبه در اسلام هستند و انقلاب اسلامی میوه زحمات بسیار سلمان است.

به گزارش هاشمی کشکولی خبرنگار کازرون نما، آیت‌الله محی‌الدین حائری شیرازی بعد از ظهر امروز در کنگره بین‌المللی سلمان فارسی اظهار داشت: اگر انسان و اسلام این ارزش را دارند که کار فرهنگی بر روی آنها انجام شود مصداق قابل دسترس، جامع و مانع آن حضرت سلمان است.

وی با اشاره به اینکه سلمان قبل از اینکه مسلمان شود انسان بود افزود: زمانی به جوامع کفر امروز نگاه می‌کنیم مشاهده می‌شود که آنها انسان شده‌اند اما هنوز نیز بسیاری از امور را رعایت نمی‌کنند و تا رسیدن به اسلام فاصله دارند.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: بر طبق برخی از روایات 124 هزار پیغمبر از معارف پنج حرف را ذکر کرده‌اند و با ظهور امام زمان (عج) 25 حرف دیگر را به وسیله ایشان بیان می‌کنند.

آیت‌الله حائری شیرازی در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: ما اگر بخواهیم یک مسلمان منطقی، پاک، نمونه منطق اسلام و در یک کلمه نمونه سلمان باشیم باید امروز بر روی کنگره‌هایی برنامه‌ریزی کنیم که میوه آن را سال‌ها بعد برداشت می‌کنیم.

این عالم برجسته ابراز داشت: سلمان از سود پول خود در بانک استفاده نمی‌کرد بلکه زنبیل می‌بافت و از فروش آن معاش می‌کرد.

وی افزود: مسلمان‌ها سالانه‌ای داشتند که دخل و خرج آنها را بیت‌المال حساب می‌کرد و برای هرکس به میزان خدمتش در اسلام سهمی داشت و سلمان نیز دریافت می‌کرد اما آن را می‌اندوخت.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان با مقایسه سلمان و ابوذر بیان کرد: ابوذر به عنوان یک نمونه اطاعت از علی (ع) بود که در اطاعت از اسلام کم نمی‌گذاشت.

آیت‌الله حائری شیرازی با بیان اینکه سلمان آمادگی ترویج، تبلیغ و کار تدریجی را به طور وسیع داشت، اضافه کرد: سلمان با خوب رفتار کردن و جلب اعتماد مردم توانست استاندار مدائن شود.

وی اضافه کرد: سلمان فرمانداران شهرستان‌ها را برگزید و محبت اهل بیت (ع) را در اسلام و ایران کلید زد.

وی با بیان اینکه محبوبیتی که امام رضا (ع) در خراسان دارد یک رشته بزرگ آن به سلمان برمی‌گردد، گفت: سلمان به دلیل حرکت صبورانه صحیح خود با کسی بحثی نمی‌کرد و بسیار آرام روابط خود را با دیگران حفظ می‌کرد.

این استاد حوزه در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه یهود در علمای اسلام رخنه کرده بودند و مشاور بزرگ‌ترین شخصیت‌ها شدند، تصریح کرد: دنیای کفر امروز محصول این‌گونه اشتباهات بزرگان است.

آیت‌الله حائری شیرازی با اشاره به نتیجه‌ای که از رفتار سلمان و ابوذر به دست می‌آید اضافه کرد: انقلاب اسلامی میوه زحمت‌های بسیار سلمان بود و جنگ 33 روزه نیز که باعث شد ذلت به اسرائیل کشانده شود محصول زحمت‌های ابوذر است.

وی بیان کرد: تمام شکوه حزب‌الله از ابوذر است و این گونه است که آدمی می‌تواند بعد از هزار سال صاحب این ثمرات باشد چرا که سلمان و ابوذر مظهر کلمه طیبه بودند.


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۶
اذان صبح
۰۵:۰۱:۰۲
طلوع افتاب
۰۶:۲۶:۰۳
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۴۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۶:۴۱
اذان مغرب
۱۹:۵۳:۲۳